Cea mai puternică rachetă dezvoltată vreodată este pe cale să încerce o lansare inaugurală

  • Vehiculul, cunoscut sub numele de Starship, a fost construit de compania SpaceX a antreprenorului american Elon Musk.
  • Acesta are o înălţime de aproape 120 de metri şi este proiectat să aibă o forţă de propulsie aproape dublă faţă de orice rachetă din istorie.
  • Demonstraţia de luni, fără echipaj, va decola de la Boca Chica, în Texas.
  • Scopul este de a trimite etapa superioară a vehiculului spre est, pentru a completa aproape un circuit al globului pământesc.
Urmărește
4344 afișări
Imaginea articolului Cea mai puternică rachetă dezvoltată vreodată este pe cale să încerce o lansare inaugurală

Sursa foto: Twitter

Musk a făcut apel la toată lumea să îşi tempereze aşteptările. Nu este neobişnuit ca o rachetă să înregistreze un fel de eşec la prima sa lansare.
 
„Este prima lansare a unei rachete foarte complicate şi gigantice, aşa că s-ar putea să nu se lanseze. Vom fi foarte atenţi şi, dacă vom vedea ceva care să ne îngrijoreze, vom amâna lansarea", a declarat el la un eveniment Spaces pe Twitter.
 
„Dacă vom lansa, aş considera că orice lucru care nu duce la distrugerea platformei de lansare în sine este o victorie".
 
SpaceX va încerca să lanseze Starship în aer la ora locală 08:00 (13:00 GMT; 14:00 BST).
 
Se anticipează că mii de spectatori vor încerca să ajungă în locaţiile de coastă din Golful Mexic pentru a asista la eveniment, potrivit BBC.
 
Elon Musk speră să dea complet peste cap afacerea rachetelor cu Starship.
 
Aceasta este proiectată pentru a fi complet şi rapid reutilizabilă. El are în vedere transportul oamenilor şi al sateliţilor pe orbită de mai multe ori pe zi, în acelaşi mod în care un avion de linie cu reacţie ar putea traversa Atlanticul.
 
El crede că vehiculul ar putea deschide o eră a călătoriilor interplanetare pentru oamenii obişnuiţi.
 
Segmentul superior al Starship a mai fost testat anterior în salturi scurte, dar aceasta va fi prima dată când va urca împreună cu etapa inferioară.
 
Acest propulsor mamut, numit pur şi simplu Super Heavy, a fost lansat în februarie în timp ce era fixat pe suportul său de lansare. Cu toate acestea, motoarele au fost, cu acea ocazie, reduse la jumătate din capacitatea lor.
 
Dacă, aşa cum a promis, SpaceX va merge luni pentru o împingere de 90%, etapa ar trebui să livreze ceva apropiat de 70 de meganewtoni. Aceasta este echivalentă cu forţa necesară pentru a propulsa aproape 100 de avioane supersonice Concorde la decolare.

Desfăşurarea planului

Presupunând că totul se va desfăşura conform planului, Starship se va ridica şi se va îndrepta în josul razei de acţiune peste Golf, cele 33 de motoare din partea inferioară a propulsorului alimentat cu metan arzând timp de două minute şi 49 de secunde.
 
În acel moment, cele două jumătăţi ale rachetei se vor separa, iar secţiunea superioară, nava, va continua să se deplaseze cu propriile motoare timp de încă şase minute şi 23 de secunde.
 
În acest moment, ar trebui să se deplaseze deasupra Caraibelor şi să navigheze prin spaţiu la peste 100 km deasupra suprafeţei planetei.
 
SpaceX vrea ca propulsorul Super Heavy să încerce să zboare înapoi până aproape de coasta texană şi să coboare vertical, pentru a pluti chiar deasupra apelor Golfului. Apoi va fi lăsat să se răstoarne şi să se scufunde.
 
Nava îşi propune să reintre în atmosfera terestră după aproape o rotaţie completă a Pământului, urmând să coboare în Pacific, chiar la nord de insulele Hawaii. I s-a pus o placă de protecţie pentru a face faţă încălzirii imense pe care o va resimţi în timpul coborârii. O cădere pe burtă în ocean este programată să aibă loc la 90 de minute după decolare.
 
Pe termen lung, SpaceX se aşteaptă ca atât propulsorul, cât şi nava să facă aterizări controlate pentru a putea fi realimentate şi relansate.
 
Compania a experimentat la Boca Chica cu diferite abordări pentru construirea vehiculelor din oţel.
 
Există diverse modele care îşi aşteaptă rândul să îşi ia zborul.
 
Unul dintre cei mai interesaţi spectatori de luni va fi agenţia spaţială americană, Nasa.
 
Aceasta oferă companiei SpaceX aproape 3 miliarde de dolari pentru a dezvolta o variantă a navei Starship, care este planificată pentru a ateriza astronauţi pe Lună.
 
Garrett Reisman, profesor de inginerie astronautică la University of Southern California, spune că domnul Musk are ambiţia de a merge şi mai departe în sistemul solar.
 
El vede Starship ca pe o potenţială altă schimbare uriaşă de paradigmă, o creştere incredibilă a capacităţii - capacitatea de a aduce cu adevărat oameni pe scară largă pe Marte", a declarat consilierul SpaceX şi fost astronaut.
 
„Există o mulţime de beneficii potenţiale, dar există, de asemenea, şi o mulţime de riscuri potenţiale, deoarece acest lucru este foarte dificil. Nimeni nu a construit o rachetă nici pe departe atât de mare - de două ori mai mare decât următorul lucru cel mai apropiat".

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici