Cel mai cunoscut restaurant de sushi din lume, exclus din ghidul Michelin. Care este motivul

Cel mai cunoscut restaurant de sushi din lume, Sukiyabashi Jiro, din Tokyo, a fost exclus din cea mai recentă ediţie a ghidului Michelin, după ce succesul localului a făcut imposibilă realizarea unei rezervări pentru persoanele obişnuite, notează The Guardian.

Urmărește
340 afișări
Imaginea articolului Cel mai cunoscut restaurant de sushi din lume, exclus din ghidul Michelin. Care este motivul

Cel mai cunoscut restaurant de sushi din lume, Sukiyabashi Jiro, exclus din ghidul Michelin

Decizia de a elimina restaurantul din Tokyo din cea mai nouă ediţie a ghidului Michelin a fost anunţată marţi. Excluderea nu are legătură cu calitatea serviciilor sau a mâncării servite. Problema este că succesul restaurantului a făcut să fie imposibil pentru o persoană obişnuită să mai facă o rezervare.

Am constatat că Sukiyabashi Jiro nu mai face rezervări de la publicul larg, ceea ce îl scoate din zona noastră de interes”, a afirmat o purtătoare de cuvânt a ghidului la lansarea celei mai recente ediţii a respectatei publicaţii.

Nu e corect să se spună că restaurantul şi-ar fi pierdut stelele, pur şi simplu nu mai corespunde tipului de localuri pe care le prezentăm. Politica Michelin este să prezentăm restaurante unde poate merge oricine să mănânce”, au spus reprezentanţii ghidului.

Sushi Saito din Tokyo, care primise trei stele Michelin în ghidul din 2019, a fost scos din cea mai recentă ediţie din această cauză.

Jiro este restaurantul celebru în care Barack Obama şi primul-ministru japonez Shinzo Abe, au mâncat în 2014. Localul avea trei stele în ghidul Michelin încă de la prima ediţie realizată pentru capitala Japoniei, în 2007.

Localul a fost subiectul documentarului Jiro Dreams of Sushi, din 2011.

Proprietarul, Jiro Ono, a depăşit vârsta de 90 de ani şi continuă să lucreze în restaurant cu ajutorul fiului său mai mare, Yoshikazu. Fiul său cel tânăr a deschis o filială a restaurantului care continuă să fie recomandată de Michelin, având două stele.

Restaurantul original, Sushi Jiro, a fost deschis în 1965 iar printre cei care au mâncat acolo se numără celebrităţi precum chef-ul Joël Robuchon, actorul Hugh Jackman şi cântăreaţa Katy Perry.

Rezervările au fost mereu greu de obţinut, dar în ultimii ani, clienţii care sunt dispuşi să plătească cel puţin 40.000 de yeni (333 de euro) pentru selecţia chef-ului trebuie să fie obişnuiţi ai localului, să apeleze la cunoştinţe sau să realizeze rezervarea prin intermediul unui hotel de lux.

Pagina de internet a restaurantului explică faptul că ”în prezent avem probleme cu acceptarea rezervărilor” şi îşi prezintă scuzele ”pentru orice neplăcere cauzată preţioşilor noştri clienţi”.

Anunţul menţionează şi că ”Din păcate, cum în restaurantul nostru nu pot fi decât 10 clienţi în acelaşi timp, situaţia va continua”.

Familia Ono a mai avut probleme şi în trecut. Kazuyoshi Ono, unul dintre fii celui care a fondat restaurantul, a provocat rumoare atunci când a declarat că femeile nu pot să facă sushi de calitate pentru că simţul gustului le este afectat de ciclul menstrual.

Ghidul Michelin 2020 confirmă statutul capitalei Japoniei drept cel mai atractiv oraş din lume din punct de vedere culinar, nu mai puţin de 226 de localuri primind stele. Este cel mai mare număr de restaurante recomandate dintre toate ghidurile publicate de companie. Unsprezece restaurante au primit evaluare de trei stele, trei dintre acestea având această cotaţie pentru al treisprezecelea an la rând.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici