Cine sunt miliardarii care au cheltuit 5 milioane de dolari pentru două tablouri ale românului Adrian Ghenie - FOTO

Licitaţia din 15 noiembrie 2016 a adus noi reevaluări ale lui Adrian Ghenie pe piaţa de artă."The Bridge" şi "The Flight into Egypt" au fost vândute de casa de licitaţii Christie's cu peste 5 milioane de dolari, la New York. Totuşi, cine are puterea financiară de a da miliarde pentru un Ghenie?

Urmărește
4732 afișări
Imaginea articolului Cine sunt miliardarii care au cheltuit 5 milioane de dolari pentru două tablouri ale românului Adrian Ghenie - FOTO

Cine sunt miliardarii care au cheltuit 5 milioane de dolari pentru două tablouri ale românului Adrian Ghenie - FOTO

Din spatele sălii, un tip cu o bandană neagră a licitat şi a adjudecat ”The Bridge” a lui Ghenie cu 3,9 milioane de dolari, cu peste un million de euro peste aşteptările casei de licitaţie. “Flight Into Egypt” trecuse prin acelaşi scenariu. Din primul rând, au venit 1,3 million de dolari. Colecţionarul, tot din Asia, purta un pulovăr în carouri. Putem spune că Ghenie a schimbat până şi felul de a se îmbrăca al colecţionarului.

Dar de fapt, de mult licitaţiile de artă nu mai sunt un moft elitist. Ghenie însă a făcut ceva pentru sine. A intrat în vizorul cumpărătorului fără limite de teritoriu, dar având ca loc de naştere zona asiatică. Da, nici măcar colecţionarii nu mai au o tradiţie de familie a lor. Conducătorul licitaţiei Jussi Pylkkanen arată, pentru Wall Street, că picturile figurativ-abstracte ale lui Ghenie sunt în general obţinute de cumpărători cu afaceri globale, inclusiv din Asia.

Da, de două ori îţi fuge pământul de sub picioare, nu? Pylkkanen nu face decât să confime ceea ce, în mai 2016, businessmagazin.ro preciza, legat de „Autoportret ca Vincent Van Gogh“ (2,59 milioane dolari) şi „Floarea soarelui în 1937“ (3.117.000 de lire sterline): ”Dincolo de apropierile de Van Gogh, tablourile mai au în comun faptul că au fost cumpărate de persoane din Asia. Dacă identitatea chinezului care a cumpărat „Floarea soarelui în 1937“ nu a fost dezvăluită, putem spune că „Autoportretul ca Vincent Van Gogh“ a fost cumpărat de un antreprenor japonez, care a cheltuit într-o singură săptămână, la două licitaţii de artă, 98 de milioane de dolari.

Este vorba de Yusaku Maezawa, în vârstă de 40 de ani, un antreprenor al internetului care a fondat în 1998 compania de e-commerce Start Today şi în 2004 retailerul de modă Zozotown. Yusaku Maezawa se află pe locul 17 în clasamentul Forbes al celor mai bogaţi japonezi, cu o avere estimată la 2,7 miliarde dolari.”

http://www.businessmagazin.ro/arta-si-societate/lifestyle/cine-este-misteriosul-cumparator-al-pictorului-adrian-ghenie-15380315

Da, Clubul miliardarilor lui Ghenie ne arată cum s-a schimbat însăşi ritualul licitaţiei şi plasamentul global al artei. Nu contează de unde ai banii, nu contează un gust special pentru îmbrăcăminte şi artă. De fapt, nu contează nimic. Identitatea însăşi se dizolvă. Banii, da, sunt codul de acces către posesia inaccesibilul. Dar când ei sunt miliarde şi pentru tot mai mulţi, nici banii nu mai sunt ce erau. Ghenie, şi aici stă valoarea lui Adrian, a prins ritmul lumii noastre. Este cu stil, dar n-are un stil major (Ghenie e şi figurativ, dar şi abstract), nu deranjează pentru că nu aminteşte de nimic (Ghenie e plin de aluzii, dar colecţionarii nu au relaţie particulară cu istoria), se cumpără şi nu se discută. Ghenie e fluid, nu are limite.

"The Bridge" - Adrian Ghenie

"Flight into Egypt" - Adrian Ghenie

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici