Clint Eastwood a dat în judecată un producător de mobilă, care i-a folosit numele

Clint Eastwood a dat în judecată un fabricant de mobilier, care s-a folosit în promovarea produselor sale de numele şi imaginea cineastului, dar şi de titlurile unor filme celebre în care acesta a jucat sau pe care le-a regizat.

Urmărește
202 afișări
Imaginea articolului Clint Eastwood a dat în judecată un producător de mobilă, care i-a folosit numele

Clint Eastwood a dat în judecată un producător de mobilă, care i-a folosit numele

Clint Eastwood a dat în judecată compania Evofurniture, site-ul Inmod.com şi pe proprietarii acestuia, Alan Finkelstein şi Casey Choron, pe care îi acuză că au pus în vânzare mobilă pentru sufragerie, taburete şi scaune, denumite "Clint" şi "Eastwood" sau purtând alte nume inspirate din titlurile unora dintre cele mai cunoscute filme ale sale, informează hollywoodreporter.com.

În plângerea depusă la Curtea Superioară din Los Angeles, în această săptămână, avocaţii cineastului american susţin că firma Evofurniture şi site-ul Inmod.com "continuă să se folosească de numele, identitatea şi imaginea lui Clint Eastwood cu scopul de a atrage atenţia asupra produselor sale".

Potrivit acestor documente, fabricantul de mobilă Evofurniture a folosit în campania sa publicitară sloganuri precum acesta:

"Atunci când sunteţi invitat în casa unei persoane, vă aşteptaţi să vedeţi «lucrurile bune, lucrurile rele şi lucrurile urâte» (aluzie la titlul filmului "Cel bun, cel rău, cel urât/ The Good, the Bad and the Ugly", n.r.). Atunci când oaspeţii vin în casa dumneavoastră, modelul de bibliotecă Clint 47 face să pară că dumneavoastră şi sufrageria dumneavoastră trăiţi în «lumea perfectă a unei fete de un milion de dolari» (aluzie la titlul filmului «O fată de milioane/ Million Dollar Baby», n.r.)".

"Dacă filmele dumneavoastră preferate sunt westernurile din anii 1970 sau dramele din anii 2000, aveţi nevoie de o cameră confortabilă şi stilată în care să vă relaxaţi şi în care să le vizionaţi. Dacă plănuiţi să invitaţi la dumneavoastră câţiva prieteni pentru maratoane ca în «Comisarul Harry/ Dirty Harry», atunci aveţi cu siguranţă nevoie de un interior sofisticat şi modern. Ceea ce vă trebuie este biblioteca de sufragerie Clint 71", se afirmă într-un alt slogan publicitar al producătorului Evofurniture.

Cineastul american afirmă că această companie producătoare de mobilier nu i-a cerut permisiunea pentru a comercializa produse cu numele său sau cu denumiri inspirate din titlurile filmelor sale şi consideră că drepturile i-au fost astfel încălcate.

Clint Eastwood solicită justiţiei americană să interzică prin decizie judecătorească definitivă folosirea de către această companie a numelui şi imaginii sale. Pentru încălcarea acestor drepturi, cineastul american a solicitat şi plata unor daune financiare, însă suma solicitată nu a fost dată publicităţii.

Clint Eastwood, născut în 1930, a câştigat cinci premii Oscar ca actor, regizor şi producător.

Şi-a început cariera de actor jucând în câteva producţii neînsemnate ale studiourilor Universal, dar primele succese le-a avut în filmele western regizate de Sergio Leone: "Pentru un pumn de dolari" (1964), "Pentru câţiva dolari în plus" (1965) şi "Cel bun, cel rău, cel urât" (1966). Filmele sale au fost apreciate de critici şi de public, cele mai mari succese înregistrându-le cu producţiile "Necruţătorul" (1992), "În bătaia puştii" (1993), "Podurile din Madison County" (1995), "O fată de milioane/ Million Dollar Baby" (2004), "Scrisori din Iwo Jima" (2006) şi "Steaguri pline de glorie" (2006). "Gran Torino", lungmetraj în care Eastwood a fost şi interpret, este cel mai de succes film al acestuia din punct de vedere al încasărilor, cu 260,5 milioane de dolari la nivel mondial. Celebrul regizor american a realizat şi lungmetrajul "Invictus", o peliculă despre Nelson Mandela, care a avut premiera pe 11 decembrie 2009, dar şi pelicula "J. Edgar", despre viaţa şi cariera lui J. Edgar Hoover, fondatorul Federal Bureau of Investigation (FBI), interpretat de Leonardo DiCaprio, ce a avut premiera pe 9 noiembrie 2011.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici