Orice asemănare cu persoane sau situaţii existente sau care au existat este doar întâmplătoare, se apără totuşi firma care a lansat cele două păpuşi, Ty Inc, cu sediul în Illinois (nord), statul de reşedinţă al actualului preşedinte american.
"Sasha şi Malia sunt prenume foarte drăguţe… care se potrivesc foarte bine cu păpuşile pe care le fabricăm", a declarat joi la postul de televiziune CNN Tania Lundeen, vicepreşedintele Ty, însărcinată cu vânzările.
"Păpuşile pe care le-am făcut nu seamănă cu fiicele" preşedintelui, Sasha şi Malia, în vârstă de şapte şi, respectiv, zece ani, a adăugat ea.
Este vorba despre primele păpuşi afroamericane din gamă. Ele au fost vândute la preţul de 9,99 dolari de la începutul lunii.
Probabil tot o întâmplare face ca şi celelalte păpuşi ale firmei Ty să se cheme: Bubbly Britney (Spears), Lucky Lindsay (Lohan) sau Precious Paris (Hilton)…
Inspiraţia din lumea starurilor pentru crearea de păpuşi nu reprezintă politica întreprinderii, precizează totuşi Lundeen, amintind că Ty se fereşte să dea păpuşilor sale nume de persoane în viaţă pentru a nu "impune idei preconcepute" copiilor, în jocul lor cu acestea.
Aceste coincidenţe suscită totuşi reacţii de revoltă. "Trebuie să ne amintim că ele (fiicele Obama) sunt încă nişte copii", a declarat, pentru ziarul Chicago Tribune, Christina Vercelletto, redactor-şef al revistei "Parenting", consacrate părinţilor.
Potrivit acesteia, practica de a face marketing în jurul fiicelor Obama ca şi cum ar fi staruri, cu păpuşi care par mai înaintate în vârstă decât sunt în realitate Sasha şi Malia, trimite un mesaj negativ, făcându-le pe fete să vrea să crească mari mai repede.