CNA a somat public Prima TV, pentru abateri privind difuzarea publicităţii

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să someze public postul Prima TV, după înregistrarea unor abateri privind transmiterea de publicitate în timpul difuzării a două filme şi a emisiunii "Cronica Cârcotaşilor".

Urmărește
23 afișări

Pe 7 şi 14 martie, au fost difuzate de postul Prima TV filmul artistic "Ultima lovitură" şi filmul de animaţie "Incredibilii". Difuzarea celor două filme a fost sponsorizată de Mentos. Anunţul de sponsorizare a fost făcut la începutul şi la sfârşitul filmelor şi, de asemenea, la finalul fiecărui calup publicitar din timpul difuzării filmelor.

În afară de aceste anunţuri, a fost inserat, în timpul difuzării ambelor filme, un spot de 20 de secunde în care se făcea reclamă mărcii Mentos şi unei promoţii aflate pe site-ul www.mentos.ro. Spotul nu a ocupat întreaga porţiune a ecranului şi a fost marcat ca publicitate.

În timpul emisiunii "Cronica Cârcotaşilor", difuzată de Prima TV pe 11 martie, de la ora 19.30, au fost două momente în care prezentatorii, Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, au făcut referire, verbal şi vizual, la site-ul de licitaţii online www.okazii.ro. Aceste secvenţe nu au fost marcate ca momente publicitare, prin coperţi specifice sau afişarea pe ecran a semnului P.

CNA a decis somarea postului de televiziune, pe baza Articolului 27 din Legea audiovizualului, care prevede că "publicitatea televizată şi teleshoppingul se difuzează grupat, trebuie să fie uşor de identificat şi trebuie să fie separate de alte părţi ale serviciului de programe. Fără a aduce atingere utilizării de noi tehnici publicitare, se asigură o separare prin mijloace optice şi/sau acustice şi/sau spaţiale între publicitatea televizată şi teleshopping şi, respectiv, celelalte părţi ale programelor".

De asemenea, în cazul reclamelor pentru Mentos difuzate pe parcursul celor două filme, a fost invocat şi Articolul 102, Aliniatul (3), din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede că "emisiunile sponsorizate nu trebuie să incite la vânzarea, cumpărarea sau închirierea produselor ori serviciilor sponsorului sau ale unui terţ, în special prin referiri promoţionale ori de natură comercială la aceste produse sau servicii, făcute în timpul respectivelor emisiuni".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici