- Home
- Life-Inedit
- BUCUREŞTI, (31.03.2009, 12:00)
- Laura Mitran , Laura Mitran ,
CNA a somat public Prima TV, pentru abateri privind difuzarea publicităţii
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să someze public postul Prima TV, după înregistrarea unor abateri privind transmiterea de publicitate în timpul difuzării a două filme şi a emisiunii "Cronica Cârcotaşilor".
Urmărește
25 afișări
Pe 7 şi 14 martie, au fost difuzate de postul Prima TV filmul artistic "Ultima lovitură" şi filmul de animaţie "Incredibilii". Difuzarea celor două filme a fost sponsorizată de Mentos. Anunţul de sponsorizare a fost făcut la începutul şi la sfârşitul filmelor şi, de asemenea, la finalul fiecărui calup publicitar din timpul difuzării filmelor.
În afară de aceste anunţuri, a fost inserat, în timpul difuzării ambelor filme, un spot de 20 de secunde în care se făcea reclamă mărcii Mentos şi unei promoţii aflate pe site-ul www.mentos.ro. Spotul nu a ocupat întreaga porţiune a ecranului şi a fost marcat ca publicitate.
În timpul emisiunii "Cronica Cârcotaşilor", difuzată de Prima TV pe 11 martie, de la ora 19.30, au fost două momente în care prezentatorii, Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, au făcut referire, verbal şi vizual, la site-ul de licitaţii online www.okazii.ro. Aceste secvenţe nu au fost marcate ca momente publicitare, prin coperţi specifice sau afişarea pe ecran a semnului P.
CNA a decis somarea postului de televiziune, pe baza Articolului 27 din Legea audiovizualului, care prevede că "publicitatea televizată şi teleshoppingul se difuzează grupat, trebuie să fie uşor de identificat şi trebuie să fie separate de alte părţi ale serviciului de programe. Fără a aduce atingere utilizării de noi tehnici publicitare, se asigură o separare prin mijloace optice şi/sau acustice şi/sau spaţiale între publicitatea televizată şi teleshopping şi, respectiv, celelalte părţi ale programelor".
De asemenea, în cazul reclamelor pentru Mentos difuzate pe parcursul celor două filme, a fost invocat şi Articolul 102, Aliniatul (3), din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede că "emisiunile sponsorizate nu trebuie să incite la vânzarea, cumpărarea sau închirierea produselor ori serviciilor sponsorului sau ale unui terţ, în special prin referiri promoţionale ori de natură comercială la aceste produse sau servicii, făcute în timpul respectivelor emisiuni".
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Cum l-a despărțit Gianina, mama copilului, pe Pescobar de iubită. 'Îl manipulează!' + Pe ce cheltuie banii afaceristului
CANCAN.RO
Mai rar așa ceva! Unde și-a lăsat parcată mașina un șofer de TESLA din București, în Cluj-Napoca
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:24
Consumul de droguri, responsabil pentru 20% din accidentele rutiere din Franţa
-
astăzi, 11:24
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1073. Serviciile digitale ale Gazprom, perturbate de serviciile de informaţii militare ucrainene / Transporturile de petrol suspendate în portul rusesc Ust-Luga după un atac cu drone