„Nu există loc pentru rasism în lume şi nu există loc pentru rasism pe reţelele de socializare”, a declarat preşedintele şi CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, citat de BBC.
El a cerut „o mai mare responsabilitate şi transparenţă” din partea companiilor de socializare.
Coca-Cola a precizat totuşi că nu se alătură boicotului oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o măsură proprie, a transmis CNBC. „Pauza de pe platformele de socializare” la nivel global va ajuta compania să „reevalueze politica de publicitate pentru a determina dacă este nevoie de o revizuire”, a menţionat James Quincey.
Reacţia Coca-Cola vine după ce Facebook a promis că va eticheta postări potenţial dăunătoare sau înşelătoare.
De asemenea, fondatorul Mark Zuckerberg a declarat că Facebook va interzice publicitatea care conţine afirmaţii de tipul „persoane dintr-o anumită rasă, de o anumită etnie, naţionalitate, religie ori castă, orientare sexuală, identitate de gen sau statut de imigrant” reprezintă o ameninţare pentru alţii.
Organizatorii campaniei #StopHateforProfit, care acuză Facebook că nu a făcut suficient pentru a opri discursul de ură şi dezinformarea, au spus că „un număr prea mic de modificări” au fost făcute.
Peste 90 de companii au suspendat publicitatea în sprijinul #StopHateforProfit.
Anunţul Coca-Cola vine la scurt timp după ce trei mărci – Dove, Ben & Jerry’s and Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achiziţiile de publicitate pe Facebook, Instagram şi Twitter până la cel puţin 31 decembrie 2020.