Metaverse trece la următorul pas: convingerea lumii că nu este doar pentru copii

Publicat: 22 12. 2021, 15:51
Actualizat: 22 12. 2021, 15:53
Acesta a fost anul în care am acordat atenţie metaversului, care, în câteva luni scurte, a trecut de la un termen ştiinţifico-fantastic inventat cu zeci de ani în urmă la un concept mainstream care îi face pe investitorii în tehnologie să dea bani şi pe futurişti care salivează la perspectiva ca ficţiunea să devină realitate.
 
Unii dintre cei mai deştepţi oameni din lume au venit anul acesta să spună că următorul lucru important este metaversul.
 
 De asemenea, a dat naştere unei pieţe pentru o mulţime de imitatori, aspiranţi şi directori, care au ratat în mod clar tendinţa şi acum se străduiesc să valorifice toate lucrurile legate de metavers. 
În mijlocul zgomotului, există mai multe companii cu promisiuni legitime în metavers şi nu sunt numele dominante ale Big Tech de astăzi.
 
Companiile de jocuri online Roblox şi Epic Games sunt în fruntea listei. Ambele au construit deja lumi virtuale, în care milioane de oameni socializează, se joacă şi iau parte la o economie digitală. Unii participanţi chiar îşi câştigă existenţa în interiorul acestor metaverse unde îşi vând produsele digitale.
 
În timp ce majoritatea jucătorilor Roblox sunt tineri, compania a dezvoltat mai multe funcţii pentru a atrage utilizatorii mai în vârstă, cum ar fi părţi restricţionate de vârstă ale metaversului care pot găzdui conţinut pentru adulţi. În timpul pandemiei, angajaţii Roblox care lucrează de acasă au creat o versiune virtuală a sediului lor în cadrul aplicaţiei pentru a găzdui întâlniri între ei, încorporând detalii distincte, cum ar fi tablele albe din sălile de conferinţe. Şi-au organizat chiar şi petrecerea de vacanţă din 2020 în metaverse.