Competiţia ţinutelor de gală va fi extrem de dură la Cannes

Concurenţa este acerbă nu doar pe marile ecrane, ci şi pe covorul roşu la Festivalul de Film de la Cannes, unde vedete din lumea întreagă vor rivaliza în eleganţă şi strălucire, cu creaţii ale marilor case de modă, care îşi dispută simpatia starurilor pentru a-şi face reclamă.

Urmărește
13 afișări
Imaginea articolului Competiţia ţinutelor de gală va fi extrem de dură la Cannes

Competiţia ţinutelor de gală va fi extrem de dură la Cannes (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Sunt puţine case de modă în acest an, dar concurenţa va fi puternică", a declarat Elie Saab.

Pentru a îmbrăca o celebritate la un festival de film de o asemenea amploare, casele de modă au nevoie de un buget costisitor, pentru a acoperi costul de producţie al rochiilor, dar şi pentru "a le oferi cadouri, pentru a le invita la diverse petreceri", unde actriţele vor fi intens fotografiate.

"Există chiar şi anumite persoane care le plătesc (pe actriţe, n.r.) pentru a le purta creaţiile", a declarat o sursă din lumea modei. Această informaţie a fost, însă, categoric dezminţită de marile case de modă, care au insistat asupra caracterului "amical" al acestui "schimb" pe care îl fac, în fiecare an, cu actriţele celebre invitate la festival.

Pentru marile case de modă, Festivalul de Film de la Cannes a devenit, alături de gala premiilor Oscar, unul dintre principalele evenimente mediatice ale anului, firmele mobilizându-se exemplar pentru a le împrumuta actriţelor rochii, accesorii şi bijuterii.

"Trebuie dusă multă muncă de convingere pentru ca actriţele să vină să ne vadă colecţiile", a mărturisit Elie Saab. Reprezentanţii altor case au declarat că nu le solicită niciodată pe actriţe, ci acestea vin din proprie iniţiativă la ei, aşa cum este cazul casei Chanel.

În afara actriţelor care sunt imaginea Chanel, precum Anna Mouglalis, casa va asigura ţinutele preşedintei juriului de la Cannes, actriţa franceză Isabelle Hupert. Ea va primi din partea casei Chanel "o garderobă completă", din care nu va lipsi o rochie special creată de celebrul designer Karl Lagerfeld. Actriţele Asia Argento şi Robin Wright Penn, membre în juriul competiţiei oficiale, au contactat aceeaşi casă pariziană, care speră să le îmbrace şi pe clientele ei "fidele", precum Diane Kruger sau Penelope Cruz.

Marile case de modă sunt foarte vigilente în privinţa actriţelor care le vor purta creaţiile. "Nu există neapărat vreun criteriu", spun reprezentanţii casei Dior, însă rochia trebuie "să corespundă actriţei şi imaginii casei de modă".

Creatorii casei Chanel au declarat că ei optează întodeauna "pentru calitate, nu pentru cantitate". "Dacă Pamela Anderson mă va suna mâine, o voi refuza", a declarat unul dintre purtătorii de cuvânt ai celebrei case franceze.

Alegerea ţinutelor de gală se face, în general, la Paris. "Organizăm cât mai multe probe, pentru a putea face ultimele retuşuri la Paris şi pentru a avea rochiile deja pregătite şi deja atribuite atunci când sosim la Cannes", au explicat reprezentanţii casei Dior. Ţinutele de gală, care valorează adeseori mai multe mii de euro fiecare, sunt transportate la Cannes cu ajutorul un camioane blindate.

Dior îmbracă "un mic număr de douăzeci de actriţe" şi, în afară de ţinutele lor, va aduce la Cannes aproximativ o sută de alte rochii, care vor sta la dispoziţia celorlalte actriţe şi personalităţi, ţinutele fiind expuse într-un hotel renumit.

Casa Chanel, care va trimite şi ea o mică echipă la Cannes, a prevăzut "câteva rochii de siguranţă" pentru starurile pe care le îmbracă.

În opinia experţilor din modă, cel mai mare pericol este "să îmbraci cu aceeaşi rochie două actriţe, în aceeaşi seară, pe acelaşi covor", au mărturisit designerii casei Elie Saab, care notează cu mare meticulozitate, de mulţi ani, "cine poartă şi ce poartă".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici