Crusta unei planete pitice din apropiere ar putea conţine 90% apă

Planeta pitică Ceres ar putea avea o crustă formată din peste 90% apă îngheţată, scrie Science Alert care citează un studiu publicat în Nature Astronomy.

Urmărește
Imaginea articolului Crusta unei planete pitice din apropiere ar putea conţine 90% apă

Crusta unei planete pitice din apropiere ar putea conţine 90% apă

Ceres, cea mai mare planetă pitică din centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, ar putea avea o crustă formată din peste 90% apă îngheţată, conform unor noi analize.

De altfel, studiile anterioare estimaseră că gheaţa ar reprezenta aproximativ 30% din compoziţia sa, însă simulările recente arată că doar un amestec mic de impurităţi solide ar putea explica rezistenţa craterele bine definite de pe suprafaţa sa.

Planeta pitică Ceres a fost descoperită în 1801 şi este considerată un „ocean îngheţat”, fostă gazdă a unui ocean cu apă lichidă. Spre deosebire de lunile îngheţate ale lui Jupiter şi Saturn, care menţin oceane lichide datorită forţelor gravitaţionale, Ceres nu are o sursă internă de căldură şi ar putea fi complet îngheţată.

Descoperirile sugerează că Ceres ar putea servi drept punct de referinţă pentru studierea altor „lumi oceanice” din sistemul nostru solar, cum ar fi Europa şi Enceladus, şi ar putea fi un pas important pentru misiunile spaţiale viitoare.