În prezent, numărul de locuitori ai capitalei daneze este în continuă creştere, fapt care înseamnă şi un trafic mai aglomerat, deseori cauzat de vehiculele pe două roţi. Importate din Franţa începând cu anul 1869, bicicletele au devenit o alternativă preferată în toate păturile sociale din Danemarca. În plus, oamenii din Copenhaga folosesc şi metroul care, deşi era eficient şi înainte, nu ajungea în toate cartierele. Astfel, existau anumite zone ale oraşului unde accesul le era dificil cetăţenilor pentru că nu exista nicio staţie, a relatat CNN.
După 8 ani de construcţii, locuitorii din Copenhaga au acum la dispoziţie o nouă magistrală de metrou pentru a se deplasa rapid dintr-o parte în alta a capitalei. Cele 17 noi staţii aproape dublează numărul de opriri existent înainte, permiţând conexiuni rapide între mai multe zone ale oraşului. Trenurile se conduc singure, automat, pot atinge viteze de 90 de kilometri pe oră, iar sistemul funcţionează fără oprire, tot timpul anului.
Pe lângă avantajele evidente ale deschiderii unei noi linii de metrou, mai e un motiv care îi bucură pe călători: magistrala în sine este de o frumuseţe deosebită. Cu dotări ultramoderne, puncte de informare şi multe lifturi, noile staţii sunt un exemplu al îmbinării dintre tehnologie şi estetic. Printre elementele-cheie se numără sticla şi lumina, iar designul staţiilor este realizat astfel încât să se integreze în peisaj.