- Home
- Life-Inedit
- BUCUREŞTI, (06.12.2019, 14:47)
- Razvan Tupa
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum îşi propune YouTube să reducă dezinformarea şi să promoveze sursele de încredere
Google a dat publicităţii un raport despre acţiunile derulate pentru reducerea dezinformării pe YouTube, prin limitarea accesului la conţinutul care este la limita regulilor YouTube şi prin promovarea surselor de încredere, arată un comunicat remis MEDIAFAX.
Urmărește
183 afișări
Cum îşi propune YouTube să reducă dezinformarea şi să promoveze sursele de încredere
YouTube este o platformă publică, unde oricine poate încărca conţinut video şi îl poate împărtăşi cu toată lumea. Această deschidere oferă oportunităţi nelimitate, dar ridică şi probleme neaşteptate. Compania declară că ”depune eforturi constante pentru a găsi un echilibru între exprimarea creativităţii şi protejarea comunităţii de conţinut dăunător”.
Reprezentanţii companiei au explicat faptul că regulile YouTube sunt definite de politicile comunităţii, iar ”o combinaţie între elementul uman şi machine learning ne permite să îndepărtăm mai mult conţinut care încalcă regulile decât înainte. Va exista însă totdeauna conţinut care este la limita regulilor YouTube, fără a le încălca”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
-
Polonia va investi 750 de milioane de dolari pentru a stimula producţia de muniţie
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
Compania afirmă că este interesată să pună accent pe sursele de încredere, folosind criterii diferite pentru promovarea materialelor din zona de ştiri sau evenimente istorice faţă de instrumentele folosite pentru a prezenta utilizatorilor subiecte din divertisment sau muzică, unde relevanţa, popularitatea şi noutatea sunt principalele coordonate. Astfel, ştirile şi materialele informative sunt clasificate în funcţie de prestigiul şi autoritatea sursei, alături de calitatea informaţiei şi de contextul în care e prezentată.
YouTube a început în 2017 să prioritizeze sursele oficiale pentru rezultate ale căutărilor după ştiri şi informaţii şi listele „watch next”, incluzând aici nume precum CNN, Fox News, Jovem Pan, India Today sau The Guardian. De exemplu, o căutare după un eveniment ştire, precum Brexit: în medie, 93% dintre videourile din primele 10 rezultate ale căutării au ca sursă un canal cu un grad înalt de prestigiu şi autoritate în domeniu. Această autoritate este importantă în subiecte care nu se perimează şi sunt expuse dezinformării, precum videouri despre vaccinuri. În acest caz, YouTube pune accent în rezultatele căutărilor pe videouri ale unor surse cu expertiză în domeniu, precum instituţii publice din domeniul sănătăţii.
Pentru a valoriza informaţii de încredere şi la timp pentru breaking news platforma a prevăzut preview-uri cu articole text în rezultatele căutărilor din YouTube, alături de un reminder că evenimentele sunt în desfăşurare, iar ştirile se pot schimba foarte rapid. De asemenea, YouTube a introdus secţiunile Top News şi Breaking News pentru a scoate în evidenţă jurnalismul de calitate. În 2019, traficul pe canalele surselor de prestigiu a crescut cu 60%.
Platforma şi-a asumat şi nevoia de a oferi un context al imaginilor urmărite pentru utilizatori: ”câteodată un singur video nu oferă destul context pentru ca oamenii să înţeleagă foarte bine ce urmăresc. Vrem să ne asigurăm că persoanele care urmăresc videouri pe subiecte expuse dezinformării primesc informaţii suplimentare în timpul vizionării. YouTube a adăugat o serie de casete care oferă diferite informaţii de context pentru videoul urmărit - subiecte generale, ştiri recente referitoare la dezinformare sau detalii despre sursa ştirii. De exemplu, când cineva urmăreşte un video care încurajează oamenii să nu facă vaccinul MMR, vor fi afişate informaţii care oferă mai mult context ştiinţific subiectului, cu linkuri către alte surse. Sau dacă cineva urmăreşte un nou video încărcat de o publicaţie finanţată de guvern, sub video va fi afişată această informaţie despre cel care a publicat videoul. Această soluţie de afişare de informaţii contextuale a fost introdusă în iunie 2018 şi mai apoi extinsă la tot mai multe ţări”, se arată în comunicat.
Reducerea conţinutului la limita regulilor, care ar putea să dezinformeze utilizatorii YouTube, este prezentată ca un demers început în ianuarie 2018. ”Aceste eforturi au fost extinse în afara Statelor Unite, mai întâi către ţările vorbitoare de engleză, precum Marea Britanie, Irlanda sau Africa de Sud, iar apoi către ţări ne-vorbitoare de engleză, începând cu Brazilia, Franţa, Germania, Mexic şi Spania. Acest conţinut «la limită» reprezintă în prezent 1% din timpul de vizionare pe YouTube în Statele Unite. Spre comparaţie, videourile despre meditaţie, o categorie destul de redusă, însumează mai mult timp de vizionare decât conţinutul «la limită» şi cel care dezinformează, la un loc”, au notat specialiştii platformei.
Cei de la YouTube explică şi cum stabilesc pentru un număr uriaş de videoclipuri publicate ce este „la limită” şi ce este dezinformare: ”Ne bazăm pe evaluatori din afara companiei, localizaţi peste tot în lume, care ne oferă informaţii critice privind calitatea unui video. Aceşti evaluatori iau regulile publice ca repere în munca lor. Fiecare video evaluat primeşte până la 9 opinii diferite, iar în fiecare zonă critică este nevoie de experţi certificaţi. De exemplu, medicii oferă îndrumare pentru validarea videourilor referitoare la tratamente medicale specifice, pentru a reduce răspândirea dezinformării în această zonă. Plecând de la informaţii validate unanim de către evaluatori, YouTube contruieşte modele folosind sistemele machine-learning. Aceste modele sunt apoi utilizate pentru a analiza sute de mii de ore de videouri în fiecare zi, pentru a identifica şi reduce răspândirea conţinutului «la limită». Iar acurateţea acestor sisteme se îmbunătăţeşte continuu”, se arată în comunicatul remis MEDIAFAX.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: YouTube Rewind 2019. Jocul video care a generat mai multe venituri decât orice alt joc din istorie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegerile prezidențiale din SUA schimbă cursul lumii. Tot ce trebuie să știi despre procesul electoral
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe