Cum îşi propune YouTube să reducă dezinformarea şi să promoveze sursele de încredere

Google a dat publicităţii un raport despre acţiunile derulate pentru reducerea dezinformării pe YouTube, prin limitarea accesului la conţinutul care este la limita regulilor YouTube şi prin promovarea surselor de încredere, arată un comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
183 afișări
Imaginea articolului Cum îşi propune YouTube să reducă dezinformarea şi să promoveze sursele de încredere

Cum îşi propune YouTube să reducă dezinformarea şi să promoveze sursele de încredere

YouTube este o platformă publică, unde oricine poate încărca conţinut video şi îl poate împărtăşi cu toată lumea. Această deschidere oferă oportunităţi nelimitate, dar ridică şi probleme neaşteptate. Compania declară că ”depune eforturi constante pentru a găsi un echilibru între exprimarea creativităţii şi protejarea comunităţii de conţinut dăunător”.

Reprezentanţii companiei au explicat faptul că regulile YouTube sunt definite de politicile comunităţii, iar ”o combinaţie între elementul uman şi machine learning ne permite să îndepărtăm mai mult conţinut care încalcă regulile decât înainte. Va exista însă totdeauna conţinut care este la limita regulilor YouTube, fără a le încălca”.

Compania afirmă că este interesată să pună accent pe sursele de încredere, folosind criterii diferite pentru promovarea materialelor din zona de ştiri sau evenimente istorice faţă de instrumentele folosite pentru a prezenta utilizatorilor subiecte din divertisment sau muzică, unde relevanţa, popularitatea şi noutatea sunt principalele coordonate. Astfel, ştirile şi materialele informative sunt clasificate în funcţie de prestigiul şi autoritatea sursei, alături de calitatea informaţiei şi de contextul în care e prezentată.

YouTube a început în 2017 să prioritizeze sursele oficiale pentru rezultate ale căutărilor după ştiri şi informaţii şi listele „watch next”, incluzând aici nume precum CNN, Fox News, Jovem Pan, India Today sau The Guardian. De exemplu, o căutare după un eveniment ştire, precum Brexit: în medie, 93% dintre videourile din primele 10 rezultate ale căutării au ca sursă un canal cu un grad înalt de prestigiu şi autoritate în domeniu. Această autoritate este importantă în subiecte care nu se perimează şi sunt expuse dezinformării, precum videouri despre vaccinuri. În acest caz, YouTube pune accent în rezultatele căutărilor pe videouri ale unor surse cu expertiză în domeniu, precum instituţii publice din domeniul sănătăţii.

Pentru a valoriza informaţii de încredere şi la timp pentru breaking news platforma a prevăzut preview-uri cu articole text în rezultatele căutărilor din YouTube, alături de un reminder că evenimentele sunt în desfăşurare, iar ştirile se pot schimba foarte rapid. De asemenea, YouTube a introdus secţiunile Top News şi Breaking News pentru a scoate în evidenţă jurnalismul de calitate. În 2019, traficul pe canalele surselor de prestigiu a crescut cu 60%.

Platforma şi-a asumat şi nevoia de a oferi un context al imaginilor urmărite pentru utilizatori: ”câteodată un singur video nu oferă destul context pentru ca oamenii să înţeleagă foarte bine ce urmăresc. Vrem să ne asigurăm că persoanele care urmăresc videouri pe subiecte expuse dezinformării primesc informaţii suplimentare în timpul vizionării. YouTube a adăugat o serie de casete care oferă diferite informaţii de context pentru videoul urmărit - subiecte generale, ştiri recente referitoare la dezinformare sau detalii despre sursa ştirii. De exemplu, când cineva urmăreşte un video care încurajează oamenii să nu facă vaccinul MMR, vor fi afişate informaţii care oferă mai mult context ştiinţific subiectului, cu linkuri către alte surse. Sau dacă cineva urmăreşte un nou video încărcat de o publicaţie finanţată de guvern, sub video va fi afişată această informaţie despre cel care a publicat videoul. Această soluţie de afişare de informaţii contextuale a fost introdusă în iunie 2018 şi mai apoi extinsă la tot mai multe ţări”, se arată în comunicat.

Reducerea conţinutului la limita regulilor, care ar putea să dezinformeze utilizatorii YouTube, este prezentată ca un demers început în ianuarie 2018. ”Aceste eforturi au fost extinse în afara Statelor Unite, mai întâi către ţările vorbitoare de engleză, precum Marea Britanie, Irlanda sau Africa de Sud, iar apoi către ţări ne-vorbitoare de engleză, începând cu Brazilia, Franţa, Germania, Mexic şi Spania. Acest conţinut «la limită» reprezintă în prezent 1% din timpul de vizionare pe YouTube în Statele Unite. Spre comparaţie, videourile despre meditaţie, o categorie destul de redusă, însumează mai mult timp de vizionare decât conţinutul «la limită» şi cel care dezinformează, la un loc”, au notat specialiştii platformei.

Cei de la YouTube explică şi cum stabilesc pentru un număr uriaş de videoclipuri publicate ce este „la limită” şi ce este dezinformare: ”Ne bazăm pe evaluatori din afara companiei, localizaţi peste tot în lume, care ne oferă informaţii critice privind calitatea unui video. Aceşti evaluatori iau regulile publice ca repere în munca lor. Fiecare video evaluat primeşte până la 9 opinii diferite, iar în fiecare zonă critică este nevoie de experţi certificaţi. De exemplu, medicii oferă îndrumare pentru validarea videourilor referitoare la tratamente medicale specifice, pentru a reduce răspândirea dezinformării în această zonă. Plecând de la informaţii validate unanim de către evaluatori, YouTube contruieşte modele folosind sistemele machine-learning. Aceste modele sunt apoi utilizate pentru a analiza sute de mii de ore de videouri în fiecare zi, pentru a identifica şi reduce răspândirea conţinutului «la limită». Iar acurateţea acestor sisteme se îmbunătăţeşte continuu”, se arată în comunicatul remis MEDIAFAX.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
youtube,
dezinformare,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici