Prima pagină » Life-Entertaiment » Cuvântul care te poate face cu 50% mai influent, conform unui studiu Harvard

Cuvântul care te poate face cu 50% mai influent, conform unui studiu Harvard

Cuvântul care te poate face cu 50% mai influent, conform unui studiu Harvard

Jonah Berger, un profesor de marketing la Şcoala Wharton a Universităţii din Pennsylvania, sugerează că un singur cuvânt poate influenţa semnificativ comunicarea, relatează CNBC.

Potrivit lui Berger, folosirea cuvântului „pentru că” în timp ce încerci să convingi pe cineva de ceva poate duce la un rezultat convingător, crescând probabilitatea ca oamenii să te asculte şi să îţi îndeplinească rugăminţile.

Această afirmaţie este susţinută de un studiu de aproape 50 de ani de la Universitatea Harvard. În studiu, cercetătorii au constatat că simpla adăugare a cuvântului „pentru că” la o cerere a crescut conformitatea cu peste 50%. Chiar şi atunci când motivul furnizat era relativ banal, utilizarea lui „pentru că” a avut totuşi un efect persuasiv.

Cercetarea lui Berger se extinde, dincolo de „pentru că”, pentru a putea identifica şi alte „cuvinte magice” care îmbunătăţesc persuasiunea. De exemplu, folosirea cuvântului „recomand” în loc de „îmi place” face ca oamenii să fie cu aproape o treime mai predispuşi să urmeze sugestiile. Similar, înlocuirea verbelor cu substantive, poate creşte conformitatea cu până la 30%.

Aceste constatări evidenţiază importanţa limbajului în comunicare şi persuasiune. Berger subliniază semnificaţia schimbărilor subtile în limbaj pentru a obţine rezultatele dorite în conversaţii, prezentări sau chiar comunicare scrisă. Prin înţelegerea şi aplicarea acestor strategii, indivizii îi pot influenţa eficient pe alţii şi pot promova acorduri, soluţii sau conexiuni în diverse contexte.