DC Comics are planuri îndrăzneţe pentru personajele sale iconice – Superman, Batman şi Wonder Woman – în era domeniului public
DC Comics se pregăteşte pentru o schimbare semnificativă la mijlocul şi sfârşitul anilor 2030, când trei dintre personajele sale iconice – Superman, Batman şi Wonder Woman – intră în domeniul public, relatează Gizmodo. Cu toate că nu pot împiedica acest lucru din cauza limitelor de extensie a drepturilor de autor, DC şi Warner Bros. se pregătesc strategic pentru un viitor în care drepturile lor exclusive de adaptare nu vor mai fi valabile. Statutul iminent de domeniu public ridică întrebări cu privire la extinderea controlului pe care DC îl va avea asupra acestor personaje.
Warner Bros., proprietarul DC, recunoaşte că vor exista încercări de a profita de aceste personaje odată ce intră în domeniul public. Compania adoptă o abordare duală, introducând simultan personaje mai puţin cunoscute în programul său de filme reîmprospătat şi menţinând influenţa asupra celor trei – Batman, Superman şi Wonder Woman. În timp ce intrările iniţiale în domeniul public acoperă primele versiuni ale acestor personaje, DC va menţine controlul asupra mărcilor comerciale care nu expiră natural. Aceste mărci includ simboluri iconice precum simbolul lui Batman şi S-ul lui Superman, precum şi nume alternative precum Omul de Oţel şi Cavalerul Negru.
Deşi statutul de domeniu public permite altora să folosească aceste personaje, DC poate impune distincţii, împiedicând încercările de a prezenta materiale de domeniu public ca opere originale DC. Articolul sugerează că, pe măsură ce fascinaţia Hollywood-ului pentru supereroi evoluează, renaşterile în utilizarea adaptivă a acestor personaje legendare din surse dincolo de proprietarii lor originali vor crea un peisaj mai complex, dar ambiguu pentru povestire şi explorare creativă.