Disneyland Paris a pierdut un milion de vizitatori în 2013

Parcul de distracţii Disneyland din Paris, prima destinaţie turistică privată din Europa, a pierdut în 2013 peste un milion de vizitatori, din cauza crizei care a afectat veniturile consumatorilor, a anunţat, joi, dezvoltatorul parcului.

Urmărește
381 afișări
Imaginea articolului Disneyland Paris a pierdut un milion de vizitatori în 2013

Disneyland Paris a pierdut un milion de vizitatori în 2013 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto / AFP)

După ce, în 2012, s-a înregistrat un număr record de vizitatori, în urma festivităţilor organizate cu prilejul împlinirii a 20 de ani de la deschiderea Disneyland Paris, anul acesta, numărul de turişti a scăzut până la 14,9 milioane, cifră înregistrată până la sfârşitul lunii septembrie.

Cifra de afaceri a companiei Euro Disney, care exploatează parcul de distracţii amplasat lângă Paris, în Marne-la-Vallée, a scăzut, prin urmare, cu 1,1%, ajungând la 1,31 miliarde de euro.

Pe de altă parte, Euro Disney şi-a redus pierderea netă cu 25%, dar numai datorită refinanţării datoriilor, acordată de compania mamă, Walt Disney Company.

"Anul 2013 a fost dificil pentru industria turismului şi a distracţiilor din Europa", a precizat directorul general al Euro Disney, Philippe Gas.

Gradul de frecventare a celor două parcuri tematice Disneyland şi Walt Disney Studio a scăzut cu 7%, iar gradul de ocupare a hotelurilor s-a redus cu 4,7%, ajungând la 79,3%.

Reducerea gradului de frecventare este mai ales o consecinţă a scăderii numărului de vizitatori francezi (600.000), în special din zonele învecinate, dar şi spanioli şi italieni.

Numărul cel mai mare de vizitatori străini a provenit din Marea Britanie, aceştia reprezentând 14% din totalul clienţilor, după francezi (51%) şi germani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici