O companie spaniolă a fost dată în judecată de Haribo pentru că vinde ursuleţi îmbibaţi în alcool. 15 bucăţi sunt echivalentul unui pahar de gin tonic

Publicat: 20 01. 2020, 12:59
Actualizat: 02 07. 2020, 17:55

Conflictul a izbucnit din cauza faptului că jeleurile vândute de această firmă din nord-estul Spaniei seamănă cu celebrii ursuleţi comercializaţi de Haribo.

„Ca de obicei, în astfel de cazuri, Haribo a lansat o procedură judiciară pentru a-şi proteja marca”, au anunţat reprezentanţii Haribo, pe al cărei logo figurează un ursuleţ.

Ander Méndez, un inginer în vârstă de 24 de ani, şeful Ositos con alcohol (Ursuleţi cu alcool), a primit în urmă cu două săptămâni înştiinţarea din partea avocaţilor Haribo. Potrivit documentului, sunt „asemănări mari” între cele două produse, iar „ursuleţii alcoolizaţi” încalcă dreptul de proprietate intelectuală.

Grupul german, înfiinţat în urmă cu o sută de ani la Bonn, propune, totuşi, o soluţie „pe cale amiabilă” şi cere luarea unor măsuri drastice.

Méndez spune, totuşi, că ei nu fac nimic rău şi că ursuleţii lor sunt mult mai mari decât cei comercializaţi de Haribo. Mai mult, Ander Méndez, care, alături de asociaţii săi, analizează situaţia cu un avocat, acuză compania germană de intenţia de „a-şi însuşi” creaţia lor.

Înfiinţată în ianuarie 2019, în Getxo, un orăşel în apropiere de Bilbao, compania spaniolă îşi vinde produsele online şi în baruri şi cluburi din ţară.

Vânduţi în cutii cilindrice din metal, cu logoul Ositos & Co, ursuleţii conţin 15% alcool şi au cinci culori şi arome: rom-ananas, gin-zmeură, votca-portocale, whisky-cola şi tequila-lămâie. Un pahar cu vin echivalează cu consumul a opt ursuleţi, unul de gin tonic, între 15 şi 17, spune Ander Méndez.