EUROVISION 2015: Semnale luminoase cu tematică gay, la semafoarele din Viena, cu ocazia concursului de muzică

Semnale luminoase cu tematică gay vor fi emise de semafoarele din Viena cu ocazia Eurovision 2015, un concurs de interpretare muzicală extrem de popular pe plan european, care va fi găzduit în acest an de capitala Austriei, informează Reuters.

Urmărește
2028 afișări
Imaginea articolului EUROVISION 2015: Semnale luminoase cu tematică gay, la semafoarele din Viena, cu ocazia concursului de muzică

EUROVISION 2015: Semnale luminoase cu tematică gay, la semafoarele din Viena, cu ocazia concursului de muzică

Câteva zeci de semafoare din centrul Vienei au fost programate pentru a emite semnale luminoase ce prezintă cupluri de bărbaţi şi femei gay, alături de simboluri ale unor inimi - colorate în roşu pentru a interzice trecerea şi în verde pentru a permite trecerea -, care înlocuiesc simbolurile luminoase obişnuite, neutre din punct de vedere al genului.

Campania lansată de autorităţile locale vizează prezentarea Vienei ca un oraş lipsit de idei preconcepute, dar şi îmbunătăţirea normelor de siguranţă a traficului rutier, întrucât aceste simboluri neobişnuite atrag mai uşor atenţia şoferilor şi a pietonilor, a declarat o purtătoare de cuvânt a municipalităţii.

Primăria din Viena va analiza după concursul Eurovision 2015 datele pe care le va primi pentru a vedea dacă această campanie a contribuit într-adevăr la sporirea siguranţei rutiere, a precizat aceeaşi sursă.

Concursul Eurovision, ajuns la cea de-a 60-a ediţie, are o îndelungată tradiţie în ceea ce priveşte apărarea drepturilor persoanelor gay şi promovarea principiului toleranţei.

În 2014, interpretul travestit Conchita Wurst a câştigat concursul Eurovision, pentru Austria, cu melodia "Rise like a Phoenix" şi a devenit ulterior un ambasador al cauzei gay pe plan mondial.

Ediţia din 1998 a concursului Eurovision a fost câştigată de transsexualul israelian Dana International.

Viena va găzdui, de asemenea, gala de caritate "Life Ball", pe 16 mai, organizată pentru a strânge fonduri în beneficiul programelor de cercetări ştiinţifice anti-HIV, virusul care declanşează SIDA. Actriţa sud-africană Charlize Theron şi creatorul de modă francez Jean Paul Gaultier se vor afla printre invitaţii de marcă din acest an, alături de Conchita Wurst.

Calificată în urma selecţiei naţionale din 8 martie, trupa Voltaj va urca pe scena Eurovision Song Contest 2015 pe 19 mai, în prima semifinală a competiţiei, pe poziţia a 15-a.

Alături de artiştii români, în prima semifinală participă Grecia, Macedonia, Estonia, Olanda, Republica Moldova, Finlanda, Belgia, Armenia, Serbia, Danemarca, Belarus, Rusia, Albania, Georgia şi Ungaria.

Atât semifinalele (19 şi 21 mai), cât şi finala din 23 mai vor fi transmise în direct la TVR 1, TVR HD, TVR Internaţional şi online, pe TVR+.

Eurovision este o competiţie muzicală internaţională, organizată de European Broadcasting Union (EBU), cea mai mare asociaţie a televiziunilor publice din Europa. Prima ediţie a avut loc în 1956, la Lugano, în Elveţia. Difuzat fără întrerupere, timp de 58 de ani, show-ul a devenit unul dintre cele mai longevive şi mai urmărite programe de televiziune din lume. Printre artiştii care au urcat, de-a lungul anilor, pe scena Eurovision se numără ABBA, Julio Iglesias, Celine Dion şi Johnny Logan.

Televiziunea Română, membră a EBU, este organizatoarea Selecţiei Naţionale şi participă la competiţia europeană din anul 1993.

Cele mai bune performanţe ale României la acest concurs au fost: de două ori locul al treilea (Luminiţa Anghel & Sistem - Kiev, 2005; Paula Seling şi Ovi - Oslo, 2010) şi o dată locul al patrulea (Mihai Trăistariu - Atena, 2006). Melodia românească cu cel mai mare punctaj obţinut în finala Eurovision (172 de puncte) este Tornero, compusă de Eduard Cîrcotă şi interpretată de Mihai Trăistariu.

Paula Seling şi Ovi au reprezentat România la Eurovision 2014 cu piesa "Miracle", ocupând locul al 12-lea în finala care a avut loc la Copenhaga, Danemarca.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici