Există parfumul perfect? O companie din Olanda foloseşte inteligenţa artificială pentru a crea parfumuri personalizate

Publicat: 19 10. 2022, 08:14
Actualizat: 19 10. 2022, 08:16
Sistemul ScenTronix pune o serie de întrebări şi apoi foloseşte răspunsurile pentru a genera şi distribui trei parfumuri care se potrivesc, în funcţie de răspunsurile oferite.
 
Scopul Algorithmic Perfumery este de a face din parfumerie un mediu al oamenilor, oferind o dezvoltare în mişcarea spre acces la parfumieri, materiale şi capacităţi de producţie, prin oferirea de hiper-personalizare, producţie imediată şi preţuri accesibile.
 
Sistemul ScenTronix, care foloseşte ingrediente în cadrul unui parteneriat cu IFF şi IFF-LMR, utilizează o paletă exclusivă de materii prime, inclusiv molecule de ultimă generaţie şi substanţe naturale uimitoare. Vizitatorii de la Algorithmic Perfumery sunt invitaţi să completeze un scurt chestionar, apoi urmăresc cum o maşină senzorială creează variaţii ale parfumului lor. Apoi, vizitatorii sunt invitaţi să evalueze probele de parfum, să ia decizii creative şi, dacă doresc, să producă o versiune finală. 
 
Algorithmic Perfumery foloseşte tehnologia pentru a le permite oamenilor să aibă o experienţă extrem de personalizată şi semnificativă cu simţurile lor”, a declarat Frederik Duerinck, fondatorul ScenTronix. „Ceea ce oferim este, la modul cel mai simplu, o platformă pentru ca oamenii să îşi co-creeze propriul parfum. Sperăm că această experienţă interactivă şi jucăuşă le va permite acestora să descopere şi să se bucure de noi aspecte ale lor, precum şi de o nouă priză pentru imaginaţia lor”.
 
Dar poate sistemul să creeze cu adevărat parfumul perfect? Corespondentul BBC pentru relaţii externe, Anna Holligan, îl testează personal.