- Home
- Life-Inedit
- NEW YORK, (21.10.2014, 14:19)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Expoziţie cu ţinute de doliu, vernisată marţi, la Muzeul Metropolitan din New York - FOTO
Muzeul Metropolitan din New York vernisează marţi o expoziţie dedicată ţinutelor de doliu, "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire", al cărei titlu se inspiră din cel al unui film clasic hollywoodian ("Tinereţe veşnică/ Death Becomes Her", 1992).
Urmărește
813 afișări
Expoziţie cu ţinute de doliu, vernisată marţi, la Muzeul Metropolitan din New York (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Expoziţia se deschide marţi în sediul renovat al Institutului Costumelor din cadrul Muzeului Metropolitan, care poartă numele Annei Wintour, redactorul-şef al revistei Vogue SUA.
Prin intermediul unor ţinute diverse, precum cele din tafta neagră purtate de regina Victoria a Marii Britanii (1837 - 1901) şi rochiile cu paiete ale nurorii ei, regina Alexandra, expoziţia newyorkeză explorează legăturile dintre doliu şi modă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Războiul din Ucraina, ziua 1006. Rusia se pregăteşte să pătrundă în sudul regiunii Doneţk, afirmă armata ucraineană / Consilierul pentru securitate al lui Trump cere încetarea escaladării în Ucraina
-
Presa rusă vorbeşte despre Călin Georgescu: a insistat cu prudenţă pentru normalizarea relaţiilor cu Rusia
-
Agenţia rusă Ria Novosti anunţă victoria lui Călin Georgescu pe care îl numeşte "aliniat al Rusiei"
Incluzând 12 rochii, dar şi bijuterii, pălării, accesorii şi ziare de epocă, expoziţia prezintă o perioadă în care femeile din Europa şi America trebuiau să se conformeze unor norme rigide în ceea ce priveşte doliul.
Însă atmosfera nu este total întunecată. Expoziţia "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire" prezintă şi "povestea" unei tinere văduve care, eliberată de obligaţia de a se căsători, era curtată de alţi bărbaţi.
"Negrul este seducător, iar tinerele văduve, frumoase şi trupeşe, cu zâmbetele şi privirile lor maliţioase sub voalul negru sunt foarte seducătoare", se afirmă într-o carte americană despre normele de conduită în societate, publicată în 1855.
"Requiem"-ul de Gabriel Fauré îl însoţeşte pe vizitator, invitat să descopere pasaje din jurnale intime feminine, reviste şi cărţi din epocă, care apar şi dispar pe zidurile clădirii, ca nişte fantome, cu ajutorul unor proiecţii speciale.
"Pentru multe femei, era un mod de a-şi exprima emoţiile, ele simţeau într-adevăr că hainele lor de doliu reflectă tristeţea interioară", explică Jessica Regan, curatoarea expoziţiei.
Altele se plângeau din cauza monotoniei sau de costul ridicat al unei garderobe în întregime negre, care, progresiv, putea să cedeze locul griului şi movului monocrom, după ce tristeţea şi durerea deveneau mai puţin acute.
Satinuri mai opulente, taftale şi catifele puteau fi purtate mai târziu, însă erau considerate prea somptuoase în prima parte a perioadei de doliu.
Expoziţia nu ar fi completă fără o rochie din 1894 - 1895 care a aparţinut reginei Victoria, cea mai cunoscută văduvă din secolul al XIX-lea, care a purtat doliu timp de 40 de ani după moartea soţului ei.
Cele mai impresionante ţinute sunt cele purtate de nora ei, regina Alexandra, din mătase mov şi neagră, cu paiete, realizate în 1902 şi purtate în anul de după moartea reginei Victoria.
Organizată într-o manieră cronologică, cu rochii create între 1815 şi 1915, ţinutele expuse provin în principal din colecţia Institutului Costumelor. Două ţinute care vin din Scoţia au fost împrumutate de la Victoria and Albert Museum din Londra.
Doliul american se inspiră pe larg din cel britanic, care urmează la rândul său normele de la curtea regală. Doliul putea să dureze doi ani pentru un soţ, un an pentru un părinte şi şase luni pentru un frate sau o soră.
A fost, de asemenea, un secol în care doliul a devenit şi un instrument de modă, un semn distinctiv pentru sofisticare şi eleganţă, întrucât ţesăturile negre şi de calitate erau costisitoare.
Expoziţia "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire" va rămâne deschisă până pe 1 februarie.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ea este soția lui Călin Georgescu! Cristela are propriile afaceri și face bani într-un domeniu inedit
CANCAN.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe