Faceţi cunoştinţă cu Margot, Shudu şi Zhi, manechinele virtuale care fac valuri în industria publicităţii

Fotomodelele create pe computer îşi fac simţită prezenţa tot mai mult în domeniul publicităţii şi multe modele reale în plină activitate îşi arată îngrijorarea legată de impactul pe care acest lucru îl poate avea pentru viitorul industriei, arată BBC.

Urmărește
1025 afișări
Imaginea articolului Faceţi cunoştinţă cu Margot, Shudu şi Zhi, manechinele virtuale care fac valuri în industria publicităţii

Manechinele virtuale fac valuri în industria publicităţii

Margot, Shudu şi Zhi sunt protagonistele unei campanii publicitare iniţiate de compania franceză Balmain, achiziţionată în 2016 de un fond de investiţii susţinut de emirul Qatarului. Compania le-a prezentat pe cele trei într-o serie de imagini publicate pe contul de Instagram, provocând reacţii vii din partea comentatorilor.

Trei manechine noi nu sunt o mare problemă, dar, atunci când cele trei sunt create pe calculator de la zero, spiritele încep să se încingă. "De parcă idealurile de frumuseţe n-ar fi deja distruse în industrie. Acum trebuie să-ţi placă şi femei colorate artificial", comenta unul dintre utilizatori.

Compania a lucrat pentru campania cu pricina cu fotograful Cameron-James Willson, care a ajuns cunoscut după ce Shudu, pe care o numea "primul supermodel digital", a adunat mai bine de 144.000 de "followeri" pe Instagram. Povestea ei a ajuns celebră după ce compania de cosmetice a Rihannei, Fenty Beauty, i-a preluat o imagine. Willson este un fotograf britanic care lucrează l Londra. "Un fotograf alb a găsit un mod în care să profite de femeile de culoare fără să fie nevoit să le plătească", a comentat cineva pe platforma de micro-blogging Twitter.

Din momentul în care fotograful a adăugat modelului de culoare două colege de rase diferite, pentru campania firmei de produse de lux franţuzeşti, şi manechinele reale au început să simtă ameninţarea.

Louise Stone, care a lucrat pentru L'Oreal şi Adidas, a declarat pentru un post de radio că "este de speriat să fii nevoită să concurezi cu fete ireale la propriu". O altă tânără din industrie, Dominique Robinson, a cerut să se discute mai serios despre urmările pe care acest fapt le poate avea asupra domeniului: "Fetele lucrează o viaţă întreagă sperând să facă parte dintr-o campanie Balmain. Dacă este atât de uşor să oferi o campanie unor modele generate pe computer... cum poate să arate viitorul nostru?!”.

Nu doar modelele se simt ameninţate, ci toţi cei implicaţi în producţie, pentru că, folosind modele virtuale, creatorii de campanii vor renunţa la şedinţele foto în sensul în care erau ele organizate până acum. Fotograful Manny Roman a comentat chiar la fotografiile publicate de Balmain:"Nu îmi place mesajul non-realist pe care compania îl trimite societăţii noastre".

Vogue, Cosmopolitan, Elle sunt citate printre colaboratorii agenţiei puse pe picioare de Cameron-James Willson. "Curând, cele mai frumoase persoane din lume s-ar putea să nu mai fie oameni", notau şi cei de la Washington Times despre creaţia londonezului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici