Farmville - jocul pentru care americanii plătesc bani reali pe bunuri virtuale

Jocul Farmville, una dintre aplicaţiile de succes ale reţelei de socializare Facebook, îi face pe americani să scoată bani reali din buzunar, la fel ca şi alte programe, jocuri video sau cadouri digitale, informează un studiu citat de BBC News Online.

Urmărește
415 afișări
Imaginea articolului Farmville - jocul pentru care americanii plătesc bani reali pe bunuri virtuale

Farmville - jocul pentru care americanii plătesc bani reali pe bunuri virtuale

Potrivit studiului, americanii vor cheltui un miliard de dolari pe bunuri virtuale în 2009. Potrivit estimărilor aceluiaşi document, suma totală cheltuită pe bunuri sau produse virtuale va fi dublă anul acesta comparativ cu 2008 şi va creşte cu 100% până la finalul lui 2010.

Raportul realizat de analiştii industriei de jocuri video Justin Smith şi Charles Hudson menţionează că bunurile virtuale sunt mai populare decât oricând în rândul pasionaţilor de jocuri video şi a utilizatorilor reţelelor de socializare precum Facebook.

Potrivit studiului, pasionaţii de jocuri virtuale de tipul Farmville, disponibil pe Facebook, folosesc bani reali pentru a cumpăra moneda jocului şi a-şi îmbunătăţi fermele. Astfel, firme precum Zynga, Playdom sau Playfish se dezvoltă rapid ca urmare a dezvoltării acestor jocuri.

Pe de altă parte, numeroşi pasionaţi de jocuri de tip MMORPG (Massively Multiplayer Online Games) cum ar fi "World of Warcraft" cheltuiesc bani reali pentru a achiziţiona moneda virtuală din joc, cu care îşi cumpără cele mai bune echipamente disponibile.

Unele jocuri din Asia folosesc modele de micro-plăţi pentru a-şi finanţa jocurile, în locul taxei lunare. În plus, documentul atrage atenţia şi asupra faptului că achiziţiile de bunuri virtuale pe telefoanele mobile, cum ar fi iPhone, au început şi ele să se dezvolte.

Raportul a compilat date doar pe baza vânzărilor realizate în Statele Unite. "În condiţiile în care bunurile virtuale au generat venituri pe pieţele din Asia şi Europa de ani de zile, anul 2009 va fi ţinut minte ca fiind acela în care bunurile virtuale au început să se vândă pe scară largă în Statele Unite", menţionează autorii studiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici