- Home
- Life-Inedit
- LONDRA, (12.01.2009, 12:24)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Femeile preferă reclamele în care se regăsesc ca vârstă, siluetă şi statut social
Femeile preferă conţinuturile publicitare în care se pot regăsi din punctul de vedere al vârstei, siluetei şi statutului social şi critică reclamele care prezintă modele excesiv de slabe sau foarte tinere, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici, informează Media Guardian.
Urmărește
490 afișări
Femeile preferă reclamele în care se regăsesc ca vârstă, siluetă şi statut social (Imagine: Media Guardian)
Industria publicităţii se bazează pe conţinuturi care ilustrează femei înalte, foarte slabe şi în generale foarte tinere, lucru care a atras critici atât din partea feministelor, cât şi din partea asociaţiilor de sănătate. Însă, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii britanici, acest tip de reclame nu doar că nu se bucură de popularitate în rândul femeilor, dar pot genera şi instabilitate financiară pentru companiile care le produc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
Studiul, care a fost caracterizat ca fiind primul ce are la bază un sondaj despre atitudinea consumatoarelor, afirmă că femeile reacţionează mai bine la reclamele în care protagonistele dezvăluie ceva din experienţa şi personalitatea lor. Sondajul a fost efectuat pe un eşantion de 2.000 de femei din Marea Britanie, Statele Unite, China, India, Brazilia, Kenya şi Iordania
"Companiile nu pot pur şi simplu să prezinte nişte modele cu forme proeminente. În general, oamenii au o reacţie favorabilă faţă de brandurile care folosesc modele care reprezintă vârsta, silueta şi statutul social ale publicului ţintă. Nu este suficient să ilustrezi o singură componentă similară cu una a publicului ţintă. Oamenii vor să vadă ceva care să îi reprezinte în totalitate", a declarat Ben Barry, iniţiatorul studiului la Facultatea de Economie din cadrul Universităţii Cambridge.
O astfel de abordare a fost utilizată de mai multe branduri în ultimii ani, inclusiv de Dove, care a transformat utilizarea unor modele mai în vârstă şi cu o siluetă imperfectă într-o trăsătură de brand.
În alte sectoare, mai ales cel al modei şi produselor de lux, se practică încă publicitatea aspiraţională, care prezintă un model tânăr, cu o siluetă perfectă, în pofida numeroaselor campanii care au denunţat aceste conţinuturi publicitare ca fiind rasiste şi nesănătoase pentru psihicul femeilor obişnuite.
Pentru efectuarea studiului, Barry a rugat mai multe agenţii de publicitate să realizeze printuri pentru campanii de promovare a unor produse diverse, inclusiv bunuri de lux. Jumătate dintre aceste lucrări au fost realizate folosind modele tinere, cu vârste de 16 - 24 de ani, foarte slabe, în timp ce restul lucrărilor au utilizat modele de diferite vârste şi cu diferite tipuri de siluetă. Cercetările au arătat că, exceptând femeile sub vârsta de 25 de ani şi femeile asiatice, majoritatea repondentelor la sondaj au ales brandurile care au folosit modele de diverse vârste şi cu siluetă imperfectă.
Potrivit studiului, peste 50% dintre participantele la sondaj au ironizat modelele foarte tinere din reclamele la produsele de lux.
"Este clar că, pentru a profita de potenţialul economic al publicului, companiile au nevoie să reprezinte imaginea fizică a clienţilor lor. Dacă eşti o mare companie de modă şi intenţionezi să angajezi zece modele, ar fi mai bine ca ele să exprime diferite elemente din aspectul clienţilor tăi", a mai spus Barry.
Pe de altă parte, experţii în advertising nu se declară convinşi de acest studiu. "Acest tip de cercetare are nişte perspective interesante, însă există o diferenţă enormă între ceea ce spune o femeie şi ceea ce gândeşte ea atunci când este pe cale să achiziţioneze un produs", a declarat Paddy Barwise, profesor de marketing la London Business School.
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe