Firmele de cosmetice induc în eroare clienţii prin utilizarea unui limbaj "SF"

Companiile producătoare de cosmetice induc în eroare clienţii în ceea ce priveşte eficacitatea cremelor pentru îngrijiea pielii, prin utilizarea unui limbaj ştiinţific incomprehensibil, potrivit unui raport al unui grup pentru protecţia consumatorilor.

Urmărește
2 afișări
Imaginea articolului Firmele de cosmetice induc în eroare clienţii prin utilizarea unui limbaj "SF"

Firmele de cosmetice induc în eroare clienţii prin utilizarea unui limbaj "SF"

Grupul pentru protecţia consumatorilor Which? acuză marile companii de cosmetice, inclusiv L'Oreal şi Garnier, de inducerea în eroare a clienţilor. Clipurile publicitate difuzate pe posturile de televiziune vorbesc despre "pentapeptide", "lipopeptide" şi "acid hialuronic" şi susţin că aceste produse "reactivează celulele de la suprafaţa pielii", conferind epidermei "o strălucire proaspătă".

După ce s-au dat drept consumatori şi au contactat trei companii pentru a primi explicaţii, reprezentanţii Which? au ajuns la concluzia că "dovezile" care vin în sprijinul afirmaţiilor sunt de neînţeles, chiar şi pentru un cercetător ştiinţific.

"Pentapeptidele, acidul hialuronic şi Omega 3 pot suna impresionant, dar o analiză mai amănunţită a reclamelor la produsele cosmetice glossy şi a afirmaţiilor anumitor companii nu duce la răspunsuri concludente", se indică în raportul Which?, preluat de dailymail.co.uk.

Which? a contactat serviciul pentru clienţi al Olay Regenerist, Garnier Nutritionist Omega Skin şi L'Oreal Derma Genesis şi a cerut lămuriri cu privire la modul concret în care acţionează ingredientele asupra pielii.

Rezultatele au fost arătate unei fundaţii caritabile care promovează ştiinţa pe înţelesul tuturor, Sense About Science. Cercetătorii de la această fundaţie au citit rezultatele şi au declarat că nu au înţeles modul în care pentapeptidele, lipopeptidele şi Omega 3 funcţionează pentru a elimina "semnele înaintării în vârstă" sau pentru "a îmbunătăţi aspectul pielii".

"Scot ştiinţa reală din context astfel încât aceasta devine o «ştiinţă rea»", a declarat profesorul Aarathi Prasad, de la Sense About Science. "Cuvintele sună ademenitor, dar avem de-a face mai degrabă cu SF decât cu ştiinţă reală (...) Cuvintele nu sunt clare", a adăugat acesta. "Ele implică un efect, dar la o analiză mai atentă îşi pierd substanţa", a mai spus acesta.

Un purtător de cuvânt din partea L'Oreal a declarat: "Fiecare ingredient este dezvoltat în mod specific pentru un beneficiu funcţional şi este, adesea, rezultatul a mai mulţi ani de cercetare". "Unele ingrediente sunt dermatologic recunoscute, altele sunt dezvoltate de cercetătorii L'Oreal şi primesc nume care reflectă originea lor moleculară", a adăugat acesta. "Acidul hialuronic este, de fapt, recunoscut de majoritatea dermatologilor drept un ingredient cu mare putere de hidratare, care se găseşte în mod natural în piele şi care contribuie la păstrarea umidităţii în piele", a mai spus acesta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici