FOCUS: Lenny Kravitz a supărat şi a fermecat publicul de la Bucureşti (Galerie foto)

Ani de zile Lenny Kravitz s-a hrănit cu rock-ul clasic al anilor '60 şi '70, însă în concertul de sâmbătă seara, pe care l-a susţinut pe stadionul Cotroceni din Bucureşti, artistul american şi-a desfăşurat toată artileria funk, cucerind spectatorii cu pasiunea, carisma şi energia sa.

Urmărește
1034 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Lenny Kravitz a supărat şi a fermecat publicul de la Bucureşti (Galerie foto)

FOCUS: Lenny Kravitz a supărat şi a fermecat publicul de la Bucureşti (Video)

Showman-ul a fost foarte aproape să-i scape pe români printre degete, realizând una dintre gafele clasice ale muzicienilor care ne vizitează ţara. Dacă în urmă cu câteva săptămâni, David Coverdale (Whitesnake) confunda Bucureştiul cu Budapesta, Lenny Kravitz a încurcat România cu Ungaria.

Vezi aici imagini din timpul concertului susţinut de Lenny Kravitz la Bucureşti

După ce şi-a făcut intrarea în scenă la ora 21.15, în aplauzele dezlănţuite ale celor aproximativ 17.000 de oameni, Kravitz a deschis concertul cu piesa "Bring It On", continuând cu "Always On The Run". Îmbrăcat în negru şi cu chitara în mână, el i-a salutat pe cei prezenţi. "Bine aţi venit", a spus el, dându-şi jos ochelarii de soare şi invitând spectatorii să ţină ritmul hitului "Dig In".

"Mulţumesc că aţi venit. Ce faceţi?", a spus el în finalul piesei. "Ştiţi că este prima dată când venim aici şi am vrea să vă mulţumim că ne-aţi primit în ţara voastră. Sperăm ca aceasta să fie doar prima dintr-o lungă serie de vizite, pentru că avem nevoie de Ungaria pentru «Love Revolution» (denumirea turneului şi albumului artistului, n.r.)", a spus Lenny Kravitz, spre uimirea celor prezenţi. "Ce am făcut?", a întrebat artistul, nedumerit de reacţiile celor de pe stadion, care l-au taxat cu fluierături, huiduieli şi vociferări. "Ah, shit. Romania! Aşa e!", şi-a dat acesta seama de gafa făcută. "Îmi pare rău. Aşa se întâmplă când locuieşti într-o cameră de hotel. Ştiu unde sunt!", a continuat el. "Avem nevoie de Ro-ma-ni-a pentru «Love Revolution»", s-a corectat Kravitz.

Trecând astfel peste incident şi îndulcind atmosfera cu "It Ain't Over 'Til It's Over", muzicianul a continuat cu o piesă de pe noul său album, "Dancin' 'Til Dawn", transformată ad-hoc într-un scurt jam-session, artistul trecând prin piese ca "Another Brick In The Wall (Part II)" - Pink Floyd sau "Billy Jean" - Michael Jackson.

Atmosfera s-a mai încălzit odată cu abordarea baladei "Stillness of Heart", lansată în 2001, pe albumul intitulat "Lenny", urmată de "I'll Be Waiting", cel mai cunoscut single de pe noul album al artistului, hit care se bucură de un egal succes atât în SUA, cât şi în Europa. Pentru a pune în valoare linia melodică, Kravitz s-a aşezat la pian şi a interpretat acordurile de final ale piesei.

Încă o schimbare de ritm s-a înregistrat odată cu piesa "American Woman", primită cu o nouă repriză de aplauze din partea mulţimii, chiar şi cei care stăteau cuminţi în tribune ridicându-se să danseze pe ritmurile cântecului.

În continuare, mega-succesul lui Kravitz de acum zece ani, "Fly Away", piesă folosită chiar şi de NASA pentru a-i trezi pe astronauţii de pe ISS, a răsunat pe stadion, pentru ca mai apoi să se audă vocile miilor de spectatori ce cântau refrenul cântecului cu influenţe soft-rock şi reggae "I Belong To You". Pentru cei care i-au urmărit cariera lui Kravitz, lansarea acestui cântec, în 1998, a coincis cu momentul în care vedeta şi-a tuns codiţele împletite ce până la acel moment îi erau asociate automat.

După ce piesa a fost fredonată intens de publicul dominat de voci feminine, Lenny a remarcat - "Oh, sunaţi atât de dulce", mulţumind, la sfârşit, celor care au cântat alături de el.

Pe final de concert, Kravitz a păstrat "Let Love Rule", piesă care dă numele albumului său de debut (1989), el transmiţând un mesaj de dragoste şi pace tuturor celor prezenţi la show. "Totul este în mâinile voastre. Voi sunteţi «Love Revolution (revoluţia dragostei - n. red.)» (...). Eu vă voi fi alături", a mai spus artistul înainte de a ţâşni de pe scenă. Acesta a coborât lângă gardul care-l despărţea de public, a dat mâna cu spectatorii care se întindeau frenetic spre el, s-a urcat apoi pe gard, după care a străbătut întregul culoar situat în faţa scenei, pentru ca apoi, alături de gărzi de corp, să urce în tribune. Înconjurat de blitzuri, Lenny Kravitz a făcut o adevărată baie de mulţime. A urcat până în ultimul rând de sus, după care a ajuns chiar pe acoperişul cabinelor oficiale de la stadion, de unde a salutat din nou mulţimea strânsă la show-ul său.

Întorcându-se pe scenă, el a mai spus doar "Romania ... Love Revolution" şi a ieşit în culise. Însă cum din eveniment nu putea să lipsească piesa sa emblematică - "Are You Gonna Go My Way", împrumutată în concerte, de-a lungul timpului, şi de nume ca Metallica, Robbie Williams sau Tom Jones - artistul a revenit în arenă în aplauzele celor prezenţi, explodând alături de chitara sa în acordurile hit-ului, pentru ca în cele din urmă să-şi ia "la revedere" de la cei prezenţi cu adânci revereţe şi chiar plecăciuni în genunchi.

În final se pare că publicul l-a iertat pe artist pentru gafa care a dat un gust amar începutului de concert. Însoţit de o trupă de instrumentişti care au interpretat la saxofon, trompetă, clape, chitară, bass şi baterie, Kravitz a prezentat un show închegat, cu un sunet bun, ce scotea în evidenţă cu claritate fiecare instrument.

Însă concertul de peste două ore a strălucit mai ales datorită stilului lui Kravitz. Ca showman, el este în primul rând un seducător care doreşte să farmece publicul. Ca artist, se poate spune că cei 20 de ani de carieră în care a marşat pe stilurile împământenite în anii '60 şi '70 nu îi fac cinste în ceea ce priveşte originalitatea, capacitatea sa de a se reinventa şi de a se adapta. Trăgându-şi seva de la idoli precum Jimi Hendrix, Kravitz îşi crează un handicap atunci când se poziţionează într-un stil în care alţi artişti au făcut istorie cu mult deasupra şi cu mult înaintea lui. Lenny poate că e un epigon, însă e unul talentat. Chiar dacă nu vine cu nicio notă originală sau cu versuri pe care publicul să nu le mai fi auzit până acum, într-o formă sau alta, Kravitz reuşeşte să le pună într-un context în care verva sa flamboaiantă ia ochii spectatorilor.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici