- Home
- Life-Inedit
- BUCUREŞTI, (14.11.2016, 16:09)
- Lucian Vasilescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FOCUS Micile edituri faţă în faţă cu marele Gaudeamus
Cele mai vizibile la Târgurile de carte sunt editurile care închiriază cele mai mari suprafeţe de expunere – editurile mari. Standurile lor sunt de neocolit, dar nu sunt singurele…
Urmărește
1016 afișări
FOCUS Micile edituri faţă în faţă cu marele Gaudeamus
Pentru această ediţie a Târgului Gaudeamus (16-20 noiembrie) vă propunem o călătorie în lumea unor edituri mai mici, ale căror proiecte, planuri şi aspiraţii nu sunt cu nimic mai prejos decât cele ale „marilor jucători”. Cei care le vor vizita standurile se vor convinge singuri şi le vor căuta la următoarele ediţii.
CASA DE EDITURĂ MAX BLECHER
Claudiu Komartin: „Casa de editură Max Blecher a luat fiinţă în toamna anului 2010, ca o dezvoltare a proiectului de lecturi şi ateliere de literatură contemporană «Institutul Blecher», căruia îi dădusem drumul cu exact un an înainte, în septembrie 2009, la împlinirea centenarului Blecher. Am început cu gândul şi dorinţa de a scoate cărţi puţine şi frumoase, fiindcă, deşi se publică multă literatură contemporană, la noi ea apare mai mereu în condiţii grafice sub orice critică. Ne-am concentrat de la început pe poezie, din cele şaizeci şi una de cărţi publicate în aceşti şase ani, am scos doar două romane, un volum de dialoguri cu Mircea Ivănescu şi o carte de muzicologie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
Un cablu electric submarin care leagă Estonia şi Finlanda s-a defectat. Nu este exclus un sabotaj
-
Vineri va avea loc prima audiere în cazul preşedintelui sud-coreean Yoon Suk Yeol, pus sub acuzare de parlament
-
Constanţa: Elicea eolienei s-a prăbuşit în curtea căminului de bătrâni
La târgul de carte Gaudeamus (al unsprezecelea târg consecutiv din Bucureşti la care participăm) vom merge împreună cu alte două edituri mici, Gestalt Books şi Brumar. Titlurile noi cu care venim sunt volume de poezie unul şi unul: «O anumită căldură umană», o antologie de 60 de poeme din poezia lui Vasile Petre Fati, excelent autor, aproape uitat, de la moartea căruia se împlinesc douăzeci de ani; «termeni şi condiţii», al doilea volum semnat Sorin Despot – au trecut şase ani şi jumătate de când Sorin publica prima lui carte, premiată şi dezbătută –, mă aştept ca volumul editat de noi să confirme promisiunea de la debut; «Casa fleacurilor», a patra carte a Ritei Chirian, una dintre cele mai bune poete ale generaţiei sale; «un asteroid fără umbră», volumul poetului maltez Glen Calleja, care porneşte de la o serie de interviuri cu bolnavi de cancer sau apropiaţi ai unor pacienţi care au suferit de această boală cumplită; nu în ultimul rând, volumul de debut al lui Ciprian Popescu, «Mile End»; cartea a câştigat concursul de debut al editurii (ajuns la ediţia a VI-a) şi cred că va fi un hit al toamnei.
Pe lângă aceste cărţi, e de menţionat apariţia numărului 18 al revistei semestriale «Poesis internaţional» – cred că cei interesaţi de literatura contemporană sunt măcar întrucâtva familiarizaţi cu aceasta, nu puţini sunt cei care spun că ar fi cel mai bun proiect publicistic de azi care are în centrul său literatura străină în traducere (şi în special poezia) din alte ţări şi spaţii lingvistice.
Căutaţi-ne la târgul de carte, vom arăta între 16 şi 20 noiembrie acelaşi dinamism cu care i-am obişnuit atât pe cititorii, cât şi pe autorii noştri!”
CASA DE PARIURI LITERARE (cdpl.ro)
Susţinută din pasiune, Editura Casa de pariuri literare îşi propune a fi o cale de impulsionare a literaturii române, potrivit sloganului: «Literatura română scrie pe mine!»
Casa de pariuri literare vine din experienţa underground (colecţii gratuite, realizate între 1997-2009 pentru a ajuta tinerii scriitori aflaţi la începuturile lor) şi bifează etapele caracteristice unei dezvoltări echilibrate, punând accent pe calitate şi competiţie. Editura nu s-a sfiit să avertizeze politicile discreţionare ale unor librării, a taxat piaţa neagră de carte şi a avut suficiente conflicte cu zona de confort a aşa-zisului mainstream literar.
Activitatea de început a fost marcată prin lansarea oficială a editurii pe 27 octombrie 2010, în Club A. Din punct de vedere tehnic, editura se remarcă prin fine tehnici dtp (tehnoredactare, grafică, un raport cât mai bun tipar/preţ final de vânzare) şi printr-un site funcţional. CDPL a fost printre primele edituri care au ieşit pe piaţa rămânească cu ebooks.
Distribuţia cărţilor este asigurată prin intermediul librăriilor partenere din Bucureşti, dar şi din provincie.
Editura s-a lansat în august 2010 şi este un proiect independent. A propus primul PR-Junior la propriu (Cătălina Bălan, 17 ani la data aceea) şi a primit premiul pentru Best New Entry editorial la Gala excelenţei editoriale, BUN DE TIPAR (2012). De atunci, la 3 din cele 4 ediţii, a avut câte-o nominalizare la respectiva gală, pe secţiuni diferite.
Din iulie 2012, Casa de pariuri literare a iniţiat festivalul editurii, cu standuri de autor şi cinema literar. CDPL FEST se desfăşoară, în Club A (Bucureşti), cel mai longeviv club studenţesc din Europa, şi, într-o perioadă, la Librăria Bastilia din Bucureşti.
Din septembrie 2013, CDPL şi-a lansat propriul canal de YouTube, unde sunt încărcate săptămânal 3-5 materiale video reprezentative (lansări, lecturi, rubrici specifice).
Din 2012, CDPL.DOC produce documentare cu scriitori români. Iată câteva titluri: «Sânge albastru» (Angela Marinescu), regia Mariana Baciu, 2012; «CDPL STORY» (regia Vlad Rotaru, 2014, selecţionat la ASTRA FILM FESTIVAL, octombrie 2014, secţiunea România); «Aici Nora Iuga» (regia Vlad Rotaru, 2014, selecţionat la Docuartfest, Bucureşti, octombrie 2014, secţiunea principală).
Pentru târgurile de carte, CDPL a iniţiat standurile de autor. Astfel, la Bookfest 2015, standul CDPL a fost un stand de autor – Sorin Stoica, la Gaudeamus 2015 stand de autor – Ioan Es. Pop, iar la Bookfest 2016, standul s-a transformat timp de trei zile în: stand de autor Nora Iuga, stand Club A şi stand «Observator cultural».
CDPL nu e o afacere, ci e o formă de a recunoaşte că literatura poate deveni utilă tuturor categoriilor de public. Tocmai de aceea, cărţile (în variantă tipărită sau electronică), documentarele, evenimentele şi expoziţiile editurii încearcă să transmită un mesaj clar: «Nu te interesează literatura română contemporană? Atunci, fără supărare, nu ne interesezi!»
Pentru Gaudeamus 2016, standul va fi personalizat, după cum urmează: 18 noiembrie (stand top t Buzău – festivalul rezistenţei rock), 19 noiembrie (stand de autor George Geacăr), 20 noiembrie (stand de autor Călin Torsan). Ca element de noutate, la ediţia Gaudeamus 2016, CDPL aduce documentarele cu scriitori români.
CDPL e reprezentată de un cristian (editor), Tudor Bogdan Alexandru (producţie) şi Alina Mihai (studentă la Teoria şi Practica Editării).
Lista completă a evenimentelor CDPL, la Gaudeamus 2016:
Vineri, 18 noiembrie: Stand Casa de pariuri literare (13.00 - 20.00 – stand top t Buzău); 17.00 – stand – Cărţile colecţiei Muzicale; 18.00 – stand Lansare «Etalonul Mizil. Ficţiunile măsurătorilor» (Gheorghe Iova & Cosmin Manolache); 19.00 – stand – top t Buzău – Festivalul rezistenţei rock;
Sâmbătă, 19 noiembrie: Stand Casa de pariuri literare (13.00 - 20.00 – stand de autor George Geacăr); 13.00 – stand – lectură din «acumva (poem, deci roman)» de George Geacăr; 14.00 – stand – Liliana Nicolae – «30 de povestiri adevărate. Carte de reportaj»; 15.00 » stand – lansare «Azi cînt jazz» (Mihaela Stanciu); 16.00, stand – Lectură Lucia Cuciureanu / Mircea Pascariu; 17.00 – stand: Lectură Elena Vlădăreanu – «Non Stress Test»; 18.30 – stand: Lectură stereo Nora Iuga – Ioana-Cristina Casapu («Blogstory» / «Deviaţii de stereo»); 19.30 – stand: O întâlnire cu Lucian Vasilescu, pornind de la volumul «Sunt cel mai bun poet din acest spital»;
Duminică, 20 noiembrie: Stand Casa de pariuri literare (11.00 - 19.00 – stand de autor Călin Torsan); 11.00 – Sala Mircea Sântimbreanu: Proiecţia documentarului «A Writerʼs Will» (2006, 17 min) – un film de Gabriel Achim, cu şi despre Sorin Stoica; 14.00 – la stand lectură Florin Hălălău – «Obiectele din oglindă sînt mai aproape decît par»; 16.00, stand – Călin Torsan – «Ospăţul»; 18.00, Sala Mircea Sântimbreanu: Proiecţia documentarului «Nino al meu» (r. Vlad Rotaru, 2015, 55 min, CDPL.DOC) – un documentar despre George Almosnino. În distribuţie: Nora Iuga, Valeriu Mircea Popa, Constantin Abăluţă, Octavian Soviany. Muzica: Sebastian Spanache Trio.
EDITURA CHARMIDES
Prima carte publicată de Editura Charmides a fost una de poezie. Poezie contemporană: Radu Săplăcan – «Uşor deasupra lumii» (1998). Apoi, în 1999, o carte sofisticată, de mare forţă: «Bonaventura, Despre reducerea artelor la teologie», ediţie bilingvă, traducere de Horia Cojocaru, tabel cronologic, note şi comentarii de Alexander Baumgarten. Aşadar literatură şi filosofie. Ideea a fost dintru început să mergem pe cele două direcţii. Şi să încercăm să nu coborâm ştacheta. Să avem doar titluri de genul celor de mai sus. Credem că, mai ales în ceea ce priveşte literatura, am reuşit. Şi, deşi nu edităm doar cărţi de literatură, literatura contemporană e miza noastră.
Alternând cărţile din colecţia de poezie română contemporană cu cele din seria debut sau din noua colecţie de poezie străină, precum şi cărţile din colecţia de proză şi teatru, Editua Charmides susţine explicit & entuziast scriitorului contemporan.
Printre cele mai importante titluri ale editurii amintim «Cartea Alcool» de Ion Mureşan (precum şi reeditarea volumelor «Cartea de iarnă» şi «Poemul care nu poate fi înţeles»); Alexandru Vlad – «Ploile amare» (roman); Alexandru Vlad – «Omul de la fereastră» (roman); Angela Marinescu – «Opere Complete» (3 volume); Istvan Kemeny – «O îndepărtată alarmă aeriană» (tradaducere din limba maghiară – Andrei Dosa); Piotr Sommer – «Dimineaţa pe pământ» (traducere din limba polonă – Constantin Geambaşu); Henrik Nilsson – «dacă plouă când ajungi la Istanbul» (traducere din suedeză – Gabi Eftimie); Ioan Es Pop – «arta fricii» etc.
Redacţia Editurii Charmides este formată din: Marin Mălaicu-Hondrari , director; Dan Coman (consilier editorial).
Editura Charmides şi întreg „pachetul” de întâmplări culturale care se petrec la Bistriţa sunt organic legate de numele lui Gavril Ţărmure (nota redacţiei).
Lansări de carte Gaudeamus 2016 (Editura Charmides, nivel 00, stand 14):
Vineri, 18 noiembrie: 14.00 – Sînziana Şipoş – «Somnul din conducte»; 14.30 – Matei Hutopilă – Tişiţa»; 18.30 – Vlad A. Gheorgiu – «Disco 2000»;
Sâmbătă, 19 noiembrie: 13.00 – Andrei Doboş – «Spiro»; 13.30 – Tara Skurtu – «Skurtu, România»;
Duminică, 20 noiembrie: 15.30 – Olga Ştefan – «Saturn, zeul»; 16.00 – Livia Lucan-Arjoca, «1+1>2».
EDITURA INTEGRAL
Prezentă în peisajul editorial încă din anul 1994, Editura Integral a fost, o verme, un hobby-business. Începând cu anul 2014, Integral s-a transformat într-o entitate de business. Portofoliul editurii include cărţi şi reviste în format print, având drept obiective operaţionale extinderea declinării în mediul online şi al comunicaţiilor mobile (conţinut şi distribuţie).
În ultimele 18 luni, Integral a lansat două reviste lunare: «Fusion» şi «Almanah Junior» şi a editat 100 de titluri de carte, între care bestseller-urile «Marea Spovedanie a brokerului fugar» de Cristian Sima, «Phoenix (Vol. I. ‒ «Însă eu, o pasăre... », Vol. II – «Giudecata Înţelepţilor») de Nicolae Covaci, «Manualul mămicii Zen» de Raluca Zenga, «Antrenor» de Walter Zenga, «Gazele de şist şi fracturarea hidraulică ‒ între mit şi realitate» de Prof. Constantin Crânganu.
Editura Integral este deţinută şi manageriată de Costel Postolache. Director editorial: Dan-Silviu Boerescu.
Lansări de carte Gaudeamus 2016:
Miercuri, 16 noiembrie: 18.00 – Dana Barbu, «Manualul părinţilor privind drepturile copilului»;
Joi, 17 noiembrie: 18.00 – Doru Ionescu, «Cornel Chiriac şi Epoca Beat»;
Vineri, 18 noiembrie: 18.00 – Maria Petrovna, «Nu trânti uşa! » şi «Mişcarea din piatră» (cu ilustraţii de Nicolae Covaci, Valeriu Sepi, Adrian Berinde); 18.30 – Mihaela Chiţac, «Farmecele Ellei»;
Sâmbătă, 19 noiembrie: 13.00 – Mioara Roman, «Preţul libertăţii»; 14.00 – Ramona Ursu, «Dosarele Securităţii. Marian Munteanu şi Miron Cozma vs Piaţa Universităţii»;
Duminică, 20 noiembrie: 13.00 – Aurora Nicolau, Horia Pana, «Bucătăria Balkaniei».
EDITURA TRACUS ARTE
Înfiinţată în 2008, Editura Tracus Arte a editat până în prezent peste 600 de titluri din zona literaturii române contemporane – poezie, proză, teatru, critică şi teorie literară – şi a traducerilor din sfera literaturii şi culturii contemporane universale.
Volumele de poezie şi de teorie sau critică literară publicate ilustrează cu cea mai mare acurateţe conceptul nostru editorial: de a aduce în prim plan ceea ce este considerat marginal în câmpul literar actual şi de a-i indica relevanţa şi consistenţa valorică. A recupera ceea ce este valoros în poezia română din ultimele decenii şi a descoperi noile metamorfoze ale discursului poetic constituie, de asemenea, mizele esenţiale ale editurii noastre.
Tracus Arte îşi propune să promoveze nu doar valorile culturii române, ci şi acel tip de discurs care analizează şi defineşte ce este valoarea. De aceea, prin colecţia «Studii literare şi culturale» ne poziţionăm în interiorul discursului critic, fondator şi clarificator, prin publicarea celor mai importante contribuţii teoretice şi critice din câmpul literar şi cultural.
Redacţia Editurii Tracus Arte este formată din Teodor Dună (director editorial), Vasile Mihalache (redactor-şef), George Neagoe (redactor), Cristina Ivăneţ (director executiv), Nicoleta Vidican (director vânzări) şi Ecaterina Dăescu (secretar general de redacţie).
Lansări de carte Gaudeamus 2016 (nivel 00, stand 13):
Joi, 17 noiembrie: 17:00 – Ilarie Voronca, «Jurnalul sinuciderii» (jurnal);
Vineri, 18 noiembrie: 15:00 – Dumitru Ţepeneag, «Opere 4/Cuvântul nisiparniţă, Roman de citit în tren, Porumbelul zboară» (romane), Iacob Florea, «Ceva care să-mi amintească de tine» (proză scurtă); 17:00 – Ioana Ieronim, «În sunet de joagăr» (poezie);
Sâmbătă, 19 noiembrie: 14.00 – Denis Kambouchner, «Descartes nu a spus…» (filozofie); 15.00 – Ruxandra Cesereanu, «Imaginarul violent al românilor» (eseu), Dragoş Silviu Păduraru, «H. Bonciu şi literatura de scandal» (critică literară); 15.30 – William Shakespeare, «Opere XI» (teatru); 17.30 – Ion Mureşan, «Iluminarea marilor construcţii» (poezie); 18.30 – Radu Ştefănescu, «important e să te faci nevăzut» (poezie).
EDITURA VINEA
Primele cărţi la Editura Vinea s-au tipărit în 1990. Specializată în publicarea de poezie (deviza sa este: «Poezia vine de la Vinea») şi de avangardă, a împlinit 16 ani de activitate neîntreruptă. Cel mai important proiect în lucru este ediţia Tristan Tzara: «Opere Complete». În urma contractului cu deţinătoarea drepturilor de autor, editura pariziană Flammarion, în următorii cinci ani vor fi publicate zece volume bilingve, în română şi în franceză.
Evenimente la Gaudeamus 2016 (Bulevardul Marconi / Nivel 7.70 / 346b):
Vineri, 18 noiembrie: 17.00-19.00 – Mihail Gălăţanu, «Mortul îndrăgostit», ed a 2-a, poeme; Şerban Axinte, «Lumea ţi-a ieşit aşa cum ai vrut», ed. A 2-a; Tudor Artenie, «Scrisorile Cavalerului-Egretă»; Gelu Diaconu, «Resurse umane»; Cristian Gălăţanu, «Selfie / Dumnezeu şi Khayyam»; Mircea V. Ciobanu, «Resetare», versuri; «Haydn între două claxoane», versuri, ed a 2-a; Andrei Ţurcanu, «Verde Regal»,versuri, ediţie bibliofilă, însoţită de manuscrise; Dumitru Crudu, «Strigătele de sub apă», versuri; Vitalie Răileanu, «Poeme de pe faleze», versuri;
Sâmbătă, 19 noiembrie: 13.00-14.00 – Autogarfe/ dedicaţii: Adi Filimon, «Spaimele», ed a 2-a; Luminiţa Potirniche, «Bu-Hu-Hu din noaptea iubirilor moarte», poeme; 14.00-15.00 – Centenar DADA şi încă o mie de lucruri în plus – Tzara. Iancu. Ball. Marinetti. Apollinaire. Breton. Vinea; 15.00-16-00 – Gherasim Luca, «Le vampire passif/ Vampirul pasiv», o ediţie de Petre Răileanu şi Nicolae Tzone; 16.00-17.00 – Marin Badea, «Oameni şi iepuri», roman; Nicolae Scheianu, «Pietre din Potop», versuri; Vasile Burlui, «Sărutul leprosului»; Paul Daian, «Trăiesc o lungă aşteptare sau Bufonul Nibelungilor», poeme.
Duminică, 20 noiembrie: 13.00 – Avanpremieră Cinecărţi Vinea: Nicolae Popa, «Elegiile Casei Scriitorilor», cinecarte, Ed. Vinea, 2016
(după volumul cu acelaşi titlu apărut la ed. Vinea în 2013 – Premiul pentru Poezie al Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova). Vor fi vizionate primele 10 minute ale cinecărţii.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Finlanda și Estonia suspectează un nou sabotaj. Cablul electric Estlink-2 s-a defectat brusc în ziua de Crăciun
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chef Florin Dumitrescu a dezvăluit secretul! Ce face în fiecare an, de Crăciun + ce spun fiicele sale despre jurizarea de la MasterChef
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe