FOCUS: Show-ul celor de la Kaiser Chiefs a dominat a doua zi de B'estfest

Au cântat cele mai cunoscute hituri ale lor şi au făcut un show de o oră şi jumătate în a doua zi de B'estfest - astfel, britanicii de la Kaiser Chiefs au adunat circa 15.000 de persoane la recitalul pe care l-au susţinut, sâmbătă seara, la Bucureşti.

Urmărește
23 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Show-ul celor de la Kaiser Chiefs a dominat a doua zi de B'estfest

Kaiser Chiefs (Imagine: Mediafax/AFP)

Până la recitalul britanicilor, însă, care a fost şi cel care a închis seria de concerte din cea de-a doua zi de festival, publicul a putut vedea perindându-se pe cele trei scene mai multe trupe.

Dacă porţile B'estfest-ului s-au deschis la ora 14.00, la puţin timp după a început şi warm up-ul DJ-ului Boy Lamoen, pentru ca la 15.00 publicul să se mute la scena pe care a evoluat trupa autohtonă Aron. Au mai urmat apoi în programul festivalului alte trupe româneşti - Dekadens şi The Mood -, dar şi vecinii bulgari de la Shangri La.

Însă abia începând cu ora 18.00 publicul a început să se strângă în număr mai mare - trupa britanică Deluka, ce a mai concertat la Bucureşti în cadrul Underlondon, a susţinut un recital pe una dintre scene, în timp ce pe o alta The Hot Stewards au cântat pentru un public care la început a constat în câteva sute de oameni, pe final adunându-se circa 2.000. Picaţi parcă din filmul "Trainspotting", aceştia au surprins spectatorii de la B'estfest cu repertoriul lor ingenios - coveruri punk după piese celebre ale anilor '80 - "The Locomotion" (Kylie Minogue), "Straight Up" (Paula Abdul), "Touch Me" (Gunther Levi) etc. Pe lângă acestea, au mai făcut tumbe, i-au agitat pe spectatori punându-i să danseze, pe băieţi îndemnându-i să pipăie fetele din public şi, în general, pe toţi să cânte alături de ei.

Rândurile spectatorilor s-au îngroşat, însă, la primul mare concert al serii, aproximativ 7.000 de oameni asistând la show-ul celor de la Manic Street Preachers.

"Bună seara, Bucureşti. Aceasta este prima dată când suntem aici", a salutat publicul James Dean Bradfield, liderul trupei, adugând mai apoi că sunt opt ani de când formaţia încearcă să ajungă în România. "În sfârşit, am ajuns", a spus el.

Pe lângă piese precum "Motorcycle Emptiness" sau "Little Baby Nothing", de pe albumul lor de debut, "Generation Terrorist" (1992), Manics, cum sunt alintaţi de fani, au mai surprins publicul cu un cover după celebrul hit al Rihannei - "Umbrella".

Spre sfârşitul concertului lor, Bradfield a rămas singur pe scenă şi, acompaniindu-se de o chitară acustică, a susţinut o sesiune de "music by request", interpretând piese pe care i le-au cerut fanii ceva mai devreme, când trupa a acordat o serie de autografe celor prezenţi, în cadrul standului "Meet the Stars", amenajat în cadrul festivalului.

De asemenea, din setlistul concertului de la Bucureşti nu a lipsit nici piesa lansată acum doi ani, "Autumn Song", recitalul încheindu-se cu "If You Tolerate This, Then Your Children Will Be Next" - hitul din urmă cu zece ani al trupei, primul single al lor care a atins locul întâi în topuri şi probabil cel mai cunoscut cântec al formaţiei.

Odată încheiat concertul, o parte din spectatori s-au grăbit către o altă scenă, unde la ora 21.45 a început recitalul trupei franceze Nouvelle Vague. Formaţia a impresionat publicul de circa 2.000 de oameni printr-un spectacol senzual, cu influenţe acid-jazz şi un romantism subînţeles, mixând pasajele dansante cu momentele muzicale mai lente.

Nouvelle Vague au interpretat hituri precum "Dance with me", "I Go Out On Friday Night", "Ever Fallen In Love" sau "Dance With Myself", dar şi coveruri ca "Blue Monday" - preluat de la New Order, "God Save The Queen" - al formaţiei Sex Pistols , "Too Drunk To Fuck" - al celor de la Dead Kennedys sau "Sweent Dreams" - Eurythmics.

Cele două soliste ale formaţiei s-au adresat fanilor numai în limba franceză, publicul răspunzând prin aplauze susţinute şi dansând aproape neîncetat. Nouvelle Vague şi-a încheiat prestaţia cu melodia "Love Will Tear Us Apart", piesa iconică a trupei Joy Division.

Punctul culminant al celei de-a doua seri de festival a fost atins odată cu apariţia pe scenă a trupei britanice de indie rock Kaiser Chiefs. Concertul lor, care a durat circa o oră şi jumătate, a început la ora 22.00 şi a curpins cele mai cunoscute piese ale trupei, care figurează pe cele două albume lansate până în prezent - "Employment" (2005) şi "Yours Truly, Angry Mob" (2007).

"Adunaţi-vă mai aproape. Avem cântece să vă învăţăm. Vreţi?", i-a provocat vocalul Ricky Wilson pe cei aproximativ 10.000 de spectatori veniţi să asiste la concert.

Trecând prin hituri ca "Everyday I Love You Less And Less", celebrul "Ruby", "I Predict a Riot", "Highroyds", "Thank You Very Much", "Heat Dies Down", "Never Miss a Beat", carismaticul vocal al trupei a pus în scenă un show memorabil. Plin de energie şi chef de joacă, el i-a îndemnat pe spectatori să aplaude, să cânte, să sară, să danseze - dirijând un spectacol pe cinste. Însă nu doar spectatorii au fost cei care s-au agitat - nici Rocky nu s-a lăsat mai prejos: a aruncat cu microfonul, a urcat pe schela scenei înalte aproape cât un bloc de patru etaje, din vârful căreia a şi cântat, a coborât de pe scenă şi a alergat până la pupitrul tehnic, aflat în mijlocul publicului, iar când trupa a ieşit din scenă, la revenirea pentru bis, vocalul s-a aşezat la tobe pentru o demonstraţie de ritm.

La bis, Kaiser Chiefs au interpretat piesa "The Angry Mob", al cărei videoclip a fost filmat în Bucureşti, după cum chiar ei au ţinut să puncteze, precum şi "Oh My God", piesă cunoscută şi după coverul realizat de Lily Allen alături de producătorul muzical Mark Ronson. "Ne vedem data viitoare", a promis Ricky înainte de a ieşi de tot din scenă, alături de colegii săi de trupă.

Odată încheiat show-ul, majoritatea spectatorilor s-au îndreptat spre ieşire, însă cortul care adăposteşte petrecerea Silent Disco a rămas plin până la închiderea festivalului, la ora 2.00 noaptea.

Un eveniment de trei zile, B'estfest se va încheia duminică cu Stereophonics, Nelly Furtado, Roisin Murphy, Manu Chao, precum şi alţi artişti.

Bugetul ediţiei din acest an se ridică la aproximativ 3 milioane de euro (cu 30% mai mare faţă de cel de anul trecut) - onorariile artiştilor însumând aproximativ 2 milioane de euro, în timp ce bugetul de producţie a crescut la 1 million de euro.

Spectatorii îşi mai pot cumpăra bilete pentru festival de la intrarea în spaţiul destinat desfăşurării acestuia. De asemenea, cei care nu reuşesc să ajungă la primele reprezentaţii, pot vedea imagini şi comentarii despre desfăşurarea festivalului postate în timp real pe site-ul acestuia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici