FOTO Orfanul care a ajuns cel mai bogat om din Italia. Parcursul fabulos al miliardarului Leonardo Del Vecchio, din spatele lanţului de ochelari Luxottica

Leonardo Del Vecchio, miliardarul din spatele lanţului de ochelari Luxottica, face afacerea vieţii lui la 81 de ani, prin achiziţia de către grupul Essilor, producătorul francez de lentile pentru ochelari, într-o tranzacţie de 50 de miliarde de euro, care va crea o companie cu vânzări anuale de 15 mld. euro.

Urmărește
1775 afișări
Imaginea articolului FOTO Orfanul care a ajuns cel mai bogat om din Italia. Parcursul fabulos al miliardarului Leonardo Del Vecchio, din spatele lanţului de ochelari Luxottica

Orfanul care a ajuns cel mai bogat om din Italia. Parcursul fabulos al miliardarului Leonardo Del Vecchio, din spatele lanţului de ochelari Luxottica

Istoria lui Del Vecchio este fabuloasă, având în vedere că s-a născut în 1935, în sărăcie, iar mama lui, după moartea tatălui, l-a trimis într-un orfelinat. Acum este cel mai bogat om din Italia, cu o avere estimată la 20 de miliarde de euro, scrie Ziarul Financiar.

Tânărul Del Vecchio a pornit ca ucenic şi producător de vopsea în Milano. În 1961 el a fondat Luxottica, ca un producător la comandă cu sediul în Agordo, Italia.

Spre finalul anilor ’80, a urmat o perioadă de expansiune. În 1988, compania a obţinut primul contract de licenţiere pentru Giorgio Armani, iar doi ani mai târziu s-a listat la Bursa din New York. Del Vecchio a reuşit să inginerească cu succes listarea pe bursă, deşi nu vorbea deloc engleză la vremea aceea.

Până în 2000, se listase şi la Milano, mişcare urmată de achiziţai surpriză a unuia dintre cele mai faimoase branduri de ochelari din portofoliul companiei, Ray-Ban, precum şi a Sunglass-Hut, ceea ce a făcut din Luxottica lider mondial pe piaţa ochelarilor.

Citeşte continuarea articolului în Ziarul Financiar.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici