Gigantul Coca-Cola suspendă publicitatea de pe reţelele de socializare, la nivel mondial, pentru 30 de zile
„Nu există loc pentru rasism în lume şi nu există loc pentru rasism pe reţelele de socializare”, a declarat preşedintele şi CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, citat de BBC.
El a cerut „o mai mare responsabilitate şi transparenţă” din partea companiilor de socializare.
Coca-Cola a precizat totuşi că nu se alătură boicotului oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o măsură proprie, a transmis CNBC. „Pauza de pe platformele de socializare” la nivel global va ajuta compania să „reevalueze politica de publicitate pentru a determina dacă este nevoie de o revizuire”, a menţionat James Quincey.
Reacţia Coca-Cola vine după ce Facebook a promis că va eticheta postări potenţial dăunătoare sau înşelătoare.
De asemenea, fondatorul Mark Zuckerberg a declarat că Facebook va interzice publicitatea care conţine afirmaţii de tipul „persoane dintr-o anumită rasă, de o anumită etnie, naţionalitate, religie ori castă, orientare sexuală, identitate de gen sau statut de imigrant” reprezintă o ameninţare pentru alţii.
Organizatorii campaniei #StopHateforProfit, care acuză Facebook că nu a făcut suficient pentru a opri discursul de ură şi dezinformarea, au spus că „un număr prea mic de modificări” au fost făcute.
Peste 90 de companii au suspendat publicitatea în sprijinul #StopHateforProfit.
Anunţul Coca-Cola vine la scurt timp după ce trei mărci – Dove, Ben & Jerry’s and Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achiziţiile de publicitate pe Facebook, Instagram şi Twitter până la cel puţin 31 decembrie 2020.