Glume despre productivitatea muncii şi natalitate, apărute online după "căderea" reţelei Facebook

"Facebook a căzut! Mă învârt în cerc ca o găină fără cap", "Productivitatea globală va cunoaşte cu adevărat un vârf de creştere" şi "Facebook e la pământ! Pregătiţi-vă pentru multe naşteri peste nouă luni" sunt câteva dintre glumele publicate de internauţi după "căderea" de joi a reţelei Facebook.

Urmărește
2318 afișări
Imaginea articolului Glume despre productivitatea muncii şi natalitate, apărute online după "căderea" reţelei Facebook

Glume despre productivitatea muncii şi natalitate, apărute online după "căderea" reţelei Facebook (Imagine: Facebook)

Reţeaua de socializare Facebook a întâmpinat o serie de probleme tehnice, joi, din cauza cărora utilizatorii din lumea întreagă nu au putut să îşi acceseze conturile, informează The Guardian.

"În această dimineaţă, am avut o problemă care i-a împiedicat pe utilizatori să publice mesaje pe Facebook pentru o scurtă perioadă de timp. Am rezolvat repede acea problemă tehnică şi acum funcţionăm la 100% din capacitate. Ne pare rău pentru neplăcerile care ar fi putut fi cauzate de această defecţiune", a precizat un purtător de cuvânt al companiei Facebook într-o declaraţie acordată cotidianului The Guardian.

Compania americană nu a oferit o explicaţie pentru defecţiunea care a provocat această pană în funcţionarea site-ului, dar, potrivit aceluiaşi cotidian britanic, acea problemă tehnică ar fi fost una majoră, care a afectat site-urile şi aplicaţiile mobile pe plan global. Facebook deţine servere în lumea întreagă care deservesc utilizatori din ţări diferite. Este puţin probabil ca defectarea unui singur server local să fi putut să cauzeze o problemă majoră precum aceea de joi dimineaţă.

Cea mai recentă defecţiune majoră a reţelei Facebook s-a produs în 2010 când site-ul a fost blocat pentru două ore şi jumătate. Acea problemă tehnică din 2010 a fost cauzată de o eroare a unui server care a determinat sistemele automatizate ale Facebook să corupă serviciile funcţionale şi să provoace şi mai multe pagube.

Joi dimineaţă, utilizatorii nu au putut să acceseze reţeaua de socializare timp de aproximativ 20 de minute. În această perioadă, platforma Facebook nu a putut fi accesată nici de pe dispozitivele mobile, iar pana de funcţionare a platformei Facebook i-a determinat pe utilizatori să folosească alte platforme online, precum Twitter şi Google+.

Totodată, defecţiunea de joi dimineaţă a determinat apariţia mai multor glume şi ironii pe internet.

"Acum, dacă şi Twitter s-ar defecta, productivitatea globală ar cunoaşte cu adevărat un vârf de creştere", a declarat utilizatorul Paul Gallen.

Defecţiunea Facebook a fost suficient de mare pentru ca diverse branduri să încerce să câştige capital de imagine de pe urma ei.

"Se pare c[ Facebook a luat o pauză acum. Luaţi-vă şi voi o pauză!", se afirmă într-un mesaj oficial publicat pe contul de Twitter al brandului KitKat deţinut de grupul Nestle.

Pe măsură ce utilizatorii părăseau Facebook din cauza acestei pene de funcţionare, o creştere considerabilă a traficului a fost înregistrată pe contul de Twitter al cotidianului The Guardian, în care mulţi dintre utilizatori se plângeau din cauza defecţiunii, iar alţii continuau să o raporteze.

Traficul de pe site-ul The Guardian a scăzut într-un ritm asemănător cu scăderea dramatică înregistrată de site-ul Facebook pe plan mondial.

Unii dintre utilizatori au mimat un atac de panică pe Twitter.

"Facebook a căzut! Facebook a căzut! Facebook a căzut! Mă învârt în cerc ca o găină fără cap", a spus în mesajul ei utilizatoarea Anuya J.

Alţi utilizatori au părut mai degrabă amuzaţi decât şocaţi.

Astfel, utilizatorul Ben Thompson şi-a imaginat un dialog între Mark Zuckerberg, creatorul reţelei Facebook, şi unul dintre angajaţii săi, în care primul, neînţelegând prea bine o comandă nouă de pe Facebook, decide că platforma a devenit prea complicată şi a luat decizia de a o închide definitiv.

"Facebook e la pământ şi a anunţat că se predă", a glumit la rândul lui utilizatorul Professional Heckler. Acelaşi utilizator a declarat după aceea: "Astăzi este cea mai productivă zi a anului, potrivit angajaţilor din birouri".

"Odihneşte-te în pace, Facebook!", spunea la rândul său utilizatorul Endigo Skyborn.

Un alt utilizator, Simon Thompsen, a publicat pe Twitter o glumă cu caracter familial: "Unde ai fost în timpul Marelui Crash suferit de Facebook în 2014, tată? Pe Twitter, fiule, dar am vorbit pe Instagram despre asta".

"Facebook s-a defectat în Marea Britanie - Paxman (Jeremy Paxman, celebru prezentator TV britanic, n.r.) va fi înnebunit de durere, dar măcar contul lui de Twitter încă funcţionează", a scris utilizatorul Rory Cellan-Jones.

"Ori Facebook s-a prăbuşit, ori Mark Zuckerberg a decis ca totul să funcţioneze în regim privat pe acest site", a declarat un alt utilizator de pe Twitter.

"Uraaa! Facebook s-a defectat! În sfârşit, vom fi liberi! Vom trăi într-o lume nouă, în care oamenii vor discuta unii cu alţii şi nu vom mai şti nimic despre viaţa amoroasă a fostului iubit", a scris Jeremie Berrebi.

"Facebook e la pământ! Pregătiţi-vă pentru multe naşteri peste nouă luni", a adăugat utilizatorul Bryant McGill.

"Defectarea reţelei Facebook este un moment important din istorie. Se pare că electricitatea a dispărut. Pregătiţi lumânările", spune James Martin.

Nu este pentru prima dată când Facebook a suferit o defecţiune majoră şi o pană de funcţionare care a durat mai mult de câteva minute. Facebook s-a defectat în Statele Unite ale Americii în februarie 2014, s-a blocat pentru câteva ore în octombrie 2013 şi a cunoscut o pană serioasă în august 2012.

În filmul despre felul în care a fost creată platforma Facebook, intitulat "Reţeaua de socializare/ The Social Network", personajul care îl reprezintă pe marele ecran pe Mark Zuckerberg rosteşte la un moment dat o replică devenită ulterior celebră, afirmând că Facebook nu se va defecta niciodată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici