Hainele, pantofii şi cosmeticele, în topul produselor cumpărate online de francezi

Cei mai mulţi francezi - 75% - fac cumpărături online şi au încredere să cumpere produse de pe internet, majoritatea acestora preferând să cumpere online haine, pantofi, cosmetice şi produse de înfrumuseţare, conform unui studiu al companiei PayPal.

Urmărește
343 afișări
Imaginea articolului Hainele, pantofii şi cosmeticele, în topul produselor cumpărate online de francezi

Hainele, pantofii şi cosmeticele, în topul produselor cumpărate online de francezi (Imagine: Shutterstock)

Cumpărăturile online au cunoscut o evoluţie în ultimii ani şi atrag din ce în ce mai mulţi oameni din Franţa. Căutarea unui produs unic, a celui mai bun preţ şi dorinţa de a face fericit un prieten sunt câteva din motivele pentru care cumpărătorii decid să achiziţioneze produse de pe internet.

Potrivit unui studiu realizat în mai 2013 de compania de plăţi online PayPal şi compania de cercetare de piaţă Ipsos, 75% din francezi fac cumpărături online şi au încredere să cumpere produse de pe internet. Dintre aceştia, francezii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani sunt fani ai cumpărăturilor online (69% dintre aceştia cumpără online), achiziţionând în principal haine (care reprezintă circa 40% din achiziţiile lor online).

În acelaşi timp, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 - 34 de ani sunt mari utilizatoare ale internetului în scopul cumpărării de haine, care reprezintă 50% din cumpărăturile lor online.

Persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 54 de ani cumpără la fel de multe haine şi pantofi, dar le place să achiziţioneze online şi produse cosmetice şi de înfrumuseţare (care reprezintă 28% din achiziţiile lor online).

"Această tendinţă tot mai mare pentru e-shopping poate fi explicată în special prin dorinţa de a salva timp, dar şi prin faptul că poţi cumpăra lucruri pentru întreaga familie prin intermediul câtorva clicuri! Criza financiară a impulsionat de asemenea cumpărăturile online şi căutarea celor mai mici preţuri este principalul motiv pentru care cumpărătorii francezi achiziţionează produse din domeniul modei de pe internet. Ei caută în mai multe magazine online acelaşi produs şi compară cu atenţie preţurile înainte de a pune respectivul produs în coşul de cumpărături", a declarat Olivier Binet, director de inovaţie la PayPal Franţa, în cadrul unui eveniment organizat la Paris de PayPal şi NellyRodi, o agenţie specializată în previzionarea tendinţelor.

Miercurea este cea mai populară zi pentru cumpărături online în Franţa. Întrucât copiii din clasele primare din Franţa nu merg la şcoală miercurea, multe mame stau acasă pentru a avea grijă de aceştia şi îşi folosesc timpul liber pentru a căuta informaţii despre cele mai noi tendinţe pe internet, pentru a compara preţurile şi pentru a descoperi magazine pe internet şi a cumpăra produse cu ajutorul dispozitivelor lor mobile.

Topul 5 al cumpărăturilor online în Franţa este dominat de modă (39%). Produsele din domeniul modei sunt urmate în clasament de: călătorii/ turism (37%), cărţi (37%), bilete/ tichete (24%) şi cosmetice şi produse de înfrumuseţare (21%).

Pe de altă parte, 28% din cumpărăturile online făcute de francezi sunt din magazine online din întreaga lume.

"În trecut, mergeam pe stradă şi opream pe cineva pentru a-l întreba de unde şi-a cumpărat pantofii. Acum este mai uşor să găseşti produsul visurilor tale prin intermediul noilor canale online, precum magazinele online, blogurile, Tumblr, Instagram şi forumurile, după ce l-am văzut la un prieten, la o vedetă sau în vitrina unui magazin tradiţional. Graniţele între «offline» şi «online» se estompează când vine vorba de modă şi design. Obiceiurile de cumpărare se schimbă în mod decisiv, devenind ultra-rapide, fiind mult mai mult bazate pe comunitate şi transfrontaliere", a spus Sophie Ancely, director al tranzacţiilor internaţionale la PayPal.

De altfel, Sophie Ancely a precizat că moda (hainele şi pantofii) reprezintă categoria principală când vine vorba despre cumpărături online la nivel mondial, nu doar în Franţa.

Sophie Ancely a mai spus că societatea pe care o reprezintă s-a aliat cu agenţia NellyRodi pentru a dezvălui principalele cumpărături despre care este estimat că se vor face la nivel mondial în această vară.

Astfel, a fost elaborat un "caiet inspiraţional" care să îi ajute pe cumpărătorii online în "experienţele" lor pe internet. Acest caiet a fost elaborat cu ajutorul expertului în anticiparea tendinţelor Vincent Grégoire.

Explorarea tendinţelor a cuprins patru teme mari: stil, culori, material şi produse cheie. "Cuvântul cheie al acestei veri este «happy» (fericit, n.r.). Va fi o vară frumoasă, plină de culori, în care cuvântul de ordine este fericirea", a spus Vincent Grégoire.

Potrivit acestuia, cumpărăturile online constituie o experienţă de care ne putem bucura oricând, oriunde - singuri sau cu prietenii, cumpărând ceva pentru noi sau pentru altcineva -, asta atât timp cât descoperi piesa pe care o vrei atât de mult - nu contează că este de la un tânăr designer israelian, de pe un site japonez specializat în produse vintage sau dintr-o colecţie specială a unei mari case de modă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici