Hollywood-ul reduce bugetul

Hollywood-ul se pregăteşte să realizeze producţii cu bani mai puţini, în contextul crizei economice mondiale, după dezamăgirile de box office pe care le-au înregistrat mai multe superproducţii şi succesul nesperat al unor filme realizate cu buget minim, informează ediţia online a Financial Times.

Urmărește
24 afișări
Imaginea articolului Hollywood-ul reduce bugetul

Studiourile Walt Disney (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Paranormal Activity", un film horror care a fost realizat în stilul "Blair Witch Project", cu 15.000 de dolari, a avut un mare succes de box office, devenind surpriza anului.

Acest fenomen i-a făcut pe cei de la Hollywood să ia în considerare faptul că reducerea costurilor nu ar însemna neapărat lipsa de succes de box office a filmelor.

Costul mediu pentru producerea şi marketingul unui film de studio a crescut cu mai mult de 6% din 2007, potrivit The Motion Picture Association of America, organizaţie care reprezintă interesele marilor studiouri de la Hollywood, în timp ce, în ultimul an, veniturile din distribuţia de film au scăzut vertiginos.

Asemenea lucruri i-au făcut pe oamenii din industrie să ia decizii dificile. La Universal Pictures şi Walt Disney, care au avut surprize neplăcute cu succesul la public a mai multe blockbustere, au fost înlocuiţi mulţi executivi.

Ca director al Walt Disney Studios, Dick Cook a supervizat realizarea unora dintre cele mai de succes producţii, precum "Piraţii din Caraibe". El a părăsit însă studiourile în urmă cu o lună, în urma unor proiecte considerate un fiasco, precum "G-Force" şi "Mă dau în vânt după cumpărături/Confessions of a Shopaholic".

Şi directorii Universal Pictures, Marc Shmuger and David Linde au fost concediaţi în 2009, după cei mai profitabili ani ai studiourilor.

Printre fiasco-urile marilor studiouri s-au numărat "Land of the Lost", realizat cu 100 de milioane de dolari, care a avut încasări de 64 de milioane şi "Tipi simpatici/Funny People", realizat cu 70 de milioane de dolari, care nu a avut rezultatele scontate.

Ambele studiouri, Universal şi Disney, trebuie să "strângă cureaua" în materie de costuri.

Directorul executiv al Disney, Bob Iger, a trecut deja la schimbări de personal, numindu-l pe Rich Ross preşedinte al Disney Channels Worldwide.

Studioul va continua să distribuie aproximativ 12 filme pe an, dar a micşorat producţia la studiourile Miramax, care a lansat filme precum "Nu există ţară pentru bătrâni/No Country for Old Men". De asemenea, Disney a semnat un contract să distribuie filmele semnate de studioul lui Steven Spielberg, DreamWorks.

La Universal, Ron Meyer a făcut din micşorarea costurilor de producţie în film o prioritate.

Într-o industrie cu salarii exagerat de mari, pare că lucrul cel mai uşor ar fi micşorarea onorariilor actorilor. Există cazuri în care starurile primesc 20 de milioane de dolari la începerea filmărilor, cărora li se adaugă 20 la sută din încasări. Studiourile Universal sunt încă rezervate în ceea ce priveşte micşorarea salariilor starurilor, fiind luate în considerare mai curând reduceri la preţul energiei şi materialelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici