Hotel FM: Eurovision a fost o experienţă dulce-amăruie. Nu avem nimic de justificat sau criticat

Membrii trupei Hotel FM, reprezentanţii României la Eurovision 2011, afirmă pe site-ul lor oficial că "Eurovision a fost o experienţă dulce-amăruie", precizând că nu au nimic "de justificat sau criticat" şi că sunt mândri că au reprezentat România într-un show de o asemenea anvergură.

Urmărește
523 afișări
Imaginea articolului Hotel FM: Eurovision a fost o experienţă dulce-amăruie. Nu avem nimic de justificat sau criticat

Hotel FM: Eurovision a fost o experienţă dulce-amăruie. Nu avem nimic de justificat sau criticat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Pe site-ul lor, hotelfm.ro, membrii trupei le mulţumesc fanilor pentru că i-au susţinut şi i-au votat.

"În ceea ce ne priveşte, suntem mândri că am reprezentat România, că piesa «Change» a fost cântată în faţa a 37.000 de oameni şi că majoritatea au cântat şi au bătut din palme în ritmul ei, iar alte câteva milioane de telespectatori s-au bucurat de această melodie, că ceilalţi concurenţi şi textieri ne-au apreciat, dar şi presa, care ne-a urmărit pas cu pas. Feedback-ul nostru a fost unul calitativ, şi nu cantitativ, aşa că ne dă putere să ştim că Hotel FM a făcut o impresie bună", spune băieţii de la Hotel FM.

Potrivit acestora, "Eurovision a fost o experienţă dulce-amăruie". "Dar, peste câţiva ani, ne-am dori ca România să-şi amintească refrenul piesei «Change» şi puritatea interpretării, nu de un număr care e departe de-a defini valoarea trupei Hotel FM. Nu avem nimic de justificat sau criticat, unele schimbări iau mai mult timp decât altele, dar ne ţinem frunţile sus şi ne întoarcem mândri de la Düsseldorf, cu mândria firească de-a fi reprezentat România într-un show de o asemenea anvergură", mai spune cei de la Hotel FM.

Ei mai spun că pregătesc lansarea primului lor album.

"Ne-am întors acasă mai motivaţi ca niciodată să lucrăm la primul nostru album, mai ales că fanii de abia îl aşteptă şi ultimul lucru pe care îl dorim este să îi dezamăgim. Fanii noştri sunt obişnuiţi cu muzica de calitate şi o interpretare impecabilă şi vrem să le oferim în continuare acest lucru", mai spus membrii trupei Hotel FM.

Trupa Hotel FM, reprezentanta României la Eurovision 2011, s-a clasat pe poziţia 16-17, la egalitate cu Rusia, în concursul a cărui finală a avut loc sâmbătă seară, la Düsseldorf Arena din Germania, în timp ce reprezentanţii Azerbaidjanului, Ell & Nikki, au câştigat competiţia.

Reprezentanţii României (Gabriel Băruţa, David Bryan şi Alex Szuz), care au participat la Eurovision cu piesa "Change", au obţinut un total de 77 de puncte, din care punctajul maxim de 12 puncte a fost acordat de Italia şi Republica Moldova, 10 puncte - Belgia şi 8 puncte - Spania.

Anul trecut, România a fost reprezentată în competiţie de Paula Seling şi Ovi, care au participat cu piesa "Playing With Fire", ce s-a clasat pe locul al treilea în concurs.

Ediţia de anul viitor a concursului Eurovision se va desfăşura în Azerbaidjan, după ce Ell & Nikki au câştigat competiţia din acest an, cu piesa "Running Scared". Ei au obţinut un total de 221 de puncte. Pe următoarele două locuri în clasament s-au situat Raphael Gualazzi din Italia, cu 189 de puncte, şi Eric Saade din Suedia, cu 185 de puncte.

Trupa Zdob şi Zdub, care a participat în finala Eurovision de anul acesta cu melodia "So Lucky", s-a clasat pe locul al 12-lea, obţinând 97 de puncte.

Ca şi la ediţiile precedente, multe dintre ţări au votat pe considerente regionale, acordând punctaj maxim în special ţărilor vecine sau pe considerente politice. În decizia finală au contat în proporţie de 50% votul telespectatorilor şi 50% votul unui juriu de specialitate.

Un număr de 43 de ţări au fost înscrise la cea de-a 56-a ediţie a acestui concurs, organizat în Germania, după ce Lena Mayer-Landrut a câştigat competiţia de anul trecut, cu piesa "Satellite".

În finala de sâmbătă au participat 25 de ţări: Finlanda, Bosnia-Herţegovina, Danemarca, Lituania, Ungaria, Irlanda, Suedia, Estonia, Grecia, Rusia, Franţa, Italia, Elveţia, Marea Britanie, Moldova (Zdob şi Zdub - "So Lucky"), Germania, România (Hotel FM - "Change"), Austria, Azerbaidjan, Slovenia, Islanda, Spania, Ucraina, Serbia şi Georgia.

Concursul Eurovision a devenit faimos, de-a lungul anilor, pentru muzica uneori de o calitate îndoielnică, recitaluri bizare şi voturi despre care nu o dată s-a spus că se dau pe criterii politice. Este uimitor cât de multe ţări au acordat cele mai mari note vecinilor, ediţie de ediţie. Cu toate acestea, Eurovision îşi are fanii înfocaţi. Câştigătorul concursului se bucură de atenţie şi prestigiu, iar de-a lungul timpului, printre aceştia s-au numărat şi nume care au făcut legendă în muzică - ca Abba şi Celine Dion.

La concurs participă ţările membre ale European Broadcasting Union (EBU), o organizaţie înfiinţată în 1950 de 23 de reprezentanţi ai televiziunilor europene, într-o conferinţă care a avut loc la Devon. În prezent, însă, în EBU sunt aceptate şi ţări non-europene, astfel explicându-se participarea unor ţări ca Maroc sau Israel.

EBU a venit cu ideea concursului Eurovision în 1955. Era un proiect extrem de ambiţios pentru acele timpuri - televiziunea prin satelit nu fusese încă inventată, iar Europa nu mai avusese niciun astfel de eveniment care să-i reunească ţările. Cu toate acestea, a fost un succes, prima ediţie având loc în Elveţia, în 1956.

Doar şapte ţări au participat în primul an - Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Elveţia şi Luxemburg. Însă concursul a fost urmărit de patru milioane de telespectatori din cele şapte ţări - o cifră record pentru acea vreme.

Concursul este unul dintre cele mai longevive şi mai urmărite programe de televiziune din lume. De-a lungul timpului, competiţia a suferit numeroase schimbări. Pe măsură ce tot mai multe ţări doreau să ia parte la competiţie, a fost necesară stabilirea unui sistem de selecţie. Mai multe variante au fost testate până s-a ajuns la o formă stabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici