ICEE.fest 2017. Dan Oros, country manager al serviciului de carpooling Bla Bla Car: Nu am avut probleme cu legislaţia din România. Care sunt cele mai populare rute

Dan Oros, country manager al serviciului de carpooling Bla Bla Car, vorbeşte într-un interviu acordat Go4it, despre libertatea pe care o oferă o astfel de platformă de călătorie, din ce în ce mai populară în rândul românilor.

Urmărește
262 afișări
Imaginea articolului ICEE.fest 2017. Dan Oros, country manager al serviciului de carpooling Bla Bla Car: Nu am avut probleme cu legislaţia din România. Care sunt cele mai populare rute

ICEE.fest 2017. Dan Oros, Bla Bla Car: Nu am avut probleme cu legislaţia din România; Cele mai populare rute: Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Cluj-Napoca, Bucureşti-Sibiu

În 2030, doar 20% dintre americani va mai deţine un automobil personal, se estima recent într-un studiu, deoarece oamenii vor prefera să folosească automobile electrice autonome oferite de servicii de ride-sharing precum Uber sau Lyft.

L-am întrebat pe Dan Oros, Country Manager Bla Bla Car, dacă acest lucru este posibil şi în România. „Cam 95% din timp maşina nu este folosită, deci noi avem nevoie de maşină doar acel 5% din timp. Dacă avem platforme capabile să ne ofere libertatea de a călători atunci când dorim, atunci nu vom mai avea nevoie de maşină. Revenind la România, aceasta este o ţară care creşte foarte puternic pe toate aceste platforme de călătorie, inclusiv Bla Bla Car”, a spus Oros, într-un interviu acordat Go4it în cadrul ICEE.fest 2017.

Bla Bla Car este un serviciu de carpooling care conectează conducătorii auto cu locuri libere în maşină şi pasagerii care călătoresc în aceeaşi direcţie.

Potrivit lui Oros, călătoriile se fac, în medie, pe platforma de carpooling, pe o distanţă de 300 de kilometri. Românii folosesc cel mai mult serviciul Bla Bla Car pentru rutele Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Cluj-Napoca şi Bucureşti-Sibiu.

L-am întrebat pe Dan Oros dacă serviciul a avut dificultăţi legate de legislaţia din România, nu foarte prietenoasă cu serviciile de ride-sharing sau carpooling.

„Carpooling-ul, ca şi concept, nu e încă definit în legislaţia din România, însă nu am avut probleme deoarece pe Bla Bla Car conducătorul auto nu face profit. El doar împarte costurile de deplasare cu pasagerii. [...] E doar o împărţire de costuri, ca şi cum ai merge până la mare cu trei prieteni şi toţi puneţi bani de benzină şi călătoriţi împreună”, a explicat el.

Bla Bla Car percepe, pe pieţele vestice, un comision din plata făcută online de către pasager. În România nu se percepe deocamdată acest comision, iar plata se face cash către conducătorul auto, în maşină.

Mai multe informaţii, despre cum Bla Bla Car asigură securitatea pasagerilor şi a şoferilor, dar şi despre cerinţele legate de maşinile care pot fi folosite pe platforma Bla Bla Car, se găsesc în INTERVIUL video disponibil  pe Go4it.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici