Industria cinematografică nu mai poate să conteze doar pe includerea menţiunii "proiectat în 3D" pentru a atrage spectatorii

Studiourile hollywoodiene îşi revizuiesc strategiile în privinţa filmelor turnate în 3D, la doi ani de la succesul istoric obţinut de filmul "Avatar", considerat etalonul în cinematografia în relief, în condiţiile în care publicul devine tot mai selectiv, iar eşecurile de box office se înmulţesc.

Urmărește
216 afișări
Imaginea articolului Industria cinematografică nu mai poate să conteze doar pe includerea menţiunii "proiectat în 3D" pentru a atrage spectatorii

Industria cinematografică nu mai poate să conteze doar pe includerea menţiunii "proiectat în 3D" pentru a atrage spectatorii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Deşi anul 2011 se încheie cu succesul repurtat de două filme turnate în 3D - "Aventurile lui Tintin: Secretul Licornului", de Steven Spielberg, şi "Hugo", de Martin Scorsese - Hollywoodul trebuie, probabil mai mult ca niciodată, să identifice acele elemente care funcţionează bine în domeniul 3D şi pe acelea care funcţionează mai puţin bine, consideră o serie de experţi.

Industria cinematografică nu mai poate să conteze doar pe includerea menţiunii "proiectat în 3D" pe afişe pentru a atrage spectatorii şi a-i convinge să cheltuie câţiva dolari în plus pentru a trăi o experienţă ce poate fi uneori îndoielnică.

"Distribuţia de filme 3D în 2011 a fost o lecţie pentru studiouri şi pentru sălile de cinema", a declarat Jeff Bock, analist la Exhibitor Relations, o societate care publică în fiecare săptămână box office-ul nord-american şi observă tendinţele înregistrate în ceea ce priveşte numărul de spectatori din sălile nord-americane.

"Deşi aproape 40 de filme în 3D au fost lansate în acest an, studiourile au revizuit în scădere numărul genurilor de filme distribuite în acest format. Motivul? Publicul nu mai vrea să plătească pentru un film în 3D care nu prezintă un interes excepţional", a explicat Jeff Bock.

Fragilitatea cinematografiei 3D - pe care studiourile au vrut să o considere drept un antidot contra crizei ce a fost cauzată de pirateria online şi de scăderea vânzărilor de DVD-uri - a fost ilustrată nu doar de eşecul de box office al mai multor filme lansate în vara acestui an, precum "Conan 3D", "Glee: The 3D Concert Movie" şi "Joaca de-a spionii/ Spy Kids", ci şi de vânzările dezamăgitoare ale televizoarelor 3D.

"Principalele puncte negre pentru consumatori rămân preţurile acestor televizoare şi necesitatea de a purta ochelari speciali", sublinia în luna martie societatea de cercetări de marketing NPD.

Gigantul japonez în industria jocurilor video, Nintendo, a redus preţul consolei sale 3DS cu 40%, în iulie, din cauza vânzărilor dezamăgitoare.

La Hollywood, cineaştii se arată şi ei tot mai exigenţi faţă de 3D. "Nu sunt de acord cu aceia care spun că toate filmele ar trebui făcute în 3D", declara, recent, Steven Spielberg pentru revista Variety. "3D este doar încă un alt element din trusa noastră de instrumente".

"Cred că 3D-ul trebuie folosit doar atunci când poate să aducă cu adevărat ceva în plus. Nu trebuie să fie doar o linie în plus din reclama pentru acel film", a adăugat Spielberg.

Presa americană susţine însă că Spielberg intenţionează să refacă "Jurassic Park" în 3D - o iniţiativă începută de studiourile Disney cu "Regele Leu", care va fi continuată cu versiuni 3D ale filmelor "Titanic" şi "Războiul stelelor".

Martin Scorsese nu a ascuns însă faptul că a abordat "cu mănuşi" tehnica 3D. "Ne era teamă", a spus el pentru BBC. "Era ca şi cum mergeai în echilibru pe o sârmă. Oamenii au început să spună: «Asta putem să facem, asta nu putem să facem». Iar eu am spus: «Nu vreau să mi se spună ce se poate şi ce nu se poate face", a adăugat Scorsese.

Jeff Bock consideră însă că Hollywoodul nu va întoarce spatele 3D-ului, ci va învăţa din erorile sale: "Studiourile vor fi mult mai prudente cu filmele pe care vor alege să le lanseze în 3D în anii viitori".

În 2012 sunt aşteptate pe marile ecrane, în format 3D, filmele "Men in Black III", "The Amazing Spider Man", "The Avengers" şi "The Hobbit". Însă Jeff Bock consideră că filmul cel mai aşteptat al anului, cel mai recent din seria "Batman", va fi lansat totuşi în format 2D.

"Va fi, probabil, cel mai mare succes al anului. Ce arată acest lucru? Că, în cele din urmă, cel mai important este tot scenariul", a adăugat Jeff Bock.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici