INTERVIU - Săndulescu (D&D): Cei de la Bon Jovi sunt interesaţi să afle lucruri din istoria României

Denise Săndulescu, general manager D&D East Entertainment, ce organizează concertul de la Bucureşti al trupei Bon Jovi, a declarat într-un interviu acordat MEDIAFAX că muzicienii sunt interesaţi să cunoască istoria României, obiectivele turistice şi să guste preparatele culinare româneşti.

Urmărește
1077 afișări
Imaginea articolului INTERVIU - Săndulescu (D&D): Cei de la Bon Jovi sunt interesaţi să afle lucruri din istoria României

INTERVIU - Săndulescu (D&D): Cei de la Bon Jovi sunt interesaţi să afle lucruri din istoria României

Concertul de la Bucureşti al trupei Bon Jovi, considerat show-ul muzical al anului în România, va avea loc în Piaţa Constituţiei din Capitală, pe 10 iulie.

În acelaşi interviu acordat MEDIAFAX, Denise Săndulescu vorbeşte despre festivalul Rock The City, organizat în perioada 1 - 3 iulie şi la care sunt aşteptaţi circa 35.000 de fani ai unor trupe precum Judas Priest, The Prodigy, Whitesnake etc.. De asemenea, Săndulescu, care colaborează frecvent cu producătorul şi impresarul Marcel Avram, vorbeşte în interviu despre şansele pe care promotorii le vor avea odată cu finalizarea lucrărilor pentru Stadionul Naţional din Bucureşti, dar şi despre cerinţele artiştilor aduşi în Romania, de-a lungul timpului, de D&D East Entertainment.

Prezentăm integral interviul acordat MEDIAFAX de Denise Săndulescu:

Reporter: Ce înseamnă în termeni tehnici Rock the City? Este o desfăşurare de forţe asemănătoare cu ceea ce am văzut anul trecut la Sonisphere? Care este bugetul estimat al evenimentului?

Denise Săndulescu: Rock the City se află la a treia ediţie şi aşteptăm peste 15 trupe să concerteze la Bucureşti. La acestea se adaugă trupele româneşti deja confirmate: Voodoo, Metrock, The Monarchy şi Trooper. Începând de la scenă până la amplasamentele în jurul scenei, totul va însemna spectacol. Pe lângă scenă, vor fi amenajate spaţii speciale, de entertainment şi de lounge, unde publicul va avea parte de bună dispoziţie şi distracţie.

Anul acesta, trupele care au confirmat prezenţa vor veni la Bucureşti cu show-uri excepţionale. Judas Priest, spre exemplu, a cerut ca în jurul scenei, în timpul show-ului, să aibă la dispoziţie o serie de elemente pirotehnice şi lasere de lumini care vor antrena publicul, iar The Prodigy va dori pentru backstage specialităţi exclusiv vegetariene.

Bugetul evenimentului este unul generos, în condiţiile în care şi în acest an beneficiem de headlineri puternici şi care au inclus Bucureştiul pe harta turneului lor.

Rep.: Care trupă din line up-ul Rock the City a fost cea mai "scumpă"? Dar cea mai "ieftină"? Puteţi spune o sumă?

D.S.: Nu îmi place să pun o sumă în faţa fiecărui proiect, pentru că aici vorbim de public. Publicul este cel ce ne judecă, este cel care apreciază munca noastră şi pentru care facem toate eforturile ca trupele de prima mână să concerteze în România. Dar reţineţi un aspect, fără eforturi nu poţi aduce în România nume ca Bon Jovi, Metallica sau Iron Maiden.

Rep.: Cum a fost realizat line up-ul Rock the City şi cât au durat negocierile?

D.S.: În urma sondajelor interne ale canalelor noastre de comunicare (site, Facebook), am decis să ţinem cont de preferinţele publicului nostru. Şi astfel, line up-ul din acest an a fost creionat. Negocierile au fost iniţiate cu un an în urmă; încă din luna noiembrie 2010, aveam confirmate Judas Priest şi Whitesnake. Normal, noi aşa lucrăm, cu un an înaintea evenimentului intrăm în procesul de negociere cu artistul/ trupa.

Rep.: De ce s-a schimbat locul desfăşurării evenimentului de la Piaţa Constituţiei la Romexpo?

D.S.: Decizia de schimbare a locaţiei a fost una simplă. Piaţa Constituţiei nu ne oferă, nouă, organizatorilor, cadrul necesar pentru desfăşurarea a trei zile de festival. Nu aveam spaţiul necesar pentru desfăşurarea tuturor segmentelor (scenă, backstage, parcare, zone de servire, zona sponsorilor etc.). De aceea, am decis că Romexpo este locaţia potrivită pentru Rock the City ediţia 2011 şi acolo ne vom întâlni în acest an cu publicul nostru.

Rep.: De asemenea, au existat discuţii privitor la perioada de desfăşurare a festivalului - aceeaşi cu cea a B'estfest. Cum a fost aleasă aceasta?

D.S.: Într-adevăr, cele două evenimente se vor desfăşura în aceeaşi perioadă. Dar trebuie să ţinem cont de un lucru: cele două festivaluri nu au acelaşi target, nu vizează aceeaşi categorie de public. Noi deja i-am obişnuit pe fanii noştri cu muzica rock şi cu evenimente în această zonă, rareori mergem spre zona pop, aşa că faptul că ne desfăşurăm activitatea în aceeaşi perioadă nu periclitează deloc bunul mers al lucrurilor.

Rep.: La câţi spectatori vă aşteptaţi la Rock the City?

D.S.: Pentru Rock the City, aşteptările noastre sunt în jur de 35.000 de spectatori, mai ales că avem un line up puternic în zona de heavy metal şi rock progresiv, iar fanii acestui gen sunt fideli şi cu siguranţă ne vor onora cu prezenţa.

Rep.: Cât au durat negocierile pentru concertul Bon Jovi? Ce pretenţii au avut?

D.S.: Bon Jovi este evenimentul anului în România. Iată că, după atâţia ani, reuşim să îi aducem la Bucureşti pentru un show excepţional. Vorbim de turneul "Circle Tour", ce cuprinde peste cinci continente, sute de mii de concerte şi cifrele pot continua.

Negocierile cu Bon Jovi au demarat în 2010, iar in decembrie anul trecut am avut certitudinea că trupa va fi prezentă în 2011 la Bucureşti.

Nu vă ascund faptul că sunt foarte interesaţi să afle din istoria ţării noastre, să afle câteva informaţii despre obiectivele turistice şi mai ales să guste preparatele culinare româneşti. În ceea ce priveşte segmentul culinar, trupa va fi însoţită de bucătarul personal, aşa că singurele dorinţe au fost legate de aceste preparate, pe care cu mare drag le vom oferi.

Rep.: Ce trebuie să prezinte un organizator de concerte pentru a convinge un artist de primă mână să pună România pe harta turneului său?

D.S.: În primul rând, contează portofoliul promotorului pe plan local. Evenimentele pe care le-a organizat înainte stau drept carte de vizită pentru managementul trupelor/ artiştilor internaţionali. Apoi, organizatorul trebuie să aibă la dispoziţie locaţii propice pentru desfăşurarea unor astfel de evenimente. Ceea ce, în acest moment, în Bucureşti, nu prea există. Sperăm că, odată cu deschiderea Stadionului Naţional, mari nume din istoria muzicii să performeze în Bucureşti - şi aici o să aveţi mari surprize din partea noastră.

Rep.: Există trupe cu care aţi negociat şi care au spus "nu" ideii de a veni în România?

D.S.: Nu am avut astfel de situaţii.

Rep.: Care a fost cel mai "original" refuz?

D.S.: Nu am avut niciun refuz până acum, să vă spun drept. Toate proiectele pe care le-aţi văzut în România, sub semnătura D&D, din 2008 până în prezent, au fost şi cele pe care le-am vizat iniţial.

Rep.: Dar cele mai originale cerinţe, la venirea în România?

D.S.: Nu au fost cerinţe originale, ci cerinţe normale. Chiar dacă avem impresia că, dincolo de scenă, artistul respectiv este exigent sau greu de mulţumit, de multe ori am avut surprize plăcute în acest sens. De exemplu, Patricia Kaas este o fiinţă remarcabilă, plină de romantism şi sensibilă, pe care am avut onoarea de a o reprezenta în România.

Rep.: Se spune că vom avea, în sfârşit, un stadion pentru mega-concerte, Stadionul Naţional. S-au vehiculat mai multe nume de artişti pentru inaugurarea acestuia. Este D& D "în cărţi" pentru găsirea unui asemenea artist?

D.S.: Cu siguranţă, deschiderea Stadionului Naţional va fi o şansă pentru noi, organizatorii de concerte, pentru a aduce trupe recunoscute pe plan internaţional. Pentru că, de obicei, trupele mari doresc să concerteze pe stadion - şi nu în aer liber. Astfel vom avea ce oferi managementului străin şi publicului român.

Rep.: Şi pentru că U2 au fost bârfa anului, este posibil un concert U2 în viitorul apropiat?

D.S.: Din punctul nostru de vedere, există şanse pentru orice artist să vină în România în viitorul apropiat. În ceea ce priveşte U2, noi, D&D, vă spunem categoric că nu va veni în acest an, cel puţin nu noi vom fi organizatorii.

Rep.: Ce artişti vizaţi să aduceţi anul viitor?

D.S.: Planurile noastre pentru 2012 sunt din ce în ce mai mari şi nu ne vom opri aici. În primul rând, vom avea o nouă ediţie de festival, să sperăm că va fi tot atât de mare ca aceasta (din 2011, n.r.). Pregătim şi alte evenimente de care cu siguranţă veţi auzi în curând.

Rep.: D&D East Entertainment este o firmă de organizare de concerte mari, pe o piaţa incertă. Puteţi să îmi spuneţi ce cifră de afaceri are firma?

D.S.: În acest moment, credem că piaţa de organizare de concerte în România este mai degrabă stabilă. Nu se poate vorbi despre dezvoltare, dar se poate vorbi despre susţinere şi stabilitate. Noi, D&D, asta ne-am propus pentru 2011: menţinerea pe piaţa de profil şi continuarea proiectelor.

Rep.: Anul trecut, aţi adus Sonisphere în România. Va alterna Sonisphere cu Rock the City? Adică în 2012 vom avea din nou Sonisphere la Bucureşti?

D.S.: Într-adevăr, Sonisphere în 2010 a fost provocarea noastră în materie de festival. Trei zile pline de artişti de primă mână au necesitat din punct de vedere organizatoric multe resurse.

Toate festivalurile pe care D&D le produce sunt sub umbrela brandului "Rock The City", indiferent de fuziunile pe care noi le gândim pentru 2012.

Rep.: Ce presupune intrarea în circuitul Sonisphere (buget, condiţii de management etc.)?

D.S.: Circuitul european Sonisphere nu aduce nimic special în ceea ce priveşte negocierea trupelor. Este la fel ca orice alt tip de negociere. Dar asta nu înseamnă că nu ne dorim să mai avem Sonisphere în România, dar dacă acest lucru se va mai întâmpla, cu siguranţă va fi organizat sub umbrela Rock the City.

Interviu de Oana Ghita, oana.ghita@mediafax.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici