Jay-Z şi-a lansat propriul serviciu de streaming muzical, Tidal, în prezenţa a 16 cântăreţi celebri

Rapperul Jay Z şi-a lansat noul său serviciu de streaming muzical, Tidal, în cadrul unui eveniment organizat luni seară la New York, la care au participat 16 artişti celebri, care sunt coacţionari ai companiei.

Urmărește
275 afișări
Imaginea articolului Jay-Z şi-a lansat propriul serviciu de streaming muzical, Tidal, în prezenţa a 16 cântăreţi celebri

Jay-Z (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Ambiţiosul debut al rapperului şi producătorului Jay-Z în industria serviciilor de streaming muzical, considerată o mare surpriză de specialiştii în domeniu, s-a produs luni seară, la un eveniment organizat la James A. Farley Post Office din Herald Square, New York, informează hollywoodreporter.com.

Tidal şi WiMP, cele două servicii muzicale deţinute de compania suedeză Aspiro, pe care Jay-Z a achiziţionat-o în luna ianuarie cu 56 milioane de dolari, va difuza în streaming single-urile şi albumele unor artişti de seamă, începând chiar cu Jay-Z, şi continuând cu soţia sa, Beyonce, Rihanna, Kanye West, Jack White, Arcade Fire, Drake, Usher, Nicki Minaj, Coldplay, Alicia Keys, Calvin Harris, Daft Punkt, deadmau5, Jason Aldean, J. Cole şi Madonna.

Numele acestor cântăreţi au fost anunţate înainte ca ei să urce pe scenă şi să fie prezentaţi în calitate de coacţionari ai companiei Tidal, care a devenit astfel primul serviciu muzical online deţinut exclusiv de artişti, dorind să concureze astfel cu alte companii de profil precum Spotify şi Pandora, acuzate adeseori că nu îi recompensează în mod echitabil pe muzicienii ale căror piese le difuzează.

Într-o dispută devenită de notorietate, cântăreaţa Taylor Swift şi-a retras toate piesele de pe Spotify în 2014 din cauza neînţelegerilor pe care le-a avut cu administratorii acestui serviciu muzical în legătură cu termenii financiari ai contractului lor.

Noul serviciu a devenit funcţional la miezul nopţii pe coasta de est americană. În acel moment, toţi muzicienii care deţin acţiuni în serviciul Tidal şi-au modificat fotografiile de profil de pe Twitter, colorându-le în turcoaz şi publicând hashtag-ul #TIDALforall. Adiţional, proprietarii noului serviciu muzical au anunţat şi primul partener comercial al acestuia - compania de telefonie mobilă Sprint.

"Oamenii nu mai respectă muzica şi devalorizează ceea ce înseamnă ea de fapt", a declarat rapperul Jay-Z pentru revista Billboard. "Oamenii au impresia că muzica este gratuită, însă sunt dispuşi să plătească 6 dolari pentru o sticlă cu apă plată. Poţi totuşi să bei apă, gratuit, de la robinet şi este vorba de apă bună. Însă lor li se pare OK să plătească pentru ea. Cam asta e impresia actuală", a adăugat el.

La rândul ei, cântăreaţa Alicia Keys a declarat: "Scopul nostru este unul simplu. Vrem să creăm un serviciu mai bun şi să oferim o experienţă mai bună atât pentru fani cât şi pentru artişti. Credem cu adevărat că e în interesul fiecăruia - fani, artişti şi industria muzicală în ansamblul ei - să conservăm valoarea muzicii şi să ne asigurăm că vom avea o industrie sănătoasă şi robustă în anii care vor veni".

Tidal nu oferă o versiune gratuită a serviciului său. Versiunea sa audio standard (Tidal Premium) este disponibilă la tariful de 9,99 dolari pe lună, iar versiunea sa audio high-definition (Tidal HiFi) este disponibilă la tariful de 19,99 dolari pe lună. Ambele versiuni pot fi încercate în mod gratuit de internauţi, timp de 30 de zile, după care aceştia trebuie să opteze pentru unul dintre cele două abonamente.

Tidal va concura în domeniul serviciilor de streaming muzical cu plată cu Spotify şi cu viitorul serviciu al grupului Apple - care a cumpărat recent Beats Music -, ce va fi lansat în vara acestui an.

Potrivit revistei Variety, Spotify are deja 15 milioane de abonaţi pe plan mondial şi este urmat în acest top de serviciul Deezer, clasat pe locul al doilea, cu 6 milioane de utilizatori unici.

Deocamdată, Tidal a ajuns în prima zi după lansare la 540.000 de abonaţi.

Tidal deţine un catalog muzical de peste 25 milioane de piese, 75.000 de videoclipuri muzicale şi numeroase articole şi editoriale pe teme muzicale. Serviciul este disponibil pe dispozitivele mobile cu sisteme de operare iOS şi Android, dar şi pe browsere de internet şi pe diverse playere muzicale instalate pe PC-uri clasice. Tidal, disponibil deja la lansare în 30 de ţări, asigură o calitate a streaming-ului de patru ori mai mare decât aceea oferită de serviciile concurente, potrivit reprezentanţilor săi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici