Jocul care simulează o epidemie de coronavirus, cea mai vândută aplicaţie din China

Săptămâna trecută, un joc a devenit cea mai vândută aplicaţie în China, pe fondul epidemiei cu virusul Wuhan. Jocul se numeşte Plague Inc, a fost creat de compania britanică Ndemic Creations cu opt ani în urmă şi pune jucătorul în postura de a controla răspândirea unui agent patogen.

Urmărește
758 afișări
Imaginea articolului Jocul care simulează o epidemie de coronavirus, cea mai vândută aplicaţie din China

Sursa: Facebook

Virusul, bacteria, ciuperca sau parazitul jucătorului trebuie să se răspândescă în întreaga lume, scopul fiind de a elimina umanitatea. Jucătorul cotrolează factori mutageni, posibilităţile de răspândire a bolii, simptomele şi gradul de gravitate al bolii şi este pus în competiţie cu autorităţile sanitare care instituie carantine şi cu cercetătorii care caută leacul bolii.

Doar varianta Android a jocului are în prezent mai mult de 50 de milioane de descărcări şi este cotată cu 4,4 stele din 5 posibile pe play.google.com, platforma oficială de distribuţie. Cu totul jocul are 120 de milioane de descărcări din 2012 şi a fost nominalizat la numeroase premii.

Ceatorul este James Vaughan, un consultant în afaceri din Londra, care a dezvoltat jocul cu ajutorul a 3 freelanceri şi cu un MacBook împrumutat de la părinţi. Bugetul total pentru prima versiune a jocului de fost de sub 5.000 de dolari. Analiştii pun popularitatea jocului pe seama faptului că extincţia omenirii este abordată printr-o premisă umoristică.

Popularitatea jocului a crescut considerabil după declanşarea epidemiei din Wuhan, compania producătoare fiind pusă în situaţia de a îndruma oamenii spre surse oficiale de informare, după ce a fost asaltată de întrebări legate de răspândirea bolii. Mai mult, pe 24 ianuarie site-ul companiei a încetat să mai funcţioneze, din cauza numărului mare de jucători şi accesări.

Într-un comunicat, compania a avertizat că jocul a fost creat din dorinţa de a fi „realist şi informativ, fără a încercă să transforme problemele din lumea reală în ceva senzaţional”.

Plague Inc nu este unic

Prima variantă a unui joc de acest tip se numeşte Contamination şi a apărut în 1985. Jucătorul controla organizaţii de sănătate şi se lupta cu o serie de boli folosind diverse unelte, fiind un Plague Inc pe dos.

În prezent, în ecosistemele jocurilor de mobil, popularitatea Plague Inc a fost multiplicată în câteva zeci de aplicaţii care folosesc aceeaşi idee.

„Outbreak Infect the World” păstrează gameplay-ul din Plague Inc – crearea unui agent patogen, răspândirea lui, gradul de contagiune şi de severitate a bolii şi simptomelor, cautarea unui leac. Jocul are mult mai puţine descărcări şi a primit 4,1 stele din 5 posibile.

„Universe Pandemic” (peste 100.000 de instalări, 3,9 puncte) şi „Bacterial Takeover” (4,3 puncte, peste 1 milion de instalări) extind ideea din Plague, pentru că bacteria pe care jucătorul o creează trebuie să infecteze universul.

O abordare cumva mai radicală este „Bio Inc. Nemesis - Plague Doctors”, un simulator în care jucătorul conduce o echipă de medici care îşi îmbolnăvesc pacienţii. Jocul este în dezvoltare, dar poate fi instalat şi derivă din „Bio Inc - Biomedical Plague and rebel doctors”, dezvoltat de DryGin Studios, unde ideea este de a îmbolnăvi o singură persoană, prin crearea de boli unice, impulsionînd factori de risc şi încetinind însănătoşirea, în timp ce o echipă de medici caută un remediu. Jocul are 4,3 puncte şi mai mult de 10 milioane de instalări.

În „Lapse: A Forgotten Future” (4,6 puncte, peste 5 milioane de instalări) jucătorul este liderul unei naţiuni care trebuie să decidă care sunt căile de urmat în lupta cu bolile, dar nu numai, ci şi cu foametea sau războiul.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici