- Home
- Life-Inedit
- BUCUREŞTI, (09.02.2014, 15:59)
- Gabriel Burete
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
LISTA celor 10 oraşe în care americanii nu vor să conducă
Mulţi dintre americani sunt nevoiţi să-şi piardă până la câteva ore în fiecare zi, blocaţi în trafic. Unii aleg însă să renunţe la maşină şi să meargă pe jos, sau cu mijloacele de transport în comun.
Urmărește
16111 afișări
Oraşele în care americanii nu vor să conducă (Imagine: Mediafax Foto / AFP)
Un studiu realizat în 2012 arată că 9.2% dintre gospodăriile din Statele Unite nu deţineau un autorism, relatează USA Today. Deşi nu este mare, procentul e în creştere. În 1992, spre exemplu, doar 5.7% dintre gospodăriile americane nu aveau un autovehicul. Sunt însă zone în care cifra e semnificativă, mai mult de o treime, sau chiar jumătate din populaţia unor oraşe alegând să renunţe la maşini.
Iată care sunt oraşele în care americanii nu vor să conducă:
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Adrian Sârbu: Ştii cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot şi cauţi Trump pe buletin. Cu Nicu şi Marcel rămâne cum am stabilit
-
Ciucă: Al doilea zbor privat plătit de Nordis pentru Ciolacu, acum la Madrid. Menţin apelul să se retragă
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
- 10. Seattle, Washington
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 16.6 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 19.7 %
Transportul în comun: 57.3 puncte, conform unui studiu realizat de Walk Score
Populaţie: 621.897 locuitori
Aproape una din cinci persoane alege să folosească mijloacele de transport în comun pentru a ajunge la muncă în Seattle, mult peste media naţională din Statele Unite, de o persoană din 20. Investiţiile în infrastructură continuă, anul trecut începând construcţia unui tunel care să înlocuiască secţiunea autostrăzii SR 99 care trecea prin oraş. Seattle este unul dintre puţinele oraşe din SUA care încă are tramvaie.
- 9. Milwaukee, Wisconsin
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 19.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 8.6%
Transportul în comun: 48.8 puncte
Populaţie: 598.916 locuitori
Deşi o cincime dintre gospodăriile din Wisconsin nu deţin un automobil, populaţia este în continuare dependentă de autovehicule. În 2012, 10.8% dintre cetăţeni s-au grupat şi au folosit autovehiculele în comun, pentru a face economii, un procent mai mare decât cel al persoanelor care au utilizat transportul public.
- 8. Detroit, Michigan
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 26.2 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 9.4 %
Transportul în comun: -
Populaţie: 706.201 locuitori
Procentul celor care nu deţin un autoturism a crescut brusc în Detroit, de la 21.2% în 2007, la 26.2%, în 2012. Salariile foarte mici ar putea să fie una dintre explicaţii, venitul net median al gospodăriilor din Detroit fiind cu jumătate mai mic decât în restul restul ţării. În 2011, doar 59.7% dintre rezidenţi au fost deserviţi de transportul public.
- 7. Chicago, Illinois
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 27.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 26.3 %
Transportul în comun: 65.3 puncte
Populaţie: 2.705.248 locuitori
Peste 40% dintre locuitorii din Chicago nu au folosit autoturismele personale pentru a merge la muncă în 2012. Dacă un sfert dintre locuitori au folosit mijloacele de transport în comun, o parte importantă a populaţiei a ales să meargă pe jos. Conform primarului Rahm Emanuel, transportul public este esenţial pentru dezvoltarea economică a oraşului.
- 6. Baltimore, Maryland
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 31.2 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 19.2 %
Transportul în comun: 56.9 puncte
Populaţie: 620.216 locuitori
Aproape o treime dintre gospodăriile din Baltimore nu deţin un autoturism, o creştere cu două procente faţă de anul 2007. Baltimore are un sistem de transport în comun foarte bine pus la punct şi condiţii optime pentru cei care vor să meargă pe jos. Aurtorităţile plănuiesc deschiderea unor noi linii de metrou uşor, Red Line.
- 5. San Francisco, California
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 31.4 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 33.1 %
Transportul în comun: 80.5 puncte
Populaţie: 814.233 locuitori
Sistemul de transport public a primit din partea Walk Score al doilea cel mai mare punctaj dintre toate oraşele analizate. San Francisco a punctat mai bine decât majoritatea oraşelor şi din punct de vedere al mersului pe jos şi al posibilităţii de a merge pe bicicletă. Peste 55% dintre locuitori au ales să nu meagă cu maşina la muncă, conform unor statistici realizate în 2012.
- 4. Philadelphia, Pennsylvania
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 32.6 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 26 %
Transportul în comun: 67 puncte
Populaţie: 1.538.567 locuitori
Reţeaua de transport în comun din Philadelphia, administrată de SEPTA, Southeast Philadephia Transportation Authority, include autobuze, troleibuze, metrou şi alte tipuri vehicule pe şine. Pe lângă SEPTA, locuitorii au la dispoziţie încă patru reţele de transport care fac legătura cu localităţile din zona metropolitană.
- 3. Boston, Massachusetts
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 36.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 34.6 %
Transportul în comun: 74.8 puncte
Populaţie: 628.335 locuitori
Procentul celor care au decis să meargă pe jos la muncă în Boston este cel mai mare dintre toate oraşele importante din Statele Unite, 15% în 2012. Reţeaua de transport în comun, MBTA, Massacusetts Bay Transportantion Authority, a fost plasată pe poziţia a treia în Statele Unite de către Walk Score.
- 2. Washington, D.C.
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 37.9 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 38.6 %
Transportul în comun: 70.4 puncte
Populaţie: 619,020 locuitori
Aproape 40% dintre gospodăriile din capitala Statelor Unite nu deţineau un autoturism în 2012, iar 60% dintre locuitori nu au mers cu maşina la muncă în acel an. În 2010, 82.5% din populaţia oraşului a fost deservită de mijloacele de transport în comun şi această cifră e aşteptată să crească odată cu deschiderea noii linii de metrou Silver Line.
- 1. New York City, New York
Gospodării care nu deţin un autovehicul: 56.5 %
Persoane care folosesc transportul public pentru a merge la muncă: 55.9 %
Transportul în comun: 81.2 puncte
Populaţie: 8.336.697 locuitori
Transportul în comun din New York este cel mai complex şi cel mai extins din Statele Unite şi deserveşte aproape 90% din populaţia oraşului. Mai mult de jumătate dintre gospodării nu deţin un autoturism, cifră care creşte la 75% în Manhattan. Metroul din New York este cel mai aglomerat din emisfera vestică, iar staţia Grand Central Terminal este una dintre cele mai mari din lume. Peste 55% dintre locuitori folosesc mijloacele de trasport în comun pentru a merge la muncă, astfel că oraşul evită 23 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon şi economiseşte 19 miliarde de dolari, anual, costurile combustibilului, a întreţinerii autoturismelor şi a drumurilor, etc.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe