Mark Zuckerberg şi Donald Trump. Criza ştirilor false pe Facebook şi alegerea preşedintelui SUA

În ciuda eforturilor lui Mark Zuckerberg de a minimaliza rolul Facebook în alegerea lui Donald Trump, examinarea minuţioasă a modului în care ştirile false sunt răspândite pe platforma de socializare s-a intensificat, informează BBC.

Urmărește
4067 afișări
Imaginea articolului Mark Zuckerberg şi Donald Trump. Criza ştirilor false pe Facebook şi alegerea preşedintelui SUA

BuzzFeed News raportează că "zeci" de angajaţi Facebook au creat o sarcină neoficială pentru a aborda problema.

BuzzFeed a citat un membru al grupului operativ, care a vrut să rămână anonim pentru a nu-şi pierde locul lor de muncă. "[Mark Zuckerberg] ştie, iar noi de la de la companie ştim, că ştirile false s-au răspândit pe platforma noastră pe parcursul întregii campanii electorale", a declarat sursa.

Facebook nu a răspuns solicitării BBC de a comenta informaţiile publicate de BuzzFeed. Între timp, Google a anunţat luni ca va face mai mult pentru a preveni site-urile de ştiri false să facă bani din publicitate. La scurt timp după, Facebook pus în parctică în mod explicit o restricţie similară privind utilizarea reţelei sale de anunţuri (ad network).

Facebook a negat că un instrument de a selecta ştirile false a fost creat înainte de alegeri. Mark Zuckerberg pare să fie din ce în ce mai agitat de sugestia că ştirile false au fost o problemă serioasă pe platforma Facebook.

"Din tot conţinutul pe Facebook, mai mult de 99% din ceea ce văd oameni este autentic", a scris Zuckerberg. "Numai o cantitate foarte mică sunt veşti false şi farse. Farsele care există nu sunt limitate la o perspectivă partizană, sau la politică ". Concluzia lui Zuckerberg este: "În general, acest lucru face extrem de improbabil ca farsele să fi schimbat rezultatul acestor alegeri într-o direcţie sau alta."

Această statistică - 99% - a fost subiectul multor dispute, deoarece se pare că se referă la conţinutul de orice fel postat pe Facebook. În luna mai, Facebook a fost criticat vehement după ce s-a afirmat că unii editori care lucrează pe secţiunea de subiecte populare pe Facebook (Trending Topics) eliminau poveşti care promovau planuri politice conservatoare sau pro-Trump.

Facebook nu este singura platformă acuzată pentru ştiri false. Google a declarat că va deveni mai sever legat de abuzurile de pe platforma de publicitate AdSense.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici