Maşina de decodat, alcătuită din benzi argintii şi sârme roşiatice, seamănă cu o veche centrală telefonică. În interiorul ei, însă, se află Turing Bombe, maşina jumătate electronică jumătate mecanică, precursoarea computerelor moderne, care putea să spargă peste 3.000 de coduri trimise în fiecare zi de maşinile de codat germane Enigma, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.
Au existat 210 de astfel de maşini Turing Bombe în Marea Britanie, care îi avertizau pe britanici asupra planurilor lui Hitler şi a căror activitate a determinat scurtarea cu doi ani a războiului.
Toate au fost distruse, din raţiuni de securitate, din ordinul lui Wiston Churchill, imediat după terminarea războiului. La construirea acestei replici au participat 60 de voluntari.
Maşinile Bombe originale au fost inventate de matematicianul Alan Turing şi au fost construite din plastic laminat, o ramă metalică şi circuite interne formate din fire cu o lungime de 19,2 kilometri.
Maşinile Bombe nu consumau mai multă electricitate decât un boiler şi ofereau 158 de trilioane de combinaţii posibile pentru descifrarea unui şir aleatoriu de litere, trimis de nazişti pe linia frontului, care reprezentau de fapt coduri extrem de complexe, ce erau schimbate în fiecare zi. Maşinile germane Enigma amestecau literele acestor mesaje folosind trei sau chiar patru rotoare.
Echipe de matematicieni, criptologi, savanţi şi diferiţi pasionaţi de cuvinte încrucişate primeau sute de coduri naziste şi încercau să "ghicească" mesajul aproximativ real ascuns în textele primite.
Prin verificarea tuturor permutărilor posibile, maşinile Turing Bombe descifrau adevăratele mesaje din interiorul codurilor.
Maşinile Turing Bombe aveau nevoie de 11 minute pentru a descoperi eventualul mesaj. Dacă îl găseau, un clopoţel începea să sune şi transmitea mesajul către maşina de decodat, folosind o centrală telefonică.
Winston Churchill a denumit aceste maşini "gâştele care fac ouă de aur dar nu cotcodăcesc niciodată".
Aceste maşini au fost denumite după primele maşini de decodat, denumite Bomba, de provenienţă poloneză. Modelul reconstruit de specialiştii britanici purta numele de Phoenix.