Massive Attack la Bucureşti: un show impecabil, un public gata să intre în poveste

Formaţia Massive Attack, care a revenit la Bucureşti, în concert, duminică, la Zone Arena, a prezentat un show bine pus la punct în care s-au împletit un performance energic cu efecte vizuale deosebite, în faţa a circa 3.000 de fani, gata să intre în poveste pe ritmurile inconfundabile ale trupei.

Urmărește
69 afișări
Imaginea articolului Massive Attack la Bucureşti: un show impecabil, un public gata să intre în poveste

Massive Attack la Bucureşti: un show impecabil, un public gata să intre în poveste (Imagine: Răzvan Chiriţă/Arhiva Mediafax Foto)

După concertul solo de deschidere al Martinei Topley-Bird, care s-a alăturat apoi pe scenă formaţiei, pentru mai multe piese, membrii Massive Attack şi-au făcut apariţia, salutaţi cu entuziasm, şi, timp de două ore, au controlat practic un public venit să se lase purtat de ritmurile psihedelice care i-au făcut celebri pe Robert "3D" Del Naja şi Grantley "Daddy G" Marshall.

Pe lângă Martina Topley-Bird, celor doi li s-au alăturat pe scenă Horace Andy şi Deborah Miller, pe care spectatorii i-au primit, de asemenea, cu ropote de aplauze. Del Naja a ţinut să sublinieze că trupa a decis să colaboreze cu Martina Topley-Bird după concertul susţinut la Bucureşti în 2008, aceasta cântând şi atunci în deschidere, şi a mulţumit în mai multe rânduri, inclusiv în limba română, celor prezenţi.

Fanii Massive Attack s-au bucurat identificând de la primele note hiturile "Angel", "Teardrop", "Unfinished Sympathy", "Safe From Harm", dar şi să asculte live mai recentul "Splitting the Atom", de pe noul album "Heligoland", promovat în cadrul actualului turneu al trupei.

Mesajele transmise de Massive Attack în timpul pieselor nu s-au lăsat prea mult aşteptate: dacă în deschidere pe fundal erau afişate rapid nume de diverse droguri, apoi nişte instrucţiuni ca în armată pentru eliminarea unor ţinte, fundalul a devenit rapid un suport pentru lecţiile despre putere, libertate şi democraţie pregătite şi date în limba română. Astfel, a fost prezentată o serie de cifre reprezentând cantitatea de apă proaspătă, în metri cubi, din Canada şi Yemen, numărul de amerindieni de pe teritoriul SUA în vremea lui Columb şi în prezent, populaţia Greciei şi deficitul acestei ţări, cantitatea de petrol care se scurge zilnic în apele din Golful Mexic, terenul per persoană în Gaza şi în Israel, vânzările de arme către ţările în curs de dezvoltare, costul de funcţionare al unui centru de îngrijire pentru copii diagnosticaţi cu HIV şi preţul poşetei Ginza Tanaka. Au mai urmat mesaje legate de terorism, ostatici şi tortură, mai multe citate despre libertate din George Orwell, Johann Wolfgang Goethe, Jean-Paul Sartre, Alexis de Tocqueville, Jane Adams, Rosa Luxemburg, Martin Luther King Jr., dar şi Petre Ţuţea.

După o oră şi jumătate de spectacol, trupa a părăsit scena fiind chemată înapoi cu ropote de aplauze, strigăte şi bătăi din picioare. Concertul a ţinut două ore, punând de la început publicul în mişcare, fermecându-l şi, la final, pe "Karmacoma", făcându-l să se isterizeze când, înainte de refren, muzica s-a oprit cel puţin zece secunde, celebra melodie fiind reluată în uralele mulţimii vibrante.

Show-ul Massive Attack a fost conceput şi produs cu un buget de peste două milioane de lire sterline de renumitul colectiv United Visual Artists (UVA), cu care trupa colaborează de peste şapte ani.

Muzica pe care o creează Massive Attack poate fi cel mai bine descrisă ca o îmbinare a stilurilor funk şi dub, cu o pregnantă tentă a atitudinii care a creat punk-ul la mijlocul anilor '70. Forţa deschizătoare de drumuri din spatele ascensiunii trip-hop-ului şi a muzicii electro ambientale, Massive Attack reprezintă una dintre cele mai inovatoare şi influente trupe ale generaţiei lor: sound-ul lor hipnotic - o fuziune senzuală şi cinematică de ritmuri hip-hop, electro, soul, dub şi sampling-uri bine alese - a dat tonul multor tendinţe, deschizînd drumul pentru artişti ca Portishead, U.N.K.L.E., Morcheeba şi Tricky.

Massive Attack este renumită nu numai pentru muzica ei specială, ci şi pentru prestaţiile live. Combinaţia dintre muzica ei şi vizualurile United Visual Artists (colectiv de artişti printre ai cărui clienţi se regăsesc şi U2) reuşeşte să impresioneze întotdeauna un public dornic de experienţe de primă clasă.

În cei 20 de ani de carieră, trupa a lansat cinci albume de studio, două EP-uri, 16 single-uri, o compilaţie şi două coloane sonore, vândute în mai mult de 10 milioane de exemplare în toată lumea.

De-a lungul timpului, trupa a avut colaborări cu nume de marcă ale industriei muzicale, printre care Madonna, David Bowie, Tracey Thorn, Elizabeth Fraser (Cocteau Twins), Sinead O'Connor, Damon Albarn (Blur), Horace Andy, Tricky, Shara Nelson, Neneh Cherry şi Martina Topley-Bird.

(Material realizat de Laura Mitran, laura.mitran@mediafax.ro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici