Mesajele “SECRETE” ascunse în LOGO-URI celebre – FOTO

Siglele unora dintre cele mai cunoscute companii din lume ascund, uneori, semnificaţii pe care nu toţi clienţii lor le percep instantaneu. Când ajung să o facă, însă, imaginea companiei are, de cele mai multe ori, de câştigat de pe urma creativităţii celor care au creat aceste logo-uri.

Urmărește
21137 afișări
Imaginea articolului Mesajele “SECRETE” ascunse în LOGO-URI celebre – FOTO

Mesajele “SECRETE” ascunse în logo-uri celebre (Imagine: AFP / Mediafax Foto)

Fie că vorbim despre simboluri integrate direct în logo, fie despre mesaje cu dublu sens sugerate de anumite elemente ale siglelor, micile “secrete” ale marilor companii nu pot decât să contribuie la prestigiul obţinut de-a lungul timpului în domeniul în care activează.

Nu doar firmele mari apelează, însă, la astfel de modalităţi pentru a transmite anumite mesaje. Şi nu întotdeauna aceste mesaje sunt incluse în mod voit în sigle. Odată descoperite, însă, cu greu mai pot fi trecute cu vederea.

O listă cu astfel de mesaje subliminale a fost întocmită recent de publicaţia The Independent şi include, între altele, siglele unor branduri ca Amazon, Toyota sau Sony.

10 logo-uri celebre cu mesaje “ascunse“:

1. FedEx

Unul dintre cele mai populare “secrete” de design la nivel de siglă, care a obţinut şi zeci de premii de-a lungul anilor, stă ascuns în logo-ul companiei de livrări FedEx. În spaţiul gol dintre literele “E” şi “X” se poate observa o săgeată albă, îndreptată către partea dreaptă, care reprezintă “direcţia, viteza şi precizia” companiei.

2. Sony Vaio

Literele curbate “V” şi “A” reprezintă un semnal analog, în timp ce binarele “I” şi “0” sunt o reprezentare a sistemului digital. Împreună, cele patru litere nu numai că formează cuvântul Vaio, ci indică simultan şi “istoria şi evoluţia tehnologiei de la analog la digital”.

3. Amazon

Săgeata galbenă de sub numele companiei are un dublu rol. Pe de-o parte, forma asemănătoare unui “zâmbet” este menită să indice satisfacerea primită de clienţii firmei după utilizarea serviciilor oferite de aceasta. Pe de altă parte, însă, săgeata uneşte literele “A” şi “Z”, indicând gama extrem de cuprinzătoare a produselor comercializate pe această platformă.

4. Spartan Golf

Jucătorul de golf din logo-ul Clubului Spartan Golf formează, în acelaşi timp, figura unui soldat spartan, “echipat” cu un coif  corespunzător. Un exemplu clasic de mesaj “2 în 1”.

5. Toblerone

O emblemă elveţiană, ciocolata Toblerone este reprezentată de un simbol pe măsură: Muntele Matterhorn, situat la graniţa dintre Italia şi Elveţia, unul dintre cei mai faimoşi versanţi din lume. O privire mai atentă scoate, însă, la iveală şi un urs integrat în logo, acesta putând fi regăsit şi pe blazonul oraşului Bern, unde s-a “născut” ciocolata Toblerone.

6. Toyota

Şase litere, reimaginate într-un singur simbol. Fiecare cerc şi semicerc din sigla Toyota poate fi interpretat ca o literă care, la final, contribuie la formarea denumirii producătorului auto japonez.

7. Picasa

Segmentele colorate din exteriorul siglei simbolizează diafragma unei camere foto, în timp ce spaţiul alb din interior sugerează conturul unei case (“casa”, în spaniolă). Primele trei litere din numele serviciului de stocare foto corespund, totodată, cu cele din cuvântul “picture” (“fotografie”, în engleză).

8. Turul Franţei

Din sigla uneia dintre cele mai populare competiţii cicliste anuale nu putea lipsi... un ciclist. Acesta este reprezentat prin litera “R” din cuvântul “Tour”, în timp ce bicicleta sa este compusă cu ajutorul literelor “O” şi “U”.

9. Continental

Suprapunerea primelor două litere din logo formează o roată de autovehicul – însuşi produsul fabricat de compania de anvelope.

10. Wikipedia

După cum se explică chiar pe site-ul Wikipedia, fiecare piesă de puzzle care formează globul din logo conţine o literă sau un caracter, simbolizând multilingvismul enciclopediei online. Spaţiul gol din partea superioară este menit să reprezinte natura incompletă a proiectului, care este completat constant cu materiale scrise în diverse limbi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici