Mitul italianului „latin lover” nu mai face ravagii printre turiste
Potrivit răspunsurilor date de 1.000 de turiste străine în sondajul realizat de revista de gastronomie şi turism Vie del Gusto, peste jumătate dintre acestea (57%) consideră că italienii îşi pun mai mult în valoare latura feminină decât pe cea masculină. În acelaşi timp, 51% dintre participantele la sondaj consideră că bărbaţii italieni şi-au pierdut şarmul, nemaifiind veseli şi distractivi.
Totodată, 49% dintre femeile care au participat la sondaj le reproşează bărbaţilor italieni comportamentul pueril.
Singurii italieni care le mai atrag atenţia turistelor sunt studenţii, 23% dintre participantele la sondaj preferându-i. Oamenii de afaceri sunt preferaţi de 21% dintre turistele din Peninsulă, în timp ce DJ-ii şi animatorii din satele de vacanţă sunt apreciaţi de 17% dintre femeile care au participat la sondaj. În schimb, popularitatea băiatului de pe plajă este în cădere liberă, doar 11% dintre turistele străine fiind atrase de acest model masculin.
Totuşi, în ochii acestor „judecătoare”, bărbaţii italieni îşi păstrează din calităţi: sunt galanţi, spun 78% dintre femei, bine îmbrăcaţi (67%) şi plini de atenţii (59%). Pe de altă parte, li se mai reproşează ironia (45%) şi faptul că nu au mereu un corp pe cât de atletic ar trebui (43%).
Din fericire însă pentru turismul din Peninsulă, poporul italian poate miza pentru atragerea vizitatorilor pe stil, apreciat de 73% dintre participantele la sondaj, şarm (69%), simpatie (55%), curtoazie (51%) şi zâmbet (37%).