Muzica în format digital, mai vândută decât CD-urile până în 2013

Muzica în format digital va ajunge să se vândă mai bine decât cea inscripţionată pe CD-uri în următorii patru ani, până în 2013, este concluzia unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Forrester Research, informează Le Figaro.

Urmărește
147 afișări
Imaginea articolului Muzica în format digital, mai vândută decât CD-urile până în 2013

Muzica în format digital, mai vândută decât CD-urile până în 2013 (Imagine: Mediafax Foto)

Concluziile studiului au fost confirmate la cea de-a 43-a ediţie a Târgului de conţinut media MIDEM, unde participanţii au constatat că veniturile de pe urma muzicii imprimate pe suport fizic scad mai rapid decât cele atrase de melodiile în format digital. Potrivit Forrester Research, muzica în format digital va avea o cotă de 53% pe piaţa din Europa în 2013 şi de 57% în 2014.

 

Având în vedere predicţiile privind valoarea pieţei, aceasta trebuie să evolueze semnificativ pentru a ajunge la nivelul estimat, în condiţiile în care muzica în format digital reprezintă în prezent 12,5 % din piaţa franceză. În Marea Britanie, 16 % din veniturile pieţei sunt generate de muzica digitală, potrivit Federaţiei Internaţionale a Industriei Fonografice (IFPI).

Cumulând descărcarea de muzică de pe Internet şi pe telefonul mobil, precum şi soneriile mobile, este posibil ca piaţa de profil să înceapă din nou să crească în 2011, potrivit Forrester. Majoritatea veniturilor vor fi generate de acordurile de licenţă încheiate cu serviciile digitale.

"Singura modalitate de a concura cu ceea ce este gratuit este să distribui conţinut gratuit. Succesul viitorului are la bază monetizarea consumului, nu distribuţia", a precizat autorul studiului, Mark Mulligan, vicepreşedinte şi director de cercetare al Forrester Research.

Pentru că nu se poate baza pe cheltuielile tinerilor, în condiţiile în care majoritatea îşi transmit unii altora melodiile descărcate, muzica va obţine venituri de pe urma companiilor care "vor investi în muzică digitală pentru a promova alte produse, fie plătind publicitate în reţelele de socializare muzicale (MySpace Music) sau finanţându-şi propriile servicii (Nokia Comes With Music)", consideră el, apreciind că veniturile de pe urma muzicii digitale ar putea ajunge la 1,2 miliarde de euro în 2014, faţă de 122 de milioane de euro în 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici