New York Fashion Week dă, miercuri, startul săptămânilor modei
Potrivit ediţiei electronice a revistei Vogue, evenimentul este deschis de o serie de designeri mai puţin cunoscuţi în Europa, urmând ca finalul să fie rezervat numelor grele din industria modei americane, multe dintre acestea apreciate şi pe piaţa fashion europeană. Joi vor defila colecţiile aparţinând caselor Richard Chai şi Max Azria, iar vineri vor fi prezentate publicului newyorkez colecţii semnate de Chloe – pentru a doua oară la New York Fashion Week cu o prezentare video -, Jason Wu – designerul preferat de Michelle Obama – şi deja celebrul Tommy Hilfiger.
Sâmbătă este rândul designerilor Alexander Wang şi Altuzarra, în timp ce duminică pe catwalk vor defila colecţiile semnate de Victoria Beckham, Diane von Furstenberg şi Zac Posen. Soţia fotbalistului David Beckham este privilegiata Săptămânei Modei de la New York, aceasta urmând să-şi prezinte şi marţi o nouă linie vestimentară care îi poartă numele. În aceeaşi zi, publicul va avea ocazia să aplaude colecţiile granzilor modei americane – Vera Wang, Rodarte, Oscar de la Renta şi Jenny Packham – ziua culminând cu prezentarea colecţiei Marc semnată de Marc Jacobs.
Elementul de noutate al Săptămânei Modei de la New York va fi show-ul de debut al lui Katie Holmes care, recent divorţată de actorul Tom Cruise, după un mariaj de cinci ani, se lansează în modă cu o colecţie branduită Holmes & Yang.
New York Fashion Week se va încheia joi, 13 septembrie, cu prezentările designerilor Ralph Lauren şi Calvin Klein, urmând ca, de vineri, 14 septembrie, atenţia pasionaţilor de modă să se îndrepte spre capitala Marii Britanii, unde va începe a doua ediţie din acest an a London Fashion Week. Vor urma, pe rând, Milano şi Paris.
Săptămâna Modei de la New York este unul dintre evenimentele care contribuie considerabil la bugetul marelui oraş american. La ediţia din această primăvară, primarul oraşului, Michael Bloomberg, a anunţat că a lansat nu mai puţin de şase iniţiative ale instituţiei pe care o conduce pentru a sprijini evenimentul de modă care, cuprinde, în fiecare an, peste 500 de show-uri şi atrage aproximativ 232.000 de participanţi, public, modele, designeri şi jurnalişti. Impactul economic anual estimat de Bloomberg este de 865 de milioane de dolari.