Niciun alt român nu mai are meseria sa. Este olimpic la chimie şi respectat într-un domeniu dominat de francezi: "Lucrez pentru elite. Am ales cariera din vocaţie"

Octavian Coifan a reuşit să îşi facă cunoscut şi respectat numele într-o lume în care francezii sunt cei care deţin supremaţia, informează După Afaceri Premium.

Urmărește
4718 afișări
Imaginea articolului Niciun alt român nu mai are meseria sa. Este olimpic la chimie şi respectat într-un domeniu dominat de francezi: "Lucrez pentru elite. Am ales cariera din vocaţie"

Niciun alt român nu mai are meseria sa. Este olimpic la chimie şi respectat într-un domeniu dominat de francezi: "Lucrez pentru elite. Am ales cariera din vocaţie" (Imagine: Silviu Matei)

Octavian este singurul parfumier român. A reuşit să îşi facă cunoscut şi respectat numele într-o lume în care francezii sunt cei care deţin supremaţia. Absolvent de Arhitectură la Timişoara şi olimpic la chimie, Octavian s-a format ca parfumier la prestigiosul Institut superior de parfumuri, cosmetice, arome de la Versailles, a urmat stagii de parfumerie la diverse uzine din Grasse, capitala mondială a parfumeriei. Este autor a trei cărţi de specialitate, istoric al parfumurilor şi critic de arome.

Stabilit acum la Paris, unde creează parfumuri în serie limitată pentru persoane private sau parfumuri-manifest pentru expoziţii artistice, Octavian Coifan vorbeşte pentru După Afaceri Premium despre pasiunea sa pentru cea de-a opta artă - parfumeria.

Cum arată o zi obişnuită din viaţa unui parfumier? Ce vă inspiră, ce vă intrigă, ce vă face fericit şi ce vă îngrijorează?

Arta parfumului îmi impune a mă dedica total: ritual de frumuseţe, studiu olfactiv cu evaluarea critică a formulelor precedente, exerciţii de «ars memoriae» şi de practică similară a pianului, un anumit stil de viaţă. Cea mai mare parte a timpului o dedic studiului: mirosurile din Natură, ingredientele parfumeriei, parfumurile clasice ori contemporane şi studiul abstract al formelor olfactive, în paralel cu scrisul. Compun doar în câteva perioade ale anului şi doar în anumite momente ale zilei, cele prielnice exaltării simţului olfactiv, plus un regim special. Studiul natural înseamnă analiza metamorfozei olfactive începând cu perioada de înmugurire şi raportat de la un an la altul. Creaţia nu este condiţionată de timp, unele formule le-am început cu mulţi ani în urmă şi le finalizez în momentul pe care îl consider oportun. Mă îngrijorează dispariţia parfumurilor clasice înainte de a le putea prezerva în «osmoteca» mea. Mă îngrijorează dispariţia a numeroase specii botanice - este cazul colecţiilor de trandafiri şi de plante sălbatice din rezervele naturale. Mă intrigă miracolul constant al Naturii, sursă de eternă inspiraţie şi renaştere.

La ce parfum lucraţi în prezent? Care este cea mai recentă crea­ţie olfactivă pe care aţi realizat-o şi pentru cine a fost realizată?

Lucrez pentru elita parfumeriei mondiale, doar în zona de lux şi cea cosmetică. Cea mai recentă creaţie este parfumul SPIRAL prezentat în noiembrie în Germania. L-am creat pentru a parfuma sculpturile în lemn ale unui artist român şi este pentru prima dată când parfumeria fină şi sculptura românească se întâlnesc. A apărut în urma celor două parfumuri realizate cu un an înainte pentru Universitatea de Arte din Cluj, prezentate în cadrul galei aniversare la Operă. În prezent finalizez 20 de compoziţii pentru o nouă marcă de parfumuri de lux, respectiv un brand clasic care se relansează şi care mi-a încredinţat formulele vechi. În paralel, definitivez gama de cosmetice premium BORANGIC, care valorifică tezaurul botanic românesc şi pe care o voi introduce la Paris. Este o linie completă creată în jurul unui produs miracol pentru frumuseţea tenului pe care l-am descoperit imediat după prezentarea parfumului meu regal, acum doi ani.

Citeşte continuarea pe După Afaceri Premium.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici