O băutură "antialcoolemie", lansată în Franţa, creează polemici

Outox, o nouă băutură "revoluţionară" pe bază de fructoză, acid ascorbic şi diverse arome, despre care compania producătoare afirmă că "accelerează considerabil scăderea concentraţiei de alcool din sânge", a fost lansată, vineri, în Franţa, informează lepoint.fr.

Urmărește
47 afișări
Imaginea articolului O băutură "antialcoolemie", lansată în Franţa, creează polemici

Polemică în Franţa: O băutură "antialcoolemie" a fost lansată pe piaţa franceză

Acest produs al companiei luxemburgheze Outox a fost lansat, vineri, pe piaţa franceză, în prezenţa lui Gérard Porte, medicul oficial al Turului Franţei la ciclism, care a ţinut să laude calităţile ştiinţifice ale fructozei.

Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF), organismul însărcinat cu analizarea dosarelor referitoare la produsele care prezintă riscuri nutriţionale şi de sănătate, a afirmat că nu a primit nicio cerere de autorizare. Totuşi, această "poţiune magică", îmbuteliată în sticle de 25 de centilitri, poate fi achiziţionată deja de pe internet, la preţul de 3,99 de euro, începând de vineri, 18 iunie.

Lansarea acestei băuturi a generat reacţii puternice din partea organismelor care militează împotriva alcoolismului, care afirmă că noul produs îi va incita pe oameni, în special pe tineri, să consume mai mult alcool ca de obicei, mai ales atunci când ies cu prietenii în oraş sau înainte de a conduce automobilul. Reprezentanţii acestor organizaţii susţin că persoana care consumă produsul, după ce a băut alcool, nu va putea să determine cu precizie momentul în care concentraţia de alcool din sânge va ajunge din nou la limita legală din Franţa, care este de 0,5 grame de alcool/ litru de sânge.

Directorii companiei Outox şi-au apărat produsul de aceste critici, precizând că nu au dorit să lanseze o băutură care ar putea fi învinuită că îi incită pe oameni să consume alcool: "Marketingul va fi făcut cu ajutorul a două menţiuni adiţionale: «Consumaţi alcool cu moderaţie» şi «Trebuie să aveţi reflexe bune pentru etilotest»".

Maurice Penaruiz, directorul general al companiei producătoare, s-a declarat extrem de optimism în privinţa calităţilor produsului: "Accelerează considerabil scăderea concentraţiei de alcool din sânge, iar testele medicale au dovedit acest lucru". Noi detalii despre calităţile produsului vor fi dezvăluite, vineri, în cursul unei conferinţe de presă. Maurice Penaruiz a precizat, totuşi, că efectul acestei băuturi "este variabil, în funcţie de organismul fiecărei persoane".

Ministerul Economiei din Franţa a înregistrat un eşec răsunător în urmă cu câţiva ani, când a încercat să stopeze comercializarea unei alte băuturi "magice", "Security Feel Better", lansată în 2006, ai cărei producători susţineau că are capacitatea de a diminua alcoolemia. Iniţiativa acestui minister a fost anulată de către Consiliul de Stat din Franţa, în februarie 2007, care a considerat-o "excesivă şi disproporţionată". Creatorii băuturii "Security Feel Better" pretindeau că acest produs determină o scădere de până la şase ori mai rapidă a alcoolemiei. După o interdicţie de câteva luni, produsul a fost relansat pe piaţă, însă producătorii au pus de această dată accentul pe calitatea acestuia de "a trata mahmureala".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici