Obsesiile sezoniere ale Hollywoodului: Nazişti în februarie şi prinţese în mai

Obsesiile sezoniere ale Hollywoodului au fost prezentate într-un studiu recent, realizat pe durata mai multor decenii, potrivit căruia marile studiouri cinematografice din Los Angeles preferă să lanseze filmele cu nazişti de obicei în luna februarie, iar cele cu prinţese în luna mai.

Urmărește
136 afișări
Imaginea articolului Obsesiile sezoniere ale Hollywoodului: Nazişti în februarie şi prinţese în mai

Obsesiile sezoniere ale Hollywoodului: Nazişti în februarie şi prinţese în mai (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

O analiză comprehensivă care a mers înapoi pe firul timpului până în anul 1913 a descoperit faptul că Hollywoodul a rămas fidel unui anumit "tipar" în ceea ce priveşte calendarul de lansare a producţiilor sale cinematografice vreme de un secol întreg, informează dailymail.co.uk.

Astfel, februarie este luna în care sunt lansate filmele cu nazişti, iar vara este anotimpul în care spectatorii trebuie să se aştepte să vadă pe marile ecrane filme cu agenţi secreţi şi misiuni spaţiale.

Filmele cu prinţese apar de regulă în luna mai, toamna este anotimpul filmelor cu şi despre Biblie, iar iarna este anotimpul ce pare rezervat filmelor cu tematici mai întunecate, precum avorturile.

Pentru a alcătui acest calendar al lansărilor de la Hollywood, jurnaliştii de la revista Time au analizat datele oferite de 8.298 de filme, furnizate de site-ul IMDB, care au obţinut încasări de cel puţin 100.000 de dolari, lansate începând din 1913

Jurnaliştii americani au corelat cuvinte-cheie cu lunile de lansare pentru fiecare film şi au descoperit că la Hollywood există sezoane distincte de lansare, în funcţie de tematica fiecărui film, iar acest sistem operează de multe decenii.

Hollywoodul a folosit de multă vreme lunile reci ale anului pentru a lansa filme cu tematici sobre - cu puţin înainte sau chiar în timpul sezonului premiilor majore -, însă analiza realizată de revista Time a mers şi mai departe.

S-a aflat astfel că ianuarie este luna cea mai "deprimantă", întrucât filmele despre melancolie, regimul vegetarian şi secolul al XIX-lea sunt lansate cu precădere în prima lună a anului. Printre exemplele citate se află filme celebre, precum "Ben-Hur" (1959) şi "Pe aripile vântului" (1939).

În februarie, Hollywoodul mizează pe filme cu nazism şi moarte, precum "Cabaret", cu o acţiune plasată în Berlinul anilor 1930 în timpul Republicii de la Weimar.

În martie sunt lansate filme despre Al Doilea Război Mondial şi artele marţiale, iar în aprilie atmosfera se înseninează, întrucât producătorii hollywoodieni lansează în acea perioadă a anului cu precădere filme cu tentă erotică şi despre liceeni.

În luna mai domină filmele despre viitor şi cele cu prinţese - sau ambele, precum "Star Wars", în care unul dintre personajele principale este Prinţesa Leia.

Vara este sezonul superproducţiilor. În iunie marele ecran este inundat de filme cu super-eroi, nave spaţiale, agenţi secreţi şi oameni de ştiinţă. În iulie sunt lansate producţii cu oceane, creaturi supranaturale, baseball şi costume de baie, iar august abundă în pelicule cu traficanţi de droguri, demoni şi filmele pentru adolescenţi.

Septembrie este luna filmelor despre comunism, fotbal, hărţuire sexuală şi Biblie.

Pe măsură ce vremea se răceşte, temele tind să devină la rândul lor mai întunecate, iar cuvintele-cheie care pot descrie filmele lansate în octombrie sunt "şantaj", "asasini", "heroină" şi "frică".

În noiembrie, în cinematografele nord-americane apar filme cu animale care vorbesc, Crăciun şi avorturi.

Analiza realizată de revista Time arată faptul că decembrie este o lună "mortală" pentru personajele principale, întrucât cele mai multe dintre personajele din filmele lansate în această lună au tendinţa de a muri - printre exemplele notabile numărându-se filme precum "Titanic" şi "Poseidon Adventure". Decembrie este însă şi luna filmelor epice, precum "Stăpânul inelelor" şi "Avatar".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici