Oamenii de ştiinţă au descoperit noi dovezi conform cărora roca ce s-a izbit de Pământ şi a pus capăt erei dinozaurilor aparţinea unei familii de asteroizi care s-au format iniţial dincolo de orbita lui Jupiter şi care lovesc rar Pământul.

Urmărește
Imaginea articolului Origine neobişnuită descoperită pentru asteroidul care a ucis dinozaurii - studiu

Impactul de la Chicxulub, Mexic, din zilele noastre, de acum 66 de milioane de ani, marchează graniţa dintre era Cretacică şi cea Paleogenă şi coincide cu extincţia în masă a dinozaurilor nonaivi, potrivit studiului citat de News Nation.

Un nou studiu din „Science”, o revistă publicată de American Association for the Advancement of Science, măsoară izotopii din depozitele de impact şi a constatat că impactorul Chicxulub a fost un asteroid format în sistemul solar exterior. Acesta avea o lăţime de aproximativ 6 mile.

A existat o dispută îndelungată cu privire la faptul dacă impactorul a fost o cometă sau un asteroid, dar noile cercetări arată că semnătura sa corespunde compoziţiei unui grup de roci numite asteroizi carbonacei.

Cercetătorii au prelevat, de asemenea, probe de la alte cinci impacturi care au avut loc în urmă cu 36 milioane sau 470 milioane de ani. Aceste cinci alte stricturi de impact au semnături izotopice care corespund mai mult unui alt tip de asteroid care se formează mai aproape de soare, numit asteroid silicios.