OSCAR 2015: Filmele independente nominalizate sunt adeseori ignorate în cinematografe

Producţiile independente, mai bine reprezentate ca oricând în acest an la Oscaruri, unde şapte din cele opt pelicule nominalizate la premiul pentru cel mai bun film au fost produse în afara marilor studiouri hollywoodiene, sunt adeseori ignorate în cinematografe.

Urmărește
199 afișări
Imaginea articolului OSCAR 2015: Filmele independente nominalizate sunt adeseori ignorate în cinematografe

OSCAR 2015: Filmele independente nominalizate sunt adeseori ignorate în cinematografe (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Este şi cazul marilor favoriţi din acest an, "Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei/ Birdman", scris, produs şi regizat de cineastul mexican Alejandro Gonzalez Inarritu, cu un buget de 18 milioane de dolari, şi "Boyhood. 12 ani de copilărie/ Boyhood", un film unic, turnat de Richard Linklater pe durata a 12 ani, cu aceiaşi actori, cu un buget de 4 milioane de dolari, informează 20minutes.fr.

Aceste sume par o picătură într-un ocean, în comparaţie cu bugetele de 100 milioane de dolari sau chiar 200 milioane de dolari ale filmelor care au adus cele mai mari încasări anul trecut, produse de marile studiouri, precum "Interstellar: Călătorind prin univers/ Interstellar" (Warner Bros), "Cei 6 supereroi/ Big Hero 6" (Disney), "Jocurile Foamei: Revolta - Partea I/ The Hunger Games: Mockingjay - Part 1" (Lionsgate), "Gardienii galaxiei/ The Guardians of the Galaxy" (Marvel/ Disney), "Căpitanul America: Războinicul iernii/ Captain America: The Winter Soldier" (Marvel/ Disney) şi "Marea aventură Lego/ The Lego Movie" (Warner Bros).

Aceste filme au generat încasări de cel puţin 200 milioane de dolari doar în America de Nord. Prin comparaţie, "Boyhood" şi "Birdman" au adus producătorilor lor încasări de doar 44 de milioane de dolari, respectiv 72 de milioane de dolari pe plan mondial.

"Filmele de Oscar", proiecte personale - Printre celelalte pelicule nominalizate la Oscarul pentru cel mai bun film, "Whiplash" şi "Selma" au câştigat chiar şi mai puţin de atât. "Teoria Întregului/ The Theory of Everything" s-a descurcat ceva mai bine (98 de milioane de dolari) şi "Hotel Grand Budapest/ The Grand Budapest Hotel" chiar şi mai bine (174 de milioane de dolari), dar aceste sume sunt departe de performanţele reuşite de superproducţiile anului 2014.

"În cea mai mare parte, «filmele de Oscar» sunt proiecte foarte personale, cu roluri consistente pentru actori, dar care nu au neapărat un mare succes în sălile de cinematograf", a spus Jeff Bock, analist la Exhibitor Relations, o companie specializată în box office-ul cinematografic.

În urmă cu un deceniu, superproducţiile hollywoodiene erau mult mai des premiate de Academia de film americană, instituţia care decernează premiile Oscar. Printre exemplele care pot fi citate în acest sens se numără pelicule cu mare succes de casă, precum "Stăpânul Inelelor: Întoarcerea regelui/ The Lord of the Rings: The Return of the King" (2003), "Gladiatorul/ Gladiator" (2000) şi "Titanic" (1997).

În ultimii ani, voturile membrilor Academiei de film americane s-au orientat către pelicule independente, precum "Nu există ţară pentru bătrâni/ No Country For Old Men", "Vagabondul milionar/ Slumdog Millionaire" şi "Discursul regelui/ The King's Speech".

În acest an, "Lunetistul american/ American Sniper", de Clint Eastwood, are statutul unei excepţii. Este singurul lungmetraj produs de un studio major hollywoodian (Warner Bros.) ce a fost nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun film. "American Sniper" va concura în total la şase categorii de premii.

Gala de decernare a premiilor Oscar 2015 va avea loc duminică, la Los Angeles. Lungmetrajele "Birdman" şi "The Grand Budapest Hotel" au primit cele mai multe nominalizări - câte nouă - inclusiv la categoria "cel mai bun film" şi sunt marile favorite la cea de-a 87-a ediţie a premiilor Oscar. Gala va fi prezentată de actorul Neil Patrick Harris.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici